19,251
עריכות
(טעות) |
|||
שורה 1: | שורה 1: | ||
[[אדמו"ר הרש"ב|אבי]] [[אדמו"ר]] אמר: [[חסידות]] איז נעוץ תחלתן בסופן וסופן בתחילתן, די דרגא פון עיגולים מבלי אשר ימצא ראש וסוף, אבער אחר כל זה איז דער עיקר איז | [[אדמו"ר הרש"ב|אבי]] [[אדמו"ר]] אמר: [[חסידות]] איז נעוץ תחלתן בסופן וסופן בתחילתן, די דרגא פון עיגולים מבלי אשר ימצא ראש וסוף, אבער אחר כל זה איז דער עיקר איז סדר. | ||
דער בעש"ט איז געווען א מסודר, דער מעזריטשער האט מדקדק געווען אויף סדר, און דער עלטער זיידע - רבינו הזקן - האט געלערענט חסידים זיי זאלען זיין מסודרים, דאס זעהט מען איז זיינע מאמרים, בריף, ניגונים. די חסידים וואס האבען געהאט א זמן קבוע אויף קומען אין ליאזנא - דערנאך אין ליאדי - האבען ניט געהאט קיין רשות בייטען דעם זמן אן א רשיון פון רבי'ן, אויף באקומען א רשיון האט מען געדארפט האבען א טעם. | דער בעש"ט איז געווען א מסודר, דער מעזריטשער האט מדקדק געווען אויף סדר, און דער עלטער זיידע - רבינו הזקן - האט געלערענט חסידים זיי זאלען זיין מסודרים, דאס זעהט מען איז זיינע מאמרים, בריף, ניגונים. די חסידים וואס האבען געהאט א זמן קבוע אויף קומען אין ליאזנא - דערנאך אין ליאדי - האבען ניט געהאט קיין רשות בייטען דעם זמן אן א רשיון פון רבי'ן, אויף באקומען א רשיון האט מען געדארפט האבען א טעם. | ||
שורה 5: | שורה 5: | ||
באם רבי'ן איז געווען א ועד מיוחד אויף פיהרען סדר החסידים ובראשו מהרי"ל אחי רבינו, און א באזונדער ועד אויף אנפירען מיט חסידישע יונגעלייט ובראשו אדמו"ר האמצעי. | באם רבי'ן איז געווען א ועד מיוחד אויף פיהרען סדר החסידים ובראשו מהרי"ל אחי רבינו, און א באזונדער ועד אויף אנפירען מיט חסידישע יונגעלייט ובראשו אדמו"ר האמצעי. | ||
---- | ---- | ||
'''תרגום מ[[אידיש]]''': [[אדמו"ר הרש"ב|אבי]] [[אדמו"ר]] אמר: ב[[חסידות]] נעוץ תחלתן בסופן וסופן בתחילתן, הדרגא של עיגולים מבלי אשר ימצא ראש וסוף, אבל אחר כל זה העיקר הוא | '''תרגום מ[[אידיש]]''': [[אדמו"ר הרש"ב|אבי]] [[אדמו"ר]] אמר: ב[[חסידות]] נעוץ תחלתן בסופן וסופן בתחילתן, הדרגא של עיגולים מבלי אשר ימצא ראש וסוף, אבל אחר כל זה העיקר הוא סדר. | ||
ה[[בעל שם טוב]] היה מסודר, ה[[מגיד ממזריטש]] דקדק על סדר, ו[[רבינו הזקן]] לימד חסידים שיהיו מסודרים, זאת רואים ב[[מאמר]]יו, מכתבים, ניגונים. החסידים שהיה להם זמן קבוע לבוא לליאזנא - אחר כך לליאדי - לא היה להם רשות לשנות את הזמן ללא רשיון של הרבי, על קבלת הרשיון היה צריך שיהיה טעם. | ה[[בעל שם טוב]] היה מסודר, ה[[מגיד ממזריטש]] דקדק על סדר, ו[[רבינו הזקן]] לימד חסידים שיהיו מסודרים, זאת רואים ב[[מאמר]]יו, מכתבים, ניגונים. החסידים שהיה להם זמן קבוע לבוא לליאזנא - אחר כך לליאדי - לא היה להם רשות לשנות את הזמן ללא רשיון של הרבי, על קבלת הרשיון היה צריך שיהיה טעם. | ||
אצל הרבי היה ועד מיוחד להנהגת החסידים בראשו מהרי"ל אחי רבינו, וועד מיוחד להנהיג האברכים החסידיים ובראשו אדמו"ר האמצעי.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ו' תמוז|ו' תמוז]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ח' תמוז|ח' תמוז]]}}[[קטגוריה:היום יום|ט]]</noinclude> | אצל הרבי היה ועד מיוחד להנהגת החסידים בראשו מהרי"ל אחי רבינו, וועד מיוחד להנהיג האברכים החסידיים ובראשו אדמו"ר האמצעי.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ו' תמוז|ו' תמוז]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ח' תמוז|ח' תמוז]]}}[[קטגוריה:היום יום|ט]]</noinclude> |
עריכות