10,852
עריכות
(←ראו גם) |
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ") |
||
שורה 45: | שורה 45: | ||
==בעבודת האדם== | ==בעבודת האדם== | ||
נקודת הטעות בשיתוף היא שמחשיבים את הדברים הגשמיים למציאות מפני הבחירה שלהם או מפני שדווקא דרכם עוברת ההשפעה. | נקודת הטעות בשיתוף היא שמחשיבים את הדברים הגשמיים למציאות מפני הבחירה שלהם או מפני שדווקא דרכם עוברת ההשפעה. | ||
ושלילתה היא ההרגשה שעסק הפרנסה הוא לא ח"ו המקור לפרנסתו{{הערה|כשחושב שהעסק הוא '''מקור''' הפרנסה הרי זה עבודה זרה אמנם כשמחשב את העסק שיש להשקיע בו שסוף סוף בו בחר ה' שהוא דווקא יהיה הממוצע לפרנסה הרי זה שיתוף ראה [http://chabadlibrary.org/books/admur/mlukat/1/45/328.htmמים רבים תשי"ז] וראה להלן מאמין בחיי עולמים וזורע}} | ושלילתה היא ההרגשה שעסק הפרנסה הוא לא ח"ו המקור לפרנסתו{{הערה|כשחושב שהעסק הוא '''מקור''' הפרנסה הרי זה עבודה זרה אמנם כשמחשב את העסק שיש להשקיע בו שסוף סוף בו בחר ה' שהוא דווקא יהיה הממוצע לפרנסה הרי זה שיתוף ראה [http://chabadlibrary.org/books/admur/mlukat/1/45/328.htmמים רבים תשי"ז] וראה להלן מאמין בחיי עולמים וזורע}} ושכל ההשפעה היא מלמעלה מאת ה' והעסק אינו מציאות כלל והוא רק כלי שדרכו יעבור ההשפעה האלוקית בדרך הטבע. (ראה ע"ע [[בטחון]]) | ||
ונוגע למעשה בעסק, שהעיקר בחייו הוא עבודת ה': (ומכמה פרטים בזה) | ונוגע למעשה בעסק, שהעיקר בחייו הוא עבודת ה': (ומכמה פרטים בזה) | ||
*מכיוון שההשפעה כולה תלויה בקב"ה בלבד לכן העיקר הוא לימוד התורה וקיום המצוות {{הערה|לקוטי שיחות חלק א עמוד 188 ואילך ועוד}} | *מכיוון שההשפעה כולה תלויה בקב"ה בלבד לכן העיקר הוא לימוד התורה וקיום המצוות {{הערה|לקוטי שיחות חלק א עמוד 188 ואילך ועוד}} | ||
ואם ישקיע רק בעסק הרי זה דומה לאדם שהולך לבנק ונעמד על יד הפקיד ועושה כל התלוי בו שיתן לו הבנק את הכסף רק שהגיע ללא צ'ק, שלא יקבל מאומה (על אף שעשה כל הפעולות הנצרכות, מ"מ חסר לו בעיקר - את הוכחת בעלותו על הכסף לא הביא לבנק ולכן לא יקבל).{{הערה|שם=ח"ו| לקוטי שיחות ח"ו עמ' 193}} | ואם ישקיע רק בעסק הרי זה דומה לאדם שהולך לבנק ונעמד על יד הפקיד ועושה כל התלוי בו שיתן לו הבנק את הכסף רק שהגיע ללא צ'ק, שלא יקבל מאומה (על אף שעשה כל הפעולות הנצרכות, מ"מ חסר לו בעיקר - את הוכחת בעלותו על הכסף לא הביא לבנק ולכן לא יקבל).{{הערה|שם=ח"ו| לקוטי שיחות ח"ו עמ' 193}} | ||
*מכיוון שהעסק הוא כלי להשפעה האלוקית צריך שהוא יהיה מתאים ומוכשר שיעבור דרכו (שלא יפריע לתורה והמצוות שהיא מקור ההשפעה).{{הערה|[http://chabadlibrary.org/books/admur/mlukat/1/45/index.htm מים רבים תשי"ז]}} | *מכיוון שהעסק הוא כלי להשפעה האלוקית צריך שהוא יהיה מתאים ומוכשר שיעבור דרכו (שלא יפריע לתורה והמצוות שהיא מקור ההשפעה).{{הערה|[http://chabadlibrary.org/books/admur/mlukat/1/45/index.htm מים רבים תשי"ז]}} | ||
שורה 64: | שורה 64: | ||
הגמרא (שבת לא, א) מצינת ש[[ששה סדרי משנה]] מרומזים בפסוק "והיה אמונת עיתך חוסן ישועות חכמת ודעת" סדר זרעים מרומז בתיבה "אמונת". ומבואר בתוספות שהסיבה לכך הוא לפי "ש(יהודי) מאמין בחיי עולמים וזורע" | הגמרא (שבת לא, א) מצינת ש[[ששה סדרי משנה]] מרומזים בפסוק "והיה אמונת עיתך חוסן ישועות חכמת ודעת" סדר זרעים מרומז בתיבה "אמונת". ומבואר בתוספות שהסיבה לכך הוא לפי "ש(יהודי) מאמין בחיי עולמים וזורע" | ||
הצורך שיש ליהודי להאמין בכדי לזרוע הוא תוצאה מזה שיהודי אינו רואה בטבע הבריאה מציאות וגם בהשתמשותו בטבע הוא חש שהשפעת הטבע היא אלוקות | הצורך שיש ליהודי להאמין בכדי לזרוע הוא תוצאה מזה שיהודי אינו רואה בטבע הבריאה מציאות וגם בהשתמשותו בטבע הוא חש שהשפעת הטבע היא אלוקות וזריעתו היא רק מפני אמונתו בקב"ה שציווה לזרוע ולעשות כלי בדרכי הטבע.{{הערה|שם=חלק יח}} | ||
(ועוד ענין בזה שהנהגתו של יהודי מלכתחילה למעלה מהטבע ראה ערך [[בטחון]]) | (ועוד ענין בזה שהנהגתו של יהודי מלכתחילה למעלה מהטבע ראה ערך [[בטחון]]) | ||
===="מגילת אסתר"==== | ===="מגילת אסתר"==== |