מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
שורה 137: | שורה 137: | ||
האמונה בביאת המשיח מיוסדת לא רק על נבואת הנביאים (שהתאמתותם אצלנו הוא על פי האותות והמופתים שעושים) אלא על עדות התורה ו[[משה רבינו]] שנבואתו התאמתה בהחלטיות אצל כל ישראל "שכל ישראל עדים" לנבואתו כשראו אותו במתן תורה עולה ומדבר עם אלקים. | האמונה בביאת המשיח מיוסדת לא רק על נבואת הנביאים (שהתאמתותם אצלנו הוא על פי האותות והמופתים שעושים) אלא על עדות התורה ו[[משה רבינו]] שנבואתו התאמתה בהחלטיות אצל כל ישראל "שכל ישראל עדים" לנבואתו כשראו אותו במתן תורה עולה ומדבר עם אלקים. | ||
כמו"כ בנוסף לאמונה מצד האמונה נבואות הנביאים שניבאו על ביאתו, אמונה זו היא גם אמונה בנצחיות התורה - שיבוא זמן שקיום המצוות יהיה בשלמות נצחיותה היא לא רק שציוויה לא ישתנו, אלא שגם יגיע זמן שקיומה בפועל יהיה בשלימות) | כמו"כ בנוסף לאמונה מצד האמונה נבואות הנביאים שניבאו על ביאתו, אמונה זו היא גם אמונה בנצחיות התורה - שיבוא זמן שקיום המצוות יהיה בשלמות נצחיותה היא לא רק שציוויה לא ישתנו, אלא שגם יגיע זמן שקיומה בפועל יהיה בשלימות){{הערה|שם=חי}} | ||
הכופר באמונה זו הרי הוא כופר בתורה ובנותנה ובכל הנביאים שהתנבאו בזה{{הערה|האם דינו רק כופר או גם אפיקורס ראה {{קישור אוצר 770|99|271|B|לקוטי שיחות כרך י"ח במדבר}}}} הרמב"ם{{הערה|שם=רמ}} מבאר שהאמונה במשיח היא מיסודי הדת והוא אחד מ[[י"ג עיקרים]] אמנם ישנם החולקים עליו{{הערה|שו"ת חת"ם סופר שם}} וטוענים שאמונה זו אינה יסוד הדת והכופר בה הוא ככופר בשאר דברי התורה.{{הבהרה|דרוש הבהרה מה מחלוקתם יש לעיין בזה בברבנאל ראש אמנה - השלישי}} | הכופר באמונה זו הרי הוא כופר בתורה ובנותנה ובכל הנביאים שהתנבאו בזה{{הערה|האם דינו רק כופר או גם אפיקורס ראה {{קישור אוצר 770|99|271|B|לקוטי שיחות כרך י"ח במדבר}}}} הרמב"ם{{הערה|שם=רמ}} מבאר שהאמונה במשיח היא מיסודי הדת והוא אחד מ[[י"ג עיקרים]] אמנם ישנם החולקים עליו{{הערה|שו"ת חת"ם סופר שם}} וטוענים שאמונה זו אינה יסוד הדת והכופר בה הוא ככופר בשאר דברי התורה.{{הבהרה|דרוש הבהרה מה מחלוקתם יש לעיין בזה בברבנאל ראש אמנה - השלישי}} |