מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
שורה 140: | שורה 140: | ||
הכופר באמונה זו הרי הוא כופר בתורה ובנותנה ובכל הנביאים שהתנבאו בזה{{הערה|האם דינו רק כופר או גם אפיקורס ראה {{קישור אוצר 770|99|271|B|לקוטי שיחות כרך י"ח במדבר}}}} הרמב"ם{{הערה|שם=רמ}} מבאר שהאמונה במשיח היא מיסודי הדת והוא אחד מ[[י"ג עיקרים]] אמנם ישנם החולקים עליו{{הערה|שו"ת חת"ם סופר שם}} וטוענים שאמונה זו אינה יסוד הדת והכופר בה הוא ככופר בשאר דברי התורה.{{הבהרה|דרוש הבהרה מה מחלוקתם יש לעיין בזה בברבנאל ראש אמנה - השלישי}} | הכופר באמונה זו הרי הוא כופר בתורה ובנותנה ובכל הנביאים שהתנבאו בזה{{הערה|האם דינו רק כופר או גם אפיקורס ראה {{קישור אוצר 770|99|271|B|לקוטי שיחות כרך י"ח במדבר}}}} הרמב"ם{{הערה|שם=רמ}} מבאר שהאמונה במשיח היא מיסודי הדת והוא אחד מ[[י"ג עיקרים]] אמנם ישנם החולקים עליו{{הערה|שו"ת חת"ם סופר שם}} וטוענים שאמונה זו אינה יסוד הדת והכופר בה הוא ככופר בשאר דברי התורה.{{הבהרה|דרוש הבהרה מה מחלוקתם יש לעיין בזה בברבנאל ראש אמנה - השלישי}} | ||
טעמו של הרמב"ם הוא שמכיוון שביאת המשיח אינו רק יעוד טוב שייעדו ה' על ידי הנביאים | טעמו של הרמב"ם הוא שמכיוון שביאת המשיח אינו רק יעוד טוב שייעדו ה' על ידי הנביאים אלא הוא גדר בנצחיות התורה לכן הוא עיקר בדת.{{הערה|שם=חי|ובהערה 63 שם}} | ||
בנוסף לזה שהוא כופר בתורה הרי מי שאינו מאין בביאתו הוא גורע ממצות התורה שמשיח עתיד להוסיף ערי מקלט{{הבהרה|יש להרחיב על פי המבואר בלקו"ש חלק לד}}{{הערה|{{קישור אוצר 770|107|114|B|לקוטי שיחות כרך ל"ד דברים עמוד 114}}}} | בנוסף לזה שהוא כופר בתורה הרי מי שאינו מאין בביאתו הוא גורע ממצות התורה שמשיח עתיד להוסיף ערי מקלט{{הבהרה|יש להרחיב על פי המבואר בלקו"ש חלק לד}}{{הערה|{{קישור אוצר 770|107|114|B|לקוטי שיחות כרך ל"ד דברים עמוד 114}}}} | ||