שמואל אזימוב: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 737 בתים ,  27 במאי 2014
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 3: שורה 3:
הרב '''שמואל (מולע) אזימוב''', משלוחי [[הרבי]] ל[[פריז]], מגדולי [[בעל תשובה|המחזירים בתשובה]] במדינת [[צרפת]].
הרב '''שמואל (מולע) אזימוב''', משלוחי [[הרבי]] ל[[פריז]], מגדולי [[בעל תשובה|המחזירים בתשובה]] במדינת [[צרפת]].


הרב אזימוב החל לשמש כ[[שליח]] ב[[ב' אייר]] [[תשל"ג]]. תחתיו פועלים עשרות רבות של שלוחים הפזורים בכל רחבי פריז וסביבותיה.
==תולדות חייו==
חתונתו עם רעייתו מרת בתיה בתו של הרב [[בן ציון שמטוב]] התקיימה בשנת [[תשכ"ח]] והמשפחות משני הצדדים שנמנו על חשובי העסקנים החב"דיים ניסו ללחוץ על הרבי שיעתר לבקשתם להשתתף בשמחת הנישואין ויסדר את טקס החופה, אך הרבי השיב שהוא חושש מעין רעה, ובתור פיצוי הגיה לכבוד החתונה את ה[[מאמר]] [[דיבור המתחיל]] 'כי תשא'.


כאשר נכנס ל[[יחידות]] טרם נסיעתו לשליחות אמר לו הרבי "יהיה לכם הצלחה למעלה מן המשוער"
ב[[ב' אייר]] [[תשל"ג]] נשלח על ידי הרבי לפריז, ובמשך השנים הקים רשת של מוסדות חינוך והביא תחתיו עשרות רבות של שלוחים הפזורים בכל רחבי פריז וסביבותיה.


בין המוסדות שהקים הרב אזימוב נמנים בין השאר 'חדר דוּ פריז' - מוסד ללימודים על טהרת הקודש ברובע ה19 בפאריז, ו'בית ליובאויטש' - רשת בתי חב"ד בפריז.
כאשר נכנס ל[[יחידות]] טרם נסיעתו לשליחות אמר לו הרבי "יהיה לכם הצלחה למעלה מן המשוער".


כמו כן מוציא הרב אזימוב מידי שבוע עלון נפוץ בכל צרפת בשם 'לַא סידרה' ('הפרשה') המופץ בעשרות אלפי עותקים, ומגיע ללמעלה משמונים אחוז (!) יהודי פריז והסביבה.
בין המוסדות שהקים הרב אזימוב נמנים בין השאר 'חדר דוּ פריז' - מוסד ללימודים על טהרת הקודש ברובע ה-19 בפאריז, ו'בית ליובאויטש' - רשת בתי חב"ד בפריז.  רעייתו בתיה עמדה עד לפטירתה בראש מוסדות החינוך 'בית חיה מושקא'.
 
כמו כן מוציא הרב אזימוב מידי שבוע עלון נפוץ בכל צרפת בשם 'לַא סידרה' ('הפרשה') המופץ בעשרות אלפי עותקים, ומגיע ללמעלה משמונים אחוז מיהודי פריז והסביבה.


==משפחתו==
==משפחתו==
31,192

עריכות

תפריט ניווט