אחדות ישראל: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 58 בתים ,  8 במאי 2008
שורה 153: שורה 153:
הערות:  
הערות:  


14) עיין אגרת הקודש סימן כ"ג - דמשמע שם שבכל מצוה, '''איזו שתהי'''' יש מעלה כשנעשית במעמד עשרה מישראל כיוון שאז שכינתא שריא עלייהו (אלא שבדבר שבקדושה - תנאי הוא). ואם כן הוא, הרי זה חידוש גדול. ולא אשתמיטתי' להזכיר את זה במקום אחר וכו'.
14) עיין [http://www.chabadlibrary.org/books/adhaz/tanya/4/23.htm אגרת הקודש סימן כ"ג] - דמשמע שם שבכל מצוה, '''איזו שתהי'''' יש מעלה כשנעשית במעמד עשרה מישראל כיוון שאז שכינתא שריא עלייהו (אלא שבדבר שבקדושה - תנאי הוא). ואם כן הוא, הרי זה חידוש גדול. ולא אשתמיטתי' להזכיר את זה במקום אחר וכו'.


15) ובזה יובן מה שמבואר במאמר ד"ה אריב"ל תרכ"ט שהמעלה דברכת "ואני אברכם" (על "ואברכה מברכיך") הוא כי "תיבת אני היינו אור אין סוף עצמותו ומהותו", בחינת ברכת הקב"ה - דלכאורה, מהי שייכותו של ביאור זה למה שכתוב בגמרא (חולין מט, סוף ע"א) "דמוקי לי' לברכת כהנים במקום ברכה דישראל" (ובפרט שבמאמר זה עצמו מביא דברי הגמרא) - והביאור כי הכלי לברכתו של הקב"ה "'''ואני''' אברכם - הוא מה שהכהנים מתברכים יחד עם ישראל - "כולנו כאחד".
15) ובזה יובן מה שמבואר במאמר ד"ה אריב"ל תרכ"ט שהמעלה דברכת "ואני אברכם" (על "ואברכה מברכיך") הוא כי "תיבת אני היינו אור אין סוף עצמותו ומהותו", בחינת ברכת הקב"ה - דלכאורה, מהי שייכותו של ביאור זה למה שכתוב בגמרא (חולין מט, סוף ע"א) "דמוקי לי' לברכת כהנים במקום ברכה דישראל" (ובפרט שבמאמר זה עצמו מביא דברי הגמרא) - והביאור כי הכלי לברכתו של הקב"ה "'''ואני''' אברכם - הוא מה שהכהנים מתברכים יחד עם ישראל - "כולנו כאחד".
משתמש אלמוני

תפריט ניווט