חול המועד: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 9 בתים ,  13 במרץ 2014
מ
החלפת טקסט – "״" ב־"""
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
מ (החלפת טקסט – "״" ב־""")
תגית: עריכה ממכשיר נייד
שורה 9: שורה 9:
עיקר איסורי המלאכה הוא כדי שיעסקו בתורה בימי חול המועד.
עיקר איסורי המלאכה הוא כדי שיעסקו בתורה בימי חול המועד.


[[אדמו״ר הזקן]] פוסק בשלחנו, דמי שאינו יכול לעסוק תמיד בתורה, חייב
[[אדמו"ר הזקן]] פוסק בשלחנו, דמי שאינו יכול לעסוק תמיד בתורה, חייב
לקבוע לו עתים ל[[תלמוד תורה]] ב[[יום]] וב[[לילה]], כפי כוחו ויכלתו וכו'. וכל זה במתפרנס ממעשה
לקבוע לו עתים ל[[תלמוד תורה]] ב[[יום]] וב[[לילה]], כפי כוחו ויכלתו וכו'. וכל זה במתפרנס ממעשה
ידיו ממש, אבל אם מלאכתו נעשית ע״י אחרים וכו׳ חייב לעסוק בתורה יומם ולילה
ידיו ממש, אבל אם מלאכתו נעשית ע"י אחרים וכו׳ חייב לעסוק בתורה יומם ולילה
ממש — וזה שייך לכאו״א, שהרי 'כל איש מישראל חייב בת״ת בין עני בין עשיר' כו'.
ממש — וזה שייך לכאו"א, שהרי 'כל איש מישראל חייב בת"ת בין עני בין עשיר' כו'.


והנה כשם שבימות החול, הרי חיוב זה של לעסוק בתורה יומם ולילה ממש אינו
והנה כשם שבימות החול, הרי חיוב זה של לעסוק בתורה יומם ולילה ממש אינו
מוטל על אלה שהם מתפרנסים ממעשה ידיהם כנ״ל — על דרך זה הוא ביחס ליו״ט:
מוטל על אלה שהם מתפרנסים ממעשה ידיהם כנ"ל — על דרך זה הוא ביחס ליו"ט:
דמכיון שהוא 'חציו לכם', הרי בחלקו זה שניתן לכם פטרה התורה מחיוב מצות
דמכיון שהוא 'חציו לכם', הרי בחלקו זה שניתן לכם פטרה התורה מחיוב מצות
תלמוד תורה; וכן גם ב[[יום השבת]], הלא מצינו שמאחרים לבוא לביהכנ״ס משום
תלמוד תורה; וכן גם ב[[יום השבת]], הלא מצינו שמאחרים לבוא לביהכנ"ס משום
המצוה שיש בו לענגו, דהיינו שבזמן ההוא הותר החיוב תמידי של לימוד
המצוה שיש בו לענגו, דהיינו שבזמן ההוא הותר החיוב תמידי של לימוד
התורה.
התורה.
שורה 23: שורה 23:
אמנם בימי חול המועד שאין בהם טעמי פטור אלו, הן מפאת המצוות
אמנם בימי חול המועד שאין בהם טעמי פטור אלו, הן מפאת המצוות
המיותרות ל[[שבת]] ו[[יום טוב]], והן מצד ההתעסקות לפרנסתן של ימות החול, שהרי
המיותרות ל[[שבת]] ו[[יום טוב]], והן מצד ההתעסקות לפרנסתן של ימות החול, שהרי
אסורים אז במלאכה׳ — הרי במילא נשאר אז על כל אחד ואחד הציווי המלא של ״חייב
אסורים אז במלאכה׳ — הרי במילא נשאר אז על כל אחד ואחד הציווי המלא של "חייב
לעסוק בתורה יומם ולילה ממש״, כמובן, מלבד הזמנים המיועדים ל[[תפלה]]: ולקיום
לעסוק בתורה יומם ולילה ממש", כמובן, מלבד הזמנים המיועדים ל[[תפלה]]: ולקיום
מצות ושמחת בחגך, שהיא מצוות עשה מהתורה גם בחול המועד, וכיוצא בזה<REF>[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15608&st=%D7%97%D7%95%D7%9C+%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%A2%D7%93&pgnum=234 הרבי]</REF>.
מצות ושמחת בחגך, שהיא מצוות עשה מהתורה גם בחול המועד, וכיוצא בזה<REF>[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15608&st=%D7%97%D7%95%D7%9C+%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%A2%D7%93&pgnum=234 הרבי]</REF>.


39,916

עריכות

תפריט ניווט