אביגדור מילר: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – " " ב־" "
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
שורה 25: שורה 25:
בשובו, התמנה לרב בית הכנסת בצ'לסי, ברוינסוויל.
בשובו, התמנה לרב בית הכנסת בצ'לסי, ברוינסוויל.
==ישיבת חיים ברלין==
==ישיבת חיים ברלין==
בשנת [[תש"ד]], שכנע אותו הרב [[יצחק הוטנר]] להפוך למשגיח ישיבתו [[ישיבת רבי חיים ברלין]], משרה בה כיהן עד [[תשכ"ד]]. בשנת [[תש"ה]] קיבל על עצמו למסור שיעורי בישראל הצעירה (Young Israel) ב[[ברוקלין]], [[ניו יורק]]. בשנת [[תשל"ה]], עם השתנות הנתונים הדמוגרפיים בשכונה, הקים הרב מילר את ארגון "בית של תורה" במרכז אושן פארקוויי ב[[פלטבוש]], ששימש ככלי העיקרי של הפצת תורתו, עד מותו.  
בשנת [[תש"ד]], שכנע אותו הרב [[יצחק הוטנר]] להפוך למשגיח ישיבתו [[ישיבת רבי חיים ברלין]], משרה בה כיהן עד [[תשכ"ד]]. בשנת [[תש"ה]] קיבל על עצמו למסור שיעורי בישראל הצעירה (Young Israel) ב[[ברוקלין]], [[ניו יורק]]. בשנת [[תשל"ה]], עם השתנות הנתונים הדמוגרפיים בשכונה, הקים הרב מילר את ארגון "בית של תורה" במרכז אושן פארקוויי ב[[פלטבוש]], ששימש ככלי העיקרי של הפצת תורתו, עד מותו.  


בשנת [[תשמ"ה]] פתח הרב שמואל מילר, בנו של הרב מילר את [[ישיבה גדולה]] "בית ישראל" ב[[פלטבוש]], ומינה את אביו ל[[משגיח]] ו[[ראש ישיבה]]. הוא היה גם מרצה נערץ ומכובד בישיבות רבות ובבית הספר "בית יעקב" והיה אהוב ביותר על תלמידיו לאורך השנים.
בשנת [[תשמ"ה]] פתח הרב שמואל מילר, בנו של הרב מילר את [[ישיבה גדולה]] "בית ישראל" ב[[פלטבוש]], ומינה את אביו ל[[משגיח]] ו[[ראש ישיבה]]. הוא היה גם מרצה נערץ ומכובד בישיבות רבות ובבית הספר "בית יעקב" והיה אהוב ביותר על תלמידיו לאורך השנים.
שורה 34: שורה 34:


==יחסו לחסידות ותנועת חב"ד==
==יחסו לחסידות ותנועת חב"ד==
למרות שלא היה חסיד, הוא התייחס באהדה לתנועת החסידות ואמר שוודאי שעימם האמת. הוא אמר בשם [[החפץ חיים]] שהגיב על הטענות שהחסידים מתפללים לאחר [[זמן תפילה]]: אצלם מתפללים מאוחר, ואילו אצל ה[[מתנגדים]] אין מתפללים כלל...
למרות שלא היה חסיד, הוא התייחס באהדה לתנועת החסידות ואמר שוודאי שעימם האמת. הוא אמר בשם [[החפץ חיים]] שהגיב על הטענות שהחסידים מתפללים לאחר [[זמן תפילה]]: אצלם מתפללים מאוחר, ואילו אצל ה[[מתנגדים]] אין מתפללים כלל...  


הוא עורר על כך שעל האדם לקנוס את עצמו כדי לחייב את עצמו לקיים דברים שהנסיון בהם קשה לו. באחת מקלטותיו שנאמרה לציבור ליטאי הוא התבטא: {{ציטוטון|אם קמת מאוחר, אל תקנוס את עצמך בעשר דולר, אלא בחמישים דולר, ולא לבית הכנסת בו הינך מתפלל אלא ל[[ישיבת תומכי תמימים]]...}}
הוא עורר על כך שעל האדם לקנוס את עצמו כדי לחייב את עצמו לקיים דברים שהנסיון בהם קשה לו. באחת מקלטותיו שנאמרה לציבור ליטאי הוא התבטא: {{ציטוטון|אם קמת מאוחר, אל תקנוס את עצמך בעשר דולר, אלא בחמישים דולר, ולא לבית הכנסת בו הינך מתפלל אלא ל[[ישיבת תומכי תמימים]]...}}
19,207

עריכות

תפריט ניווט