19,457
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 4: | שורה 4: | ||
:א. אין המדובר בהלל הזקן אלא ב'''רבי''' הלל אחר. ב. זו דעת יחיד שהרבי מדגיש בשיחותיו שבניגוד למחלוקות אחרות בראשונים או בהלכה בתנאים ואמוראים, שגם מי שסובר כדעה זו או אחרת אין הוא אפיקורוס שכן קיימת דעה כזו, במקרה זה דעתו של רבי הלל נדחתה כליל מכל וכל כבר בגמרא, ולכן כשאומרים לפי כל השיטות הכוונה היא כי לפי כל הראשונים והפוסקים אין אפילו צד כזה, ואין הכוונה לשיטות בתנאים שנדחו לגמרי ומי שסובר כמותן (חוץ מרבי הלל עצמו) הינו מין. ג. אגב, גם רבי הלל ההוא אינו חולק על העיקר אלא ס"ל שכבר אכלוהו בימי חזקיהו, וכאמור נדחו דבריו מכל וכל. --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' י"א בחשוון ה'תשע"ד, למניינם 19:18, 15 באוקטובר 2013 (UTC) | :א. אין המדובר בהלל הזקן אלא ב'''רבי''' הלל אחר. ב. זו דעת יחיד שהרבי מדגיש בשיחותיו שבניגוד למחלוקות אחרות בראשונים או בהלכה בתנאים ואמוראים, שגם מי שסובר כדעה זו או אחרת אין הוא אפיקורוס שכן קיימת דעה כזו, במקרה זה דעתו של רבי הלל נדחתה כליל מכל וכל כבר בגמרא, ולכן כשאומרים לפי כל השיטות הכוונה היא כי לפי כל הראשונים והפוסקים אין אפילו צד כזה, ואין הכוונה לשיטות בתנאים שנדחו לגמרי ומי שסובר כמותן (חוץ מרבי הלל עצמו) הינו מין. ג. אגב, גם רבי הלל ההוא אינו חולק על העיקר אלא ס"ל שכבר אכלוהו בימי חזקיהו, וכאמור נדחו דבריו מכל וכל. --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' י"א בחשוון ה'תשע"ד, למניינם 19:18, 15 באוקטובר 2013 (UTC) | ||
::כלומר שכל מזרח'ניק מצוי הוא כופר? [[מיוחד:תרומות/67.85.189.182|67.85.189.182]] 21:17, 15 באוקטובר 2013 (UTC) | ::כלומר שכל מזרח'ניק מצוי הוא כופר? [[מיוחד:תרומות/67.85.189.182|67.85.189.182]] 21:17, 15 באוקטובר 2013 (UTC) | ||
::: | :::1. למה להכפיש? כל מזרחני'ק מצוי לא מצפה ומאמין לביאת המשיח? ודאי שלא כך פני הדברים. 2. גם אם יש מי שטועה הוא אינו כופר. 3. אדם שאכן שנה ולמד ועדיין חולק על הכרעת התלמוד אכן... --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"ב בחשוון ה'תשע"ד 17:26, 16 באוקטובר 2013 (UTC) |
עריכות