הכנות לתקיעות (מנהגים): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 88: שורה 88:
==פסוקי קר"ע שט"ן==
==פסוקי קר"ע שט"ן==


אמירת הפסוקים שלפני התקיעות ושלאחר התקיעות אצל [[הרש"ב]] היו בניגון מיוחד. בפסוק “קולי שמעה” הי׳ אומר: “כחסדך ה׳”, ומפסיק, ואחר־כך ממשיך “כמשפטיך חייני”.. פעם אחת קרה שבפסוק “ערוב עבדך” וגו', אחרי המלים “ערוב עבדך לטוב” אמר: “איי געוואלד אל יעשקוני זדים”<ref>[[ליובאוויטש וחייליה]] עמ׳ 28.</ref>.
אמירת הפסוקים שלפני התקיעות ושלאחר התקיעות אצל [[הרש"ב]] היו בניגון מיוחד. בפסוק “קולי שמעה” הי׳ אומר: “כחסדך ה׳”, ומפסיק, ואחר־כך ממשיך “כמשפטיך חייני”.. פעם אחת קרה שבפסוק “ערוב עבדך” וגו', אחרי המלים “ערוב עבדך לטוב” אמר: “איי געוואלד - אל יעשקוני זדים”<ref>[[ליובאוויטש וחייליה]] עמ׳ 28.</ref>.


בר”ה [[תרצ"ט]] בעת התקיעות, אמר [[אדמו"ר הריי”צ]] את המזמורים והפסוקים שלפני התקיעות (דבר פלא היה, אשר בפסוק “מן המיצר” במקום עָנָנָי (בע' ונ' קמוצות) אמר עֵנֵני (בע' ונ' צרויות)<ref>ממכתב הרה”ח [[ר”י פייגין]] הי"ד, [[ספר השיחות]] [[תרצ"ט]], עמ׳ 291.</ref>.
בר”ה [[תרצ"ט]] בעת התקיעות, אמר [[אדמו"ר הריי”צ]] את המזמורים והפסוקים שלפני התקיעות (דבר פלא היה, אשר בפסוק “מן המיצר” במקום עָנָנָי (בע' ונ' קמוצות) אמר עֵנֵני (בע' ונ' צרויות)<ref>ממכתב הרה”ח [[יחזקאל פייגין]] הי"ד, [[ספר השיחות]] [[תרצ"ט]], עמ׳ 291.</ref>.


בפסוקים שקודם תקיעת־שופר, במלים “ענני במרחב” היה אדמו”ר מה"מ אומר 'בַּמרחָב'' בבי”ת דגושה ובחי”ת קמוצה{{הערת שוליים|כפי שהוא במחזור ובסידור תורה־אור, ולא כבתהלים ובשאר סידורים שהבי”ת רפויה והחי”ת פתוחה כך גם מובא בספר המאמרים [[תרצ"ז]], עמ׳ 153: {{ציטוטון|תיבת 'מרחב' האמורה בפסוק זה, לפי ספרי הדקדוק היא מנוקדת בָּמרחב, ועל־פי הקבלה המקובלת צריכים לומר בַּמרחב.}}}}
בפסוקים שקודם תקיעת־שופר, במלים “ענני במרחב” היה אדמו”ר מה"מ אומר 'בַּמרחָב'' בבי”ת דגושה ובחי”ת קמוצה{{הערת שוליים|כפי שהוא במחזור ובסידור תורה־אור, ולא כבתהלים ובשאר סידורים שהבי”ת רפויה והחי”ת פתוחה כך גם מובא בספר המאמרים [[תרצ"ז]], עמ׳ 153: {{ציטוטון|תיבת 'מרחב' האמורה בפסוק זה, לפי ספרי הדקדוק היא מנוקדת בָּמרחב, ועל־פי הקבלה המקובלת צריכים לומר בַּמרחב.}}}}


בפסוק כי במצוותיך האמנתי, היה אדמו”ר מה"מ אומר תיבת “האמַנתי” במ”ם פתוחה<ref>כפי שהוא במחזור ובסידור תורה-אור, ולא בקמץ כבתהלים ובשאר סידורים</ref>.
בפסוק כי במצוותיך האמנתי, היה [[אדמו"ר מה"מ]] אומר תיבת “האמַנתי” במ”ם פתוחה<ref>כפי שהוא במחזור ובסידור תורה-אור, ולא בקמץ כבתהלים ובשאר סידורים</ref>.


=="אנא בכח"==
=="אנא בכח"==
1,087

עריכות

תפריט ניווט