39,916
עריכות
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 6: | שורה 6: | ||
[[אדמו"ר הריי"צ]] היה מצווה להתוקע, ללמוד בימי ראש השנה בבוקר את המאמר “להבין ענין תקיעת שופר”, אשר בסידור שעם דא"ח<ref>[[ספר המנהגים]]. ושם: הטעם יש לומר בפשיטות, מפני שבדרוש הזה מבוארות כוונות התקיעות. ומובן מעצמו שזהו בנוסף על חיוב ידיעת הלכות תקיעת־שופר כמבואר בפוסקים.</ref>. | [[אדמו"ר הריי"צ]] היה מצווה להתוקע, ללמוד בימי ראש השנה בבוקר את המאמר “להבין ענין תקיעת שופר”, אשר בסידור שעם דא"ח<ref>[[ספר המנהגים]]. ושם: הטעם יש לומר בפשיטות, מפני שבדרוש הזה מבוארות כוונות התקיעות. ומובן מעצמו שזהו בנוסף על חיוב ידיעת הלכות תקיעת־שופר כמבואר בפוסקים.</ref>. | ||
== | ==ההכנה== | ||
בסידור [[אדמו"ר הזקן]] כתוב: {{ציטוטון|אחר [[קריאת התורה]] יכין עצמו לתקוע ב[[שופר]], ויאמר קאפיטיל למנצח לבני קורח מזמור שבע פעמים.}}, ופירש ב[[שער הכולל]]<ref>מג, א.</ref>: “ההכנה היא שיאמר זה המזמור שבע פעמים”. | בסידור [[אדמו"ר הזקן]] כתוב: {{ציטוטון|אחר [[קריאת התורה]] יכין עצמו לתקוע ב[[שופר]], ויאמר קאפיטיל למנצח לבני קורח מזמור שבע פעמים.}}, ופירש ב[[שער הכולל]]<ref>מג, א.</ref>: “ההכנה היא שיאמר זה המזמור שבע פעמים”. | ||
שורה 14: | שורה 14: | ||
ב[[סעודת ראש השנה|סעודת ליל ב' דראש השנה]] [[תשל"א]] קישר [[הרבי]] את ההכנה הזו, ל[[ניגון דבקות ראש השנה (אדמו"ר הזקן)|ניגון]] שהיו [[אדמו"ר הרש"ב]] ובנו [[אדמו"ר הריי"צ]] מנגנים קודם [[תקיעת שופר]]<ref>[[המלך במסיבו]], ב, עמ׳ קעה.</ref>. | ב[[סעודת ראש השנה|סעודת ליל ב' דראש השנה]] [[תשל"א]] קישר [[הרבי]] את ההכנה הזו, ל[[ניגון דבקות ראש השנה (אדמו"ר הזקן)|ניגון]] שהיו [[אדמו"ר הרש"ב]] ובנו [[אדמו"ר הריי"צ]] מנגנים קודם [[תקיעת שופר]]<ref>[[המלך במסיבו]], ב, עמ׳ קעה.</ref>. | ||
== | ===אצל [[אדמו"ר הרש"ב]] ו[[אדמו"ר הריי"צ]]=== | ||
לאדמו”ר הרש”ב היה [[סידור תורה אור]] (עם שערי תפילה), שבו רשם את הגהותיו בכתי"ק. היה נקרא בלשונו הקדוש “דעם אלטען סידור”, ואותו הנחילו בצוואתו לבנו מוהריי”צ שהיה מתפלל בו בשנת האבלות לפני העמוד, וכן בזמנים קבועים ומיוחדים, ביניהם בימים הנוראים ובעיקר בראש־השנה לסדר התקיעות ואמירת הפסוקים והברכות<ref>על־פי [[אשכבתא דרבי]], עמ׳ 79.</ref>. | לאדמו”ר הרש”ב היה [[סידור תורה אור]] (עם שערי תפילה), שבו רשם את הגהותיו בכתי"ק. היה נקרא בלשונו הקדוש “דעם אלטען סידור”, ואותו הנחילו בצוואתו לבנו מוהריי”צ שהיה מתפלל בו בשנת האבלות לפני העמוד, וכן בזמנים קבועים ומיוחדים, ביניהם בימים הנוראים ובעיקר בראש־השנה לסדר התקיעות ואמירת הפסוקים והברכות<ref>על־פי [[אשכבתא דרבי]], עמ׳ 79.</ref>. | ||
שורה 22: | שורה 22: | ||
בשעת התקיעות היו מונחים לפני הרבי מה"מ סידור תורה אור וסידור עם דא”ח. לפעמים היה הרבי לוקח עמו לתקיעות גם את סידור האריז"ל של רבי שבתי מרשקוב. | בשעת התקיעות היו מונחים לפני הרבי מה"מ סידור תורה אור וסידור עם דא”ח. לפעמים היה הרבי לוקח עמו לתקיעות גם את סידור האריז"ל של רבי שבתי מרשקוב. | ||
== | ===אצל הרבי=== | ||
תקיעות מיושב תקע הרבי בעצמו. בשעת כל התפילות וגם בשעת אמירת המפטיר וסדר התקיעות, מחזיק הרבי אצלו על הסטענדער, כמה חבילות של פ”נים שנתנו לו לפני ראש־השנה<ref>[[קובץ ליובאוויטש]], 13, עמ׳ 57.</ref>. | תקיעות מיושב תקע הרבי בעצמו. בשעת כל התפילות וגם בשעת אמירת המפטיר וסדר התקיעות, מחזיק הרבי אצלו על הסטענדער, כמה חבילות של פ”נים שנתנו לו לפני ראש־השנה<ref>[[קובץ ליובאוויטש]], 13, עמ׳ 57.</ref>. |
עריכות