שיחה:מלך המשיח/ארכיון 1
דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.
התחלתי בעריכת הערך מתוך ספרי ליקוט שונים, וכולם מתבקשים לסייע, הן מספרים כאלו ואחרים ובעיקר מתוך המופיע בקטגוריה:מלך המשיח, דפי' ותתי'. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- יש להעביר למלך המשיח כפשוט. שהרי משיח סתם יכול להיות גם הכהן המשיח או משוח מלחמה ודווקא התוארים האחרונים הם הנפוצים בתלמוד בבלי ובמסכת הוריות. --מחכים לביאת משיח, היום ה' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 05:41, 17 ביוני 2010 (UTC)
- הכינוי המקובל הוא "משיח", וכך ימצאוהו אותו כולם. אפשר לעשות "תבנית:פירוש נוסף" עם ציון למשיח מלחמה וכהן משיח, במידה שיהי' ערך. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
בחזקת משיח (או) משיח ודאי?[עריכת קוד מקור]
האם הרבי שליט"א בחזקת משיח או משיח וודאי? שאלה מורכבת ורגישה. איך להתייחס לזה כאן? ראה גם פה . וכתוב השורות - דעתו מסכימה עם ביטקין. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- מי אנחנו שנחליט בכלל? על פי ההלכה הטהורה משיח וודאי זה רק אחרי בניין בית המקדש וקיבוץ גלויות (שרק מעין זה התחיל). אמונתית - לא קשור ולא שייך. מענדל'ה, 444 - תא דואר 10:28, 17 ביוני 2010 (UTC)
- מסכים. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- לענ"ד נננ מדבר שם לענין. --מחכים לביאת משיח, היום ה' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 18:08, 17 ביוני 2010 (UTC)
- מסכים. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- הגדר לענ"ד הוא (וראה בארוכה שערי ישיבה ח"ז), הרבי הוא: הלכתית - בחזקת משיח, אבל כולנו בטוחים - באמונה ועל-יסוד ההלכה, שהוא משיח בוודאי. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- ועתה ראיתי המשך לדיון בפורום, שסבירא לי כוותי' - אם הבנתי אותו נכון - שודאי שהחזקה לא תפקע - פה. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- בזה שהרבי שליט"א בוודאי משיח, אין שום ספק, וזה לא סתם אמונת צדיקים זו אמונה בדברי הנביא, שכפשוט מחויבת ע"פ ההלכה (לא בהלכות מלכים ומלחמותיהם אלא בהלכות יסודי התורה פרקים ז', ט'). כאשר הרבי הודיע לנו שהוא נביא (בריבוי מקומות, ובהרחבה בשופטים נ"א) והודיע לנו בנבואה שדורנו הוא "דור אחרון לגלות ודור ראשון לגאולה", ממילא נשיא דורנו ("נשיא הדור הוא המשיח שבדור") מוכרח להיות משיח צדקנו.
- כל השאלה היא באיזה מצב אנו נמצאים כרגע, האם הרבי שליט"א הוא בחזקת משיח (כיוון שנתקיימו בו הסימנים שהרמב"ם מביא ל"בחזקת משיח") אך עדיין לא התחיל לפעול את פעולותיו של "משיח וודאי" ("...ובנה מקדש במקומו, וקיבץ נדחי ישראל") או שאנו נמצאים כבר בשלב כה קרוב לגאולה, שיש לנו לא רק מלך ש"ראוי להיות משיח" (בחזקת משיח) אלא משיח שה' כבר נגלה אליו ושלחו, וכבר התחיל לפעול (חלק) מפעולותיו של "משיח וודאי" בעולם. ז"א שגם השלב של "משיח וודאי" כבר החל, ותיכף ומיד יסתיים, בבנין ביהמ"ק בגאולה האמיתי והשלימה תיכף ומיד ממש.
- ויש עוד לפלפל, לדייק ולהאריך, וכמובן לא בכתיבה בע"פ מול מסך המחשב, אלא מתוך שיחותיו הקדושות, ואני לא באתי אלא להאיר. --יחי המלך המשיח! 28 ¤ שיחה 11:30, 9 ביולי 2010 (UTC)
- כ"ז פשוט; ורק להעיר ש'השם נתגלה אליו' אינו שייך ל'משיח וודאי' (ואגב, זה כבר הי', כפי שהרבי מסביר); אלא הגדר ההלכתי. ומפני קוצר הזמן לא ארחיב. גוט שאבעס! ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- ויש עוד לפלפל, לדייק ולהאריך, וכמובן לא בכתיבה בע"פ מול מסך המחשב, אלא מתוך שיחותיו הקדושות, ואני לא באתי אלא להאיר. --יחי המלך המשיח! 28 ¤ שיחה 11:30, 9 ביולי 2010 (UTC)
מלך המשיח[עריכת קוד מקור]
רק לאחרי ההעברה ראיתי את הדיון והנני מתנצל. הכינוי הוא, לדעתי, "מלך המשיח", שהרי יש הרבה משיחים (משיח שקר, משיח מלחמה ועוד ולהבדיל, משיח בן יוסף, בן דוד ועוד). מה דעתכם? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 10:03, 18 ביוני 2010 (UTC)
הלו?![עריכת קוד מקור]
חברי, אחי ורעי, מה קורה איתכם? ערך כה חשוב וכה דל? ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
לתועלת העוסקים במלאכה -[עריכת קוד מקור]
זה. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
משיחתו[עריכת קוד מקור]
מי ימשוך את מה"מ? למה לא כתוב? האם מישהו יודע או זוכר?
יישר כח גדול[עריכת קוד מקור]
כשמחפשים משיח בגוגל מגיעים לשטויות בויקיפדיה.
הגיע הזמן שיגיעו לחב"ד פדיה וימצאו חומר מסודר וערוך.
תאריך ביאתו[עריכת קוד מקור]
מדוע נמחק תאריך בואו (האמיתי ע"פ תורה) של מלך המשיח? ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- כנראה מחשש שמא זה לא יתעדכן כראוי או משום חילופי השעות בין השרת שבחו"ל לגולשים שבישראל. בכל אופן, מופיע שזמן ביאתו הוא "בכל יום" שזהו אותו תוכן מתאים לנוסח ה"אני מאמין". --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"א באייר ה'תשע"א 15:39, 15 במאי 2011 (UTC)
- הסיבה העיקרית שמחקתי אותה, היא מכיוון שהיה כתוב כך: "התגלותו של מלך המשיח, בי"א באייר ה'תשע"א". יש כאן כמה בעיות: א. אנו מחכים בקוצר רוח לביאתו בכל יום, אך לא ברור מתי היא תהיה. ב. זה נראה מוזר, הקורא אינו מבין למה הוכנס התאריך הנ"ל בדווקא, ואינו מובן שמדובר בתאריך משתנה, וממילא גם בעיה נוספת של מחשבי קיצין כו'. --בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"א באייר ה'תשע"א, למניינם 18:47, 15 במאי 2011 (UTC)
- אוקי. אבל להעיר, שלום, כי ברור שמשיח מגיע היום, לא רק בתור תקווה אלא בתור וודאות. עיי' עיקר הי"ב מיג, עקרי האמונה ובאריכות בשיחת שמח"ת תש"נ - בחלק המוגה וביחוד בהשלמות' הבלתי מוגהות. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- הסיבה העיקרית שמחקתי אותה, היא מכיוון שהיה כתוב כך: "התגלותו של מלך המשיח, בי"א באייר ה'תשע"א". יש כאן כמה בעיות: א. אנו מחכים בקוצר רוח לביאתו בכל יום, אך לא ברור מתי היא תהיה. ב. זה נראה מוזר, הקורא אינו מבין למה הוכנס התאריך הנ"ל בדווקא, ואינו מובן שמדובר בתאריך משתנה, וממילא גם בעיה נוספת של מחשבי קיצין כו'. --בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"א באייר ה'תשע"א, למניינם 18:47, 15 במאי 2011 (UTC)
הזדמנות פז[עריכת קוד מקור]
רבוייסי, יש לנו פה הזדמנות פז לערוך בצורה מסודרת את כל המובא על משיח בגמרא, מדרשים, לקוטי שיחות ודבר מלכות בצורה מובנית ומסודרת. מה שאלף בערלה ואלף'ס לא ייעשו - יעשה ערך אחד כזה. "ואתם חובקים ידים, בלי הושיט עזרה; בלי לבות את אש הלהב, אש הגאולה"...? ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
הערה 95[עריכת קוד מקור]
איזה מקור משונה לזה שמשיח מצפה - המקור הערה 95 - וסובל יסורים. או שתכניסו את זה לגוף הערך, או שתמחקו. זה בטח לא מקור
- הוכנס לגוף הערך. מכל מקום, באופן כללי, לפעמים הערות שוליים הם גם מקור להרחבות או ביאורים שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ו' באדר ה'תשע"ב, למניינם 02:30, 29 בפברואר 2012 (IST)
מקורות לעריכה[עריכת קוד מקור]
מקורו בתורה[עריכת קוד מקור]
- ספר הגאולה לרמב"ן שער א
- ערי מקלט (רמב"ם וראה לקו"ש חלק לד ע'114)--הנחה - שיחה 16:15, 5 בינואר 2015 (UTC)
- אנכי ה' אלוקיך - סמ"ק
- ראה בערך האמונה במשיח במקורות (דא"ג לכאורה יש למחוק את הערך ההוא)
זמן התגלותו[עריכת קוד מקור]
- ראש אמנה פרק ארבע עשר (זמן אפשרי וזמן מוכרח - שיטת ר' הלל בזה)--הנחה - שיחה 12:07, 31 בדצמבר 2014 (UTC)
נסיון תבנית מוגדרת לערך[עריכת קוד מקור]
- בפירוש אברבנאל בדעת רבי הלל - יש לעיין שוב בכל הביאורים אברבנאל בראש אמנה וב'ישועות משיחו' ח"ב ולסדרם
דרגתו[עריכת קוד מקור]
-לראש יש לדייק היטב בין שרש נשמתו להשגות וגילויים שמתגלים אליו.
- מלכות דא"ס - אדהאמצ"ע שער אמונה(?) ובויקרא א,
- מלכות דא"ק - דרך מצוותיך
- פנימיות עתיק - שער אמונה
- למעלה מהחכמה - (חכמה סתימאה) - [דרוש מקור]
- יחידה - מדרש [דרוש מקור] - עניינה וכו' ועוד וראה אוה"ת נצבים ע' א'רעו. סה"מ תרכ"ז ע' טז. תרנ"ה ס"ע יט ואילך. תרצ"ט ע' 207. ועוד.
אישיותו[עריכת קוד מקור]
- הוגה בתורה,
- חכמתו
- נבואתו (ראה אגרת תימן ולקו"ש)
- יחוסו
פעולתיו[עריכת קוד מקור]
- מלך מבית דוד,
- יש להרחיב בערך על מקורו בתנ"ך (חסר), שייכותו לדוד "המלך"
- התחלת המלוכה לפני הגאולה - לא על ידי בי"ד - משיחה? (חסר בזה) - עיקר המלוכה דווקא לאחרי כל העניינים כולם שמתגלה מלכותו בעצם (וצריך לתווך עם המבואר לקמן).
- תפקידו כמלך - להחזיר מלכות בית דוד ליושנה ועל ידי זה חוזרים כל המשפטים (זה שורש כל העניינים שלאחר"ז (יש לתווך בין שיחה זו שהעיקר המלכות לשיחה בקשר לפלגי קיסר שהעיקר הנשיאות וצ"ע(ואולי עיקר עניינו כמלך הוא בתור גואל ומשיח ומש"כ בשיחה ההיא שהעיקר הנשיאות הוא יותר תכני ש"לאחרי" הגאולה העיקר הוא ללמד דעת ולא להחזיר כל המשפטים ויל"ע)).(יש להשלים ביאור זה)
- עיקר עניינו מלכות ועיקרה ההתנשאות העצמית של מלכות שפועלת שינוי גם בחיצוניות המלכות (ולכן שייכת לכל ישראל). - שיחת בראשית תשמ"ב (דרמ"צ מינוי מלך פ"ג)
- סדר הדברים = א. הגדרת ענין המלך ופעולתו בעם ב. הגדרת ענין המלך אצל מלך המשיח. ג. ממילא, מעלת הפעולה אצל מלך המשיח על העם.
- קיסר ופלגי קיסר - ביאור הרבי (ביאורי הראשונים ואחרונים) (מהו עיקר עניינו מלכות רב וכו').(חסר)
- מורח ודאין(חסר)
- מלכותו על כל ישראל (יש בזה ענין התאחדות השבטים וזה לכאורה שייך לערך אחר אבל נוגע גם לערך זה שמשיח יהיה מלך של כל ישראל).
- בונה המקדש
- מתי: (בראשונה לפני קיבוץ
- היכן: (במקומו (מעין זה בזמן הגלות - קונ' בית רבינו שבבל.)
- מי: משיח דווקא (לא מין השמים ולא על ידי העם עצמו.)
- מה: בית המקדש השלישי (בערכו יש כמובן להוסיף את מעלת הבניין וכו') שלמות בקיום המצוות
- מדוע: (אמור לענות על הכל מדוע על ידי משיח מדוע לפני קיבוץ הגלויות (ומדוע הוא סימן הלכתי על זהותו - לקו"ש חלק יח)
- מקבץ נדחי ישראל
- מתי: לאחרי בנין המקדש (לאחרי מלכותו ומלחמותיו)
- היכן:
- מי: יתקבצו דווקא על ידי המשיח, מקורות,
- מה: אופן הקיבוץ, עניינו של הקיבוץ על פי חסידות,
- מדוע: מדוע לאחרונה דווקא , מדוע על ידי משיח דווקא
- ומחזיר כל המשפטים
- (-לקו"ש חלק יח הערה49)
- ילמד תורה את כל העם
- לימוד באופן של ראיה, ילמד עצם האלקות, פנימיות התורה)
- דיוק "מאיתי תצא" ואינה פעולותו. ראה לקו"ש חלק לה עמוד 210 הערה32.
דרגתו[עריכת קוד מקור]
בנשמות ובעולמות:
- דרגת היחידה - שייכותה לעניינו (הן למעלתו העצמית והן להשפעתו בעם ישראל) (-ענינה של תורת החסידות, המשך תער"ב ח"א רפקכ"ג, סה"מ צ"ט ע 107, לקו"ש חכ"ז ע' 256)
- שייכותו לפנימיות הכתר
- שייכותו לספירת המלכות (?)
שמו[עריכת קוד מקור]
- משיח - על שם השמן - רזין דרזין - שיכותו ליחידה (-"ענינה" הנ"ל)
- מצורע - ראה תז"מ נ"א
- מספר שמותיו שמונה ושייך לענינו (תורת מנחם בערך בכרכים מח- נ על פי המפתחות)
ועוד.
- כנוייו - עבד צדקנו ועוד
ביאתו[עריכת קוד מקור]
- משיח בכל דור - משמעותה מדוע נשיאי חב"ד (יחידה? פנימיות התורה? ועוד.)
תהליך ביאתו
- (ביאור החילוק בין בחזקת לוודאי, וכן החילוק לפי זה בדרגתו באישיותו וכו')
- (ביאור בעניין שני התקופות בקשר לאישיותו של מלך המשיח)--
- (כל מה שמבואר בערך מלך המשיח#משיח בזמן הגלות יש לרכז כאן. בוצע
שייכותו לדוד המלך ולמשה רבינו[עריכת קוד מקור]
שייכותו לגאולת ישראל למצב האומות והעולם לעתיד[עריכת קוד מקור]
- בפרק זה יבואר שייכות אישיותו של המשיח לגאולה
הערות שוליים
ביאת המשיח[עריכת קוד מקור]
כמדומני, שההוכחות לביאת המשיח, כולל ההסברה ב"אני מאמין" וכו', צריכות לבוא בערך על ימות המשיח או כיו"ב, וכאן להותיר בעיקר את הדברים הקשורים למשיח עצמו..• מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 08:50, 4 בפברואר 2016 (UTC)
- לא ברור כ"כ לאיזה קטע כוונתך, אבל ברור שיש להאריך בזה כאן, בהוספה על הערך האמונה בביאת המשיח, לפי שיסוד גדול הוא להאמין שהגאולה תיעשה על ידי המשיח דווקא ולא בכח עצמן, (לבד זאת שפשוט שאין לדבר ולבאר עניין כשלא הבהרת את עצם קיומו).--הנחה - שיחה 19:50, 4 בפברואר 2016 (UTC)
- אני מדבר על הפסקה מלך המשיח#במקורות, שרובה כלול בערך האמונה בביאת המשיח.• מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 21:17, 4 בפברואר 2016 (UTC)
האמונה בביאת המשיח[עריכת קוד מקור]
כל הפיסקא על האמונה בביאת המשיח צריכה להיות הרחבה מביאת המשיח ולא מכאן. אם כבר, כאן צ"ל דגש על האמונה במשיח כאיש. כמבואר בחת"ס, בהקו"ק ובעיקר בכתבי ר' יואל. חכם באשי - שיחה 01:01, 14 באפריל 2017 (UTC)
- לא ברור לי דיו לאיזה אריכות כוונתך, הערך האמונה בביאת המשיח נובע משמעותה המיוחדת של אמונה זו - שהיא מעקרי הדת, אכן כל הפרטים שנוגעים לאמונה זו אמורים להכתב בה, אם לדעתך חסר שם פרטים צריך להוסיף אותם שם. אילולי כך, תוכל גם להוסיף לכל ערך פסקה נוספת כמו לדוגמה "האמונה במצוות פאה" "האמונה במשיח כאיש" "האמונה במשיח מבין החיים" "האמונה שמשיח הוא זה שיקבץ נידחי ישראל" וכו וכו'
- בנוגע לטענה על מיקום ההפנייה; אין מניעה ליצור הפניות לערכים מורחבים מכמה ערכים ראשיים. בנוגע לעניינו כמדומני ששני הערכים מלך המשיח וימות המשיח הם שני הערכים הראשיים של הנושא (כידוע שהאמונה כוללת את שניהם הן באיש והן במצב העולם).--הנחה - שיחה 06:18, 14 באפריל 2017 (UTC)