שיחה:החייל - סיפורו של תמים

הוספת נושא
שיחות פעילות

הצבעהעריכה

בעד מחיקהעריכה

משתמשים שאין להם זכות הצבעה

איך יימחק בפו"מ?
ע"י התבנית "למ" -- נכתב ע"י מענדל סופר ששכח לחתום את שמו.

נגד מחיקהעריכה

משתמשים שאין להם זכות הצבעהעריכה

חב"דפדים פעילים ‏ מוזמנים להביע את דעתכם. -- נכתב ע"י מענדל סופר ששכח לחתום את שמו.

"מה מגוחך פה"?

דמויות
דביר נגבי - (החייל) - תמים חוזר בתשובה שהגיע מבית שאינו שומר תורה ומצוות לעת עתה, במושב כרמים. דביר הוא חייל של הרבי עד הסוף וכל דבר שהוא חושב שהרבי רוצה, הוא עושה. כך למשל מסופר שיצא לתלות דגלים (בהגייה החב"דית - 'הדגלות') עם דוידי סגל (ראה להלן) על בניין של שכונה ניאו נאצית בברלין.
לייבוש קופרמן - בנו של ר' פינייע קופרמן. תמים שהגיע ממשפחה חב"דית שורשית ולומד בתומכי תמימים בעיבל. בתחילה היה ללייבוש יחסים קרירים עם דביר נגבי בעקבות תחושותיו שדביר עושה במעשיו חילול שם ליובאוויטש, דעותיו השתנו.
דוידי סגל - תמים 'מוקצן' במעטפת החיצונית, אך רקוב מתוכו לא קם-ולומד בסדרים. נתקע יחד עם דביר נגבי וישראל נח איידלמן, לקראת הטיסה לתשרי בברלין.
יוסי זר - תמים מתות"ל עיבל חלש בהתנהגותו אשר נמצא בתהליכי התדרדרות רוחנית.
יענקי הניג - תמים שהגיע ממשפחה המשתייכת לחסידות מסויימת שנולד בזכות ברכה של הרבי , באמצעות האגרות קודש, (לכן אביו נדר שיכניס אותו ללמוד 'במוסדות של הליובאוויטשער רבי' כי כך היה כתוב ב'אגרות') עומד בצומת חיים קשה כשמצד אחד יש את משפחתו שלא מתלהבת מכך שעבר ללמוד בישיבה חב"דית, ומצד שני יש את דרך החיים שהוא מאמין בה.
ישראל נח איידלמאן - תמים שאינו משיחיסט מתות"ל בשיכון (לאחר-מכן עבר לתות"ל עיבל), נתקע יחד עם דביר נגבי ודוידי סגל בברלין לקראת הטיסה לתשרי בברלין וסלד בתחילה ממעשיהם בעקבות ה"חילול שם ליובאוויטש" שגרם דביר נגבי לדעתו, לאחר שהכיר אותו לעומק שינה את דעתו מן הקצה אל הקצה.
ר' יוד'ל - ראש הישיבה של תומכי תמימים סניף עיבל.
ר' חיים בער - משפיע בשיכון חב"ד.
ר' זלמן - המשפיע של תומכי תמימים סניף עיבל.
ר' זעליג - ממשפיעי הישיבה בעיבל, גישתו היא גישה 'פסיכלוגית' ובהתוועדויותיו נוהג לפלס בלשונו דרך נפשות התמימים ומדבר עם כל אחד 'בגובה העיניים'.
שרוליק הילמן - משפיע שאהוב על תלמידי התמימים בעיבל, יוצא איתם מידי לילה לפעולות הפצה ופרסום משיח ברחבי הארץ.
הרב אלישע וילהלם - שליח הרבי בברלין, חדור בנקודה של משיח אך בעקבות משפחתה של אשתו לא עסק בנושא מג' תמוז, בואם של דביר נגבי, דוידי סגל וישראל נח איידלמאן לבית חב"ד שבראשותו עורר אצלו את הנקודה.
ממקה (מנחם מענדל) - בנו של ר' יודל הראש ישיבה, ואף למד את הלקוטי תורה בגיל 7, כרצונו של הרבי. בערב ראש השנה לפני הבר מצווה נדרס על-ידי משאית.
מולי (שמואל) דוידסון - בחור אמריקאי שהיה בהתליכי התדרדרות רוחנית, עד ששפגש את דביר נגבי במהלך חודש תשרי אצל הרבי, בהמשך עבר ללמוד בתות"ל עיבל.

אני מקווה שאתה מסכים שזה עכ"פ מגוחך להפליא בתוך הערך...

ולגופו של ענין: מדובר בספר, אשר עם היות שהוא איכותי, תוכני, וכו וכו' -
אין אף סיבה לעשות עליו ערך\להשאירו קיים. בדובר בספר ק ר י א ה, ועם כל קדושתו, הקצנותיו ומשיחיותו - אין כאן מקומו.
בתקווה להבנה. --ונזכה זע'הן זיך מיט'ן רבי'ן בב"א. - שיחה, 13:21, י"ט בניסן, ה'תשפ"ה 13:21, 17 באפריל 2025 (IDT)
שפי"ץקייט אם הספר הזה "מגוחך" כדבריך אז הנני בזאת להציע שנדון גם במחיקתו של הערך ברגע האמת. מה דעתך? חב"דפדי גאולתי - שיחה, 14:25, י"ט בניסן, ה'תשפ"ה 14:25, 17 באפריל 2025 (IDT)
אתה באמת משווה בין ספר ילדים עלילתי בדיוני לספר העוסק בדמותו של הרבי? ממך לא ציפיתי...
א. לא אמרתי שהספר מגוכח. כ"א הערך על כזה ערך הינו מגוחך. וק"ל.
ב. לעניננו - יש ספרים (כדוגמת הנ"ל) ש(כבר דנו על מידת נחיצותם במק"א, ומ"מ,) אפילו את"ל שהם 'מגוכחים' - הם כן נחוצים, כי (ספציפית הנ"ל-) הם ספרים מכובדים בפ"ע, הסוקרים חלק מחיי אדמו"ר. וק"ל החילוק בינו לבין ספד דמיוני...

הוה נתבונןעריכה

::כותבים הבה נתבונן.

אני חושב שאלו שמצביעים נגד, הם אלו שעושים זאת לא מתוך שיקול דעת אלא מצד "שיקול פוליטי". ואני מבין אותם. וודאי שבתור משיחסט אינך מסוגל לראות אנטים שהשתחלו לחב"פדיה ומנסים בכל ערך אפשרי לקנצז, וממילא בתור אחד שחשוב לו לשמור על חב"דפדיה המשיחיסטית הינך נזעק להילחם נגד אלו אשר חרפו עקבות משיחך. אבל האמת היא שאלו שבעד המחיקה (וביניהם אני ואני משיחיסט) בעד המחיקה משום שגם עם הספר חשוב ונעלה, הערך לא מציג אותו כך. כפי שהערך בנוי כעת הקורא מתרשם שמדובר בספר עלילתי עם דמויות מגוונות ומשעשעות. באם הערך לא ידבר על העלילה של הספר אלא על המסקנות והתובנות של הספר, אני אשנה את בחירתי ואצביע בעד. משל למה הדבר דומה - לערך על קעמפ אורו של משיח, הערך חשוב ונעלה. אך זו לא סיבה להתחיל לתאר בערך את עלילות המערכונים - אף ע"פ שיש להם מסרים חינוכיים וערכיים.

יפה. אני עדיין עומד על דעתי, כי מי שפתח את ההצבעה הזאת עשה את זה משיקולים פוליטיים. בברכה, חב"דפדי גאולתי - שיחה, 21:11, י"ט בניסן, ה'תשפ"ה 21:11, 17 באפריל 2025 (IDT)
קל לראות ולהבין שדווקא המצביעים מנגד עשו זאת מהטעם הנ"ל. הטעמים לא מובנים (אם בכלל קימיים) והניסוח השווה של 'בעד חזק' וכידוע ואין להאריך מדבר המצער מפני ק' המועד. החותם בכאב, -- נכתב ע"י מענדל סופר ששכח לחתום את שמו.
מענדל היקר: אולי כדאי להפסיק את ההיתכתשות המיותרת הזאת ומישהוא יקח על עצמו לכתוב את הערך מחדש (מאשר לבלבל את המוח בעקיצות מיותרות) אני מציע שמי שמוכן לעשות את זה שיכתוב כאן ויפתר בעז"ה הוויכוח המטופש הזה ( מה גם שמניסיון מפעמים קודמו זה לא מוביל לשום מקום)!?מנחם מענדל רושקניקוב - שיחה, 21:30, י"ט בניסן, ה'תשפ"ה 21:30, 17 באפריל 2025 (IDT)
אולי כדאי באמת שמישהוא יערוך את הערך באופן הנ"ל, והערך בצורתו העכשווית יהיה בתור ערך מורחב על מבנה הספר אבל בכול מקרה זו לא סיבה למחוק את הערך לגמרימנחם מענדל רושקניקוב - שיחה, 21:17, י"ט בניסן, ה'תשפ"ה 21:17, 17 באפריל 2025 (IDT)
מסכים עם מנחם מענדל רושקניקוב. בברכה. משתמש:מ. רובין - שיחה 21:28, 17 באפריל 2025 (IDT)
אם אתה רוצה לערוך אז הינך מוזמן בברכה, קריינא דאיגרתא כו'. לבד מזה שדעתי האישית שגם לאחר עריכה ערך על עלילה בדיונית בפ"ע חסר חשיבות לחלוטין. מ"ס
מנחם מענדל רושקניקוב למה כוונתך ש"הערך בצורתו העכשווית יהיה בתור ערך מורחב על מבנה הספר"? למענדל סופר אני אומר: אתה לא רוצה שום פשרה מבחינתי הכול מותר בשביל למחוק ערך טוב. אז מכאן אני אומר לך הערך לא ימחק כי הרוב פה לא רוצים במחיקתו הערך. נקודה. חב"דפדי גאולתי - שיחה, 22:27, י"ט בניסן, ה'תשפ"ה 22:27, 17 באפריל 2025 (IDT)

חב"דפדי גאולתי מי שמתעניין בתוכן הסיפורי של הספר הערך העכשוומ מתאים לו אך מי שחפץ במידע על המסרים של הספר יקבל זאת בערך שאמור להיות ולכן הצעתי הייתה לא למחוק את הערך העכשווי ולכתוב חדש אלא להכניס אותו בקטגוריה של ערך מורחב של מי שחפץ בתוכן הסיפורי של הספר (אשמח אם תוכל לעשות זאת אתה)מנחם מענדל רושקניקוב - שיחה, 22:31, י"ט בניסן, ה'תשפ"ה 22:31, 17 באפריל 2025 (IDT)

מנחם מענדל רושקניקוב אשמח שתעשה אתה. חב"דפדי גאולתי - שיחה, 23:23, י"ט בניסן, ה'תשפ"ה 23:23, 17 באפריל 2025 (IDT)

מפעילי מערכת איני רוצה להכנס למלחמת עריכה, אנא הסבירו למשחית את טעותו.

נ"ל שאפשר לכנות דף זה כ'מלחמת קודש': המשיחיסטים רואים בספר זה את בסיס השקפתם, והאנטים - את חרפת חב"ד, שיש ספר עלילתי-דמיוני עם ערך עליו...
[אני אישית בעד להעיף אותו ועוד שכדוגמתו, אבל אין זה בכח חרבי וקש(ת)י...--בובת קש2 - שיחה, 00:20, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ה 00:20, 21 באפריל 2025 (IDT)
בובת קש2 תוכל להצביע תחת הפסקה 'משתמשים שאין להם זכות הצבעה', גם יעזור במשהו.. בברכה, מענדל סופרתיבת התלונות 01:24, 21 באפריל 2025 (IDT)

יחי המלך המשיחעריכה

שלום וברכה למשתמשים היקרים.

איני יודע מי פתח כאן את ההצבעה, אך אין מה להצביע או להתכתב בעניין זה. הערך עומד בקריטריונים של עריכת דף בחב"דפדיה, ולמי שיש בעי' מוזמן לכתוב כאן בדף השיחה ואולי יכניסו תיקונים וכיוצא בזה. ואם מישהו לא נהנה מהערך הוא פשוט יכול שלא להיכנס אליו..

בכלל בנוגע למחיקות אפשר לראות בחב"דפדיה:מדיניות המחיקה (ציטוט: חב"דפדים (מפעילי מערכת או לא) שלדעתם אין מקום לערך, אך הוא אינו ראוי למחיקה מהירה, יכולים לבקש שתובהר חשיבותו באמצעות תבנית {{חשיבות}}). ~ נכתב ע"י חב"דפדי פעיל (שיחה) • בשעה 15:07, כ"ד בניסן, ה'תשפ"ה (22 באפר' למניינם), ימות המשיחיחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!

הערות שוליים

  1. יש לי וותק יותר משלושה חודשים פשוט החלפתי משתמש לכן יש לי הרשאה להצביע
  2. יש לי וותק יותר משנה פשוט החלפתי משתמש לכן יש לי הרשאה להצביע

וואועריכה

הרב רושניקוב כ"כ התפעם מדברי הקודם שהסיר את תבנית מחיקה? (והוסיף עוד אילו מילים יפות...)

לא קשור אלי אני עישתי כמסוכם.מנחם מענדל רושקניקוב - שיחה, 20:56, כ"ד בניסן, ה'תשפ"ה 20:56, 22 באפריל 2025 (IDT)

-?

ערך מורחב. ועיין בפסקה הוה נתבונןמנחם מענדל רושקניקוב - שיחה, 00:41, כ"ה בניסן, ה'תשפ"ה 00:41, 23 באפריל 2025 (IDT)

-? וואו. 4.5 שורות והערך הפך ל'מורחב'...

אינך - אתה הבעייתי, כ"א הערך, שאה"נ א"א להרחיבו. ע"ע מבררים את אלג'יריה. ע"ש מ"ש כת"ר שי' - "🤣🤣🤣הערך דל ועל כן יעבור למרחב האישי...מנחם מענדל רושקניקוב"

רק אמשיך ואוסיף - האם באותו קו ניתן לערוך ערכים גם על הספרים הבאים: (ספרי ממש) חסידונים – חיים חסידיים, חני טועמת גאולה, צבא הילדים, החלום המופלא, קומיקס של התקשרות, שלומי משתדל להביא את הגואל,? אבהיר: אינני מזלזל בערכם של ספרים אלו!! הינם חינוכיים, מחדירים תכני התקשרות, גאולה, ועוד ועוד (בדוק ומנוסה) - אבל אין לעשות עליהם ערכים, וקל להבין. --שיחת משתמש:שפי"ץקייט ונזכה זע'הן זיך מיט'ן רבי'ן בב"א. 01:26, 23 באפריל 2025 (IDT)

סוכם עם הרב סופר שי' שכך יעשה שהתוכן הסיפורי של הספר יוכנס בתור ערך מורחב למעוניין-מכיוון שאכן אינו מתאים כערי אינציקלופדי, ואילו המסרים העולים תוך הספר יכתבו מה שכן מתאים לערך אינציקלופדי.

הנכתב בערך מבררים את אלג'ירה נכתב בדרך ההלצה ויעידו הסמילי על כך נ.ב אהבתי את חוש ההומור בהערה אחד שם. מנחם מענדל רושקניקוב - שיחה, 21:24, כ"ה בניסן, ה'תשפ"ה 21:24, 23 באפריל 2025 (IDT)

לא סוכם איתי כלום. ערך מורחב על תוכן הספר בלתי אינציקלופדי בעליל, ובלי קשר הערך חסר חשיבות מצד עצמו, מה קשה להבין? הערך 'מבררים' לא נכתב בהלצה, אולי כך הבין הרב שפי'ץקייט שליט"א.

לסיכוםעריכה

4 בעד מחיקה 5 נגד.

יוסף חיים הצביע לאחר הזמן, מכיוון שאתמול עבר שבוע (יום רביעי ב14:55) מאז שפיצקייט כתב שהוא נגד הערך. לכן הערך ימשיך להיות במרחב הראשי. בברכה, חב"דפדי גאולתי - שיחה, 21:05, כ"ה בניסן, ה'תשפ"ה 21:05, 23 באפריל 2025 (IDT)
אתמול עדיין היינו בתוך השבוע. חוץ מזה שלך אין זכות הצבעה, מה כ"כ קשה להבין? עריכות באנונימי לא נחשבות!!! בברכה, מענדל סופרתיבת התלונות 21:08, 23 באפריל 2025 (IDT)

הובהר כבר שלי יש זכות הצבעה. אתמול ב14:55 נגמר ההצבעה והמשתמש (שאתה בובת קש שלו) יוסף חיים הצביע אתמול בשעה: 00:01. אתה יכול לנבוח כמה שבא לך עכשיו. אבל זהו נגמר העידן שבו אתה תעשה כך מה שרק בא לך באתר. חב"דפדי גאולתי - שיחה, 21:12, כ"ה בניסן, ה'תשפ"ה 21:12, 23 באפריל 2025 (IDT)

מפעילי מערכת/שיע.ק אבקש להסתיר את הביטויים החמורים שכתב ח. ג.. לגופו של עניין לא הובהר בשום מקום שיש לך זכות הצבעה, אולי אתה הבהרת לעצמך... גם תועלתי ערך פה באנונימי לפני שלוש שנים, נכון תועלתי?
חזרה לדף "החייל - סיפורו של תמים".