425
עריכות
אין תקציר עריכה תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד עריכה מתקדמת מהנייד |
|||
שורה 31: | שורה 31: | ||
א. אכן ילמדו את דיני התורה, אך כיון שלעתיד לבוא לא תהיה שכחה - מאוד מהר נדע את הכל. ואח"כ נמשיך ללימוד פנימיות התורה. | א. אכן ילמדו את דיני התורה, אך כיון שלעתיד לבוא לא תהיה שכחה - מאוד מהר נדע את הכל. ואח"כ נמשיך ללימוד פנימיות התורה. | ||
ב. ביאור באריכות על פי חסידות שבעולם הזה הטוב מעורב ברע ולכן עיקר הלימוד הוא בהלכות בשונה מלעתיד לבוא | ב. ביאור באריכות על פי חסידות שבעולם הזה הטוב מעורב ברע ולכן עיקר הלימוד הוא בהלכות בשונה מלעתיד לבוא | ||
כותב את כל הנ"ל שכח לחתום את שמו. | |||
אך יפה שואל, ויפה סיכם הנקודות מאגה"ק סי' כ"ו, והכל אמת, כי מה שכותב הוא מה שאדמו"ר האמצעי כותב בשארי אמונה סי' נ"ו, ואין סתירות, כי בשני המקומות כתוב תשובתו בצידו: | |||
כמו שמבאר בהאגרת שמצטט בתוך החצאי עיגול בסי' כ"ו "(ומ"ש רז"ל דמצות בטילות לע"ל היינו בתחיית המתים אבל לימות המשיח קודם תחה"מ אין בטלים)", ואח"כ ממשיך ש"ולכן יהיה גם עיקר עסק התורה גם כן בפנימיות המצות וטעמיהם הנסתרים. אבל הנגלות יהיו גלוים וידועים לכל איש ישראל בידיעה בתחלה בלי שכחה וא"צ לעסוק בהם". | |||
וכמו"כ בשערי אמונה סי' נ"ו כשמבאר שכשיהיה ואת רוח הטומאה אאביר מן הארץ לא יצטרכו לידע איסור והיתר... מביא (אף שאין בין גלות לימות המשיח רק שעבוד מלכויות, זהו קודם תחיית המתים דוקא). | |||
יוצא שבימות המשיח הוא מה שמדבר באגה"ק שמביא. | |||
ובתחיית המתים, כיקומו האבות ומשה רבינו, על זה מבואר בהערך כאן משארי אמונה. | |||
נ.ב. סדרתי קצת הענינים ב[[משתמש ז.ר.\תורה חדשה מאיתי תצא]], אולי אפשר לחלק לשני ערכים, או לצרפם יחד...[[משתמש:ז.ר.|ז.ר.]] - [[שיחת משתמש:ז.ר.|שיחה]], 05:52, י"ב בתשרי, ה'תשפ"ה 05:51, 14 באוקטובר 2024 (IDT) |
עריכות