שיחת משתמש:פרוש 24-7: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 223: שורה 223:
{{ש}}
{{ש}}
::::הלא כה דברי ידידך אמת אוהבך נצח דורש שלומך הטוב ומשתוקק למענה קודש מאת האדמו"ר שליט"א, ויהי רצון והלוואי ונזכה לחזות בשריפה העתידה להיות בקרוב ממש, אשר "באש הצתה ובאש עתה עתיד לבנותה", בביאת גואל צדק נאו מיד ממש. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]] ~ [[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]] ~ (02:47, ב' באב, ה'תשפ"ד)
::::הלא כה דברי ידידך אמת אוהבך נצח דורש שלומך הטוב ומשתוקק למענה קודש מאת האדמו"ר שליט"א, ויהי רצון והלוואי ונזכה לחזות בשריפה העתידה להיות בקרוב ממש, אשר "באש הצתה ובאש עתה עתיד לבנותה", בביאת גואל צדק נאו מיד ממש. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]] ~ [[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]] ~ (02:47, ב' באב, ה'תשפ"ד)
ב״ה ט״ו מנ״א לסדר ברוך תהיה מכל העמים. ה׳תשפ״ד, עה״ק בית שמש ד׳ תובב״א.
שלום וישע רב כטל וכרביבים אל כבוד ידידי אהובי כנפשי, ידיד ה׳ וידיד ישראל, פאר ישראל, גאון ישראל, תפארת ישראל, קדוש ישראל, רבן של ישראל, מרא דארעא דישראל, איש אשר אני הק׳ חפץ ביקרו, יפה תואר ונשוא פנים, רב  הרבנים, גאון הגאונים, אביר הרועים, איש האלקים, יגדל שמו לדור דורים, חכו ממתקים וכולו מחמדים, נשיא אלקים בתוכנו, עטרת ראשינו, ציץ חפארתינו, הרב הדומה למלאך ה׳ צבאות, צדיק הגדול ממאלכי השרת, מופת הדור והדרו, נזר הזמן ופלאו,  גולת הכותרת, כלילת תפארת, אבן ספיר, מופלג בתורה וביראה טהורה, עוסק בצ״צ באמת ובאמונה, יקר רוח ואיש תבונה, אספקלריא המאירה, בוצינא דנהורא, עמודא דנהורא, חד בדרא, גברא רבא ויקירא, חבר לכל ירא ה׳, הרב הגאון הגדול,  עיר וקדיש, קדוש ה׳ מכובד, קדושת שם תפארתו מו״ה [[יוסף בן מלמד]] שיל״ו, לעולם יזרח אורו • ולא יכבה נרו • וא-ל שד-י יהיה בעזרו • ועליו יציץ נזרו.
אחר דרישת שלום כבוד הדר גאונו, ובמטותא לבל ירע בעיניו כי איחרתי להשיב על אגרתך אשר אמנם הגיעני במועדו בימי בין המצרים אשר צריך להתחזק בהם במידת השמחה כמ״ש ר׳ צדוק הכהן מלובלין שמשנִכנס אב ממעטים בשמחה - פירוש שממעטים העצבות והצער ע״י שמחה.
שא נא ברכה מאיתי על אשר הראיתני את גדלך ואת ידך החזקה והנדיבה במחיקת התואר ר׳,  והש״י ישלם לך גמולך תחת הטובה הזאת בכפל כפליים, כי אתה הראית לדעת כי הכן אתּרא קדישא זו שואף אל האמת וכו׳.
כמובן לכבוד מעלת קדושתו שיל״ו שאני הק׳ מאמין באמונה שלימה שהרבה רוח אפינו משיח ה׳ שיל״ו אחד ויחיד רועה נאמן שאין שני לו בדורינו דור השביעי, אולם משום שאני מאמין בצדיק אחד אינו ח״ו משנה אותי להיות חולק על שער הצדיקים קדושי עליון הן אותם אשר בחיים יחיו לאוי״ט, והן אשר בג״ע מנוחתם נוחי נפש זלה״ה.
וכידוע לכ״ק שבכל דור היה נשיא שראוי להיות משיח צדקינו אילו היינו זוכים, ויען שעונותינו גרמו לעכב עוד בגלות על כן מתו בלא הגאולה, כמו שכתוב בהרבה ספרי חסידות ובפרט בספרי חסידות חב״ד (ומובא גם מהחתם סופר באריכות בחלק ו׳ סי׳ צ״ח), ומשום הכי לי אין ספק כלל שהצדיק ר׳ נחמן מברסלב זי״ע שהיה מגזע ישי, ונודע בקהל רב כי לא מש מאהלם של תורה מיום היותו לאיש, ומי חרש אשר לא שמע גדולתו בתורה וצדקתו ויראתו, והיה לו את מדותיו של משיח, ואמר על עצמו כמה וכמה פעמים בפה מלא שהוא הוא מלך המשיח (כמ״ש בספר הק׳ כוכבי אור ובשיח שרפי קודש ועוד), בלתי ספק שהי׳ מעותד להיות משיח צדקינו אילו היינו זוכים לעת הפקודה. (וזה לשון הכוכבי אור בהקדמה לחלק ג׳: בעת אשר גילה [ר׳ נחמן] את המאמר המובא בלק״מ תנינא סימן כ״ח : דע שיש חילוקים בין התורות וכו׳, ומורינו ר׳ נתן זצ״ל מעצם הרגשו בזכות לבבו את עומק נוראות דבריו, עד כי בערו בקירבו כלהבת שלהבת ממש, לא יכל להתאפק, ונתן את את קולו בפני כל הנצבים עליו, אולי כך הוא הפרוש מה שאמרו חז״ל ״אין בן דוד בא אלא בהסח הדעת״ היינו שיהיה בעולם ולא ידעו כי כבר הוא וכו׳, ורבינו ז״ל גילה את עיניו והראה לו כי גם רב נחמן אמר כן ״אי מן חיי - אנא עכ״ל, וכתוב בהערה ג׳ בזה״ל: בגמרא איתא ׳כגון אנא׳, אבל כמדומה לי מאת אשר שמעתי בע״פ את הענין הזה שרבינו ז״ל סיים אז ׳אנא הוא׳)
ותמהני אליך פה קדוש איך תזכיר מנהג חסידים שוטים שלא להשטטח על קברי צדיקים, כאשר בכל הסה״ק (ובפרט בספרי חסידות) מובא עינין השטטחות על קברי צדיקים (וזכורני ששאלתי את המשפיע המפורסם ר׳ אברהם כ״ץ שיל״ו ואולי היה זה הגאון הגדול מרן רבינו דוד פויזנער שיל״ו אם יש מקור למה דאומרים שהתקרבות לצדיק אחד גורעת את ההתקשרות לצדיק אחר, ואמר לי שהכל אבל אבלים ואין שום מקור לשטות זה כלל וכלל, וכל החושב כך אינו אלא טועה.)
מסיבות אשר אכמ״ל בהם איני יכול לשפוך שיח לפני הדרת קדושתו לאמר את כל התלאה אשר מצאתני לפני כשנה בימים ההם בזמן הזה, ואשר מחמתם גליתי מארצי וממולדתי. וברוך המקום ברוך הוא על שזיכני כיום ללמוד באה״ק ארץ אשר ה׳ אלוקך דורש אותה תמיד, בישיבה גדולה דברי ישראל מודז׳יץ אשר באתרא קדישה ביתר עילית יע״א, ולהפיץ את מעיינות חסידות חב״ד כדאמרי אינשי איזהו מחֻבּ״ד המחַבֶּ״ד את הבריות.
אשמח אם כ״ק יכתוב לי מעט על היכן גלה. והיכן היא עיר ארץ ישנה חדשה אשר איני מוצא עיר זו במפות
ידידך היראה וחרד מגודל קדושתך,  ומכבדך כערכך הרם, דו״ש בלונ״ח, ומאוה שבמהרה דידן תוושע מגלותך (מארץ גזרה ?) יחד עם כלל ישראל, וה׳ ישים קץ לגלותינו • ויביאנו במהרה אל הר קדשנו • על ידי הרבי משיח צדקנו • בקרוב ממש והיום תאמצינו. כ״ק הרש״נ פערל שיל״ו 12:55, 19 באוגוסט 2024 (IDT)


==אתה אדמו"ר?!==
==אתה אדמו"ר?!==
245

עריכות

תפריט ניווט