הר הבית: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 1,545 בתים ,  14 אוגוסט
←‏העלייה להר בימינו: לא ייתכן שניתנו בערך שכזה תחושה כאילו כביכול הרבי נתן אישור להיכנס להר הבית במקומות מסויימים! גם בשיחה דלעיל מזכיר הרבי שמותר לעלות עד מקום שזקני ירושלים נהגו לעלות - מהיכא תיתי שלא לזה מתכוון הרבי כאן?! מה הטעם והגעשמאק בכל שטות לתת תחושה מטעה ומחוצפת שהיה שינוי בדעתו של הרבי ובעניין הלכתי וטהור?! ועל בסיס רעוע לחלוטין! נמאס מהחוסר אחריות של אנשים להתיימר לייצג את שיטתו הקדושה של הרבי על בסיסים רעועים כל כך
(←‏העלייה להר בימינו: לא קיים כרגע)
(←‏העלייה להר בימינו: לא ייתכן שניתנו בערך שכזה תחושה כאילו כביכול הרבי נתן אישור להיכנס להר הבית במקומות מסויימים! גם בשיחה דלעיל מזכיר הרבי שמותר לעלות עד מקום שזקני ירושלים נהגו לעלות - מהיכא תיתי שלא לזה מתכוון הרבי כאן?! מה הטעם והגעשמאק בכל שטות לתת תחושה מטעה ומחוצפת שהיה שינוי בדעתו של הרבי ובעניין הלכתי וטהור?! ועל בסיס רעוע לחלוטין! נמאס מהחוסר אחריות של אנשים להתיימר לייצג את שיטתו הקדושה של הרבי על בסיסים רעועים כל כך)
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 53: שורה 53:


עם זאת, הביע הרבי את צערו מאופן השמירה על ההר מפני כניסת יהודים, ובלשונו: {{ציטוטון|יהודים "פראיים" מתעקשים שלא לאפשר כניסת יהודים לשם, עד באופן שמוציאים משם יהודים בעל כרחם וכו' וכו'}}. והתבטא כי בכך הם גרועים מהגויים - המודים בשייכות הר הבית לעם ישראל{{הערה|שיחת ט' כסלו מוצש"ק ויצא תשל"ט. ועל דרך זה בשיחת מוצש"ק חיי"ש תשל"ט ש"מעמידים חיל לכתחילה לא לאפשר כניסת יהודים למקום מקדשנו", ושבכך רואים עד כמה הוא החושך כפול ומכופל של הגלות}}.
עם זאת, הביע הרבי את צערו מאופן השמירה על ההר מפני כניסת יהודים, ובלשונו: {{ציטוטון|יהודים "פראיים" מתעקשים שלא לאפשר כניסת יהודים לשם, עד באופן שמוציאים משם יהודים בעל כרחם וכו' וכו'}}. והתבטא כי בכך הם גרועים מהגויים - המודים בשייכות הר הבית לעם ישראל{{הערה|שיחת ט' כסלו מוצש"ק ויצא תשל"ט. ועל דרך זה בשיחת מוצש"ק חיי"ש תשל"ט ש"מעמידים חיל לכתחילה לא לאפשר כניסת יהודים למקום מקדשנו", ושבכך רואים עד כמה הוא החושך כפול ומכופל של הגלות}}.
בשנים מאוחרות יותר, התייחס הרבי ליהודים השוהים ומתפללים במקומות המותרים בהר הבית מבלי לשלול את מנהגם{{הערה|ראה שיחת י"ב שבט תש"נ, בעת יחידות לאורחים (נדפס בהתוועדויות ח"ב ע' 243, להלן בתרגום מתוך סרט ההקלטה): "אלו הנמצאים בירושלים ונעמדים להתפלל, צריכים לכוון את פניהם למקום הר הקודש ובית המקדש, ומי שמתפלל - באופן המותר, כמובן מאליו - בהר הבית עצמו, צריך גם הוא לפנות לאותו המקום בהר הבית שזהו מקום בית המקדש" (וראה שיחות ליל ב' דחה"ס תנש"א וש"פ נשא תנש"א – בלתי מוגה).}}. אך הדגיש שבכדי לעלות לשם יש לדעת בבירור את גבולות המקומות המותרים{{הערה|גיליון "בית חיינו" גליון 99 ע' 21, תחת הכותרת "מענה לא' שכתב שעוסק בעניני בית המקדש וכו' ובסיום כתב שלפני נסיעתו לכאן ביקר במקומות הקדושים ובהר הבית במקומות המותרים": "על פי תוה"ק – הלימוד בהלכות בנין ביהמ"ק – מעלה עליו הכתוב כאילו משתתף בבנינו, ואין בזה הגבלות, משא"כ בעלי' בהר הבית – צ"ל ברור מקום המותר לעלי', אזכיר עה"צ להנ"ל"}}.


במענה מחודש [[מנחם אב]] [[תנש"א]], לאחד שכתב שהוא שעוסק בעניני [[בית המקדש]] וכו' ובסיום מכתבו ציין שלפני נסיעתו לכאן ביקר במקומות הקדושים ובהר הבית במקומות המותרים, השיב הרבי: {{ציטוטון|"על פי תורתנו הקדושה – '''הלימוד''' בהלכות בנין בית המקדש – מעלה עליו הכתוב כאילו משתתף בבנינו, ואין בזה הגבלות, מה שאין כן בעליה בהר הבית – צריך להיות '''ברור''' מקום המותר לעליה, אזכיר על הציון להנ"ל}}.
במענה מחודש [[מנחם אב]] [[תנש"א]], לאחד שכתב שהוא שעוסק בעניני [[בית המקדש]] וכו' ובסיום מכתבו ציין שלפני נסיעתו לכאן ביקר במקומות הקדושים ובהר הבית במקומות המותרים, השיב הרבי: {{ציטוטון|"על פי תורתנו הקדושה – '''הלימוד''' בהלכות בנין בית המקדש – מעלה עליו הכתוב כאילו משתתף בבנינו, ואין בזה הגבלות, מה שאין כן בעליה בהר הבית – צריך להיות '''ברור''' מקום המותר לעליה, אזכיר על הציון להנ"ל}}.
11

עריכות

תפריט ניווט