דף היומי: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 405 בתים ,  21 באפריל 2010
אין תקציר עריכה
(דף חדש: תקנת לימוד ה'''דף היומי''' בתלמוד בבלי, הינה תקנה שנתקנה על ידי מועצת גדולי התורה, בשנת תרפ"ג ב[[אוסטר…)
 
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
תקנת לימוד ה'''דף היומי''' ב[[תלמוד בבלי]], הינה תקנה שנתקנה על ידי מועצת גדולי התורה, בשנת [[תרפ"ג]] ב[[אוסטריה]].
תקנת לימוד ה'''דף היומי''' ב[[תלמוד בבלי]], הינה תקנה שנתקנה על ידי הרב מאיר שפירא מלובלין בכנסיה הגדולה של אגודת ישראל, בשנת [[תרפ"ג]] ב[[אוסטריה]].


אף אחד מנשאי חב"ד לא השתתף באסיפה זו, מכיון ש[[אדמו"ר הרש"ב]] נפטר שלוש שנים לפני כן, ו[[אדמו"ר הריי"צ]] היה אז ברוסטוב.
באותם שנים, חב"ד כבר לא היתה חלק מאגודת ישראל, ומכיון שמאז ועד עתה ברור כי תקנת הדף היומי היא בכדי לאחד את עם ישראל סביב אגודת ישראל, בחב"ד לא לומדים דף היומי.  


בשיחה מש"פ שלח [[תשמ"ח]] דיבר [[הרבי]] על ענין תקנת דף היומי שאין נהוג בחב"ד, והסביר כי שונה התקנה מאשר האסיפה הקדושה של הנשיאים, עליה מובא כי חלשה דעתו של [[אהרן]] על כך שלא השתתף באסיפה לדבר שב[[קדושה]] שהיה על ידי הכלל.
(ובכדי לחדד, כדאי לציין כי בכל הפלגים המשתייכים לעדה החרדית וסאטמר, לא לומדים דף היומי, מאותה סיבה, שאינם רוצים להיות משוייכים לאגודת ישראל)
 
בשיחה בשבת פרשת שלח [[תשמ"ח]] דיבר [[הרבי]] על ענין תקנת דף היומי שאין נהוג בחב"ד, והסביר כי שונה התקנה מאשר האסיפה הקדושה של הנשיאים, עליה מובא כי חלשה דעתו של [[אהרן]] על כך שלא השתתף באסיפה לדבר שב[[קדושה]] שהיה על ידי הכלל.


שני חילוקים ישנם: א. כאן לא היתה הסכמה על ידי כל גדולי ישראל, אלא ישנם כאלו שהתנגדו לכך.
שני חילוקים ישנם: א. כאן לא היתה הסכמה על ידי כל גדולי ישראל, אלא ישנם כאלו שהתנגדו לכך.
1,637

עריכות

תפריט ניווט