סוכת דוד: הבדלים בין גרסאות בדף

נוסף בית אחד ,  12 באוגוסט 2021
מ
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
שורה 21: שורה 21:
===משמעות ירידת המלכות לקליפות===
===משמעות ירידת המלכות לקליפות===
בזמן הגלות יורד האור האלוקי מטה מטה '''להתגלות במעשה בלבד''', ויש קושי גדול ועצום לגלותו במח ובלב (דהיינו, שעיקר העבודה בגלות היא בצדקה ולא בתורה ותפילה).
בזמן הגלות יורד האור האלוקי מטה מטה '''להתגלות במעשה בלבד''', ויש קושי גדול ועצום לגלותו במח ובלב (דהיינו, שעיקר העבודה בגלות היא בצדקה ולא בתורה ותפילה).
העניין מוזכר לראשונה בחלק אגרת הקודש שבתניא{{הערה| ראה אגרות [[אגרת הקודש - ט'|ט']], [[אגרת הקודש - כ"א|כ"א]], ו[[אגרת הקודש - ל'|ל']].), ומובא גם בכמה וכמה מאמרים של אדמו"ר הזקן ואדמו"ר האמצעי. אבל ביאור נרחב ומקיף של המושג נמצא לראשונה אצל הצמח צדק{{הערה|ד"ה ובהגיע תור אסתר באור התורה על מגילת אסתר.}}, ומשם נעתק עם הסברים נוספים בדרושי רבותינו כמה פעמים{{הערה|כדוגמת המאמר דש"פ וישלח תרע"ג שבהמשך תער"ב.}}:
העניין מוזכר לראשונה בחלק אגרת הקודש שבתניא{{הערה| ראה אגרות [[אגרת הקודש - ט'|ט']], [[אגרת הקודש - כ"א|כ"א]], ו[[אגרת הקודש - ל'|ל']].}}, ומובא גם בכמה וכמה מאמרים של אדמו"ר הזקן ואדמו"ר האמצעי. אבל ביאור נרחב ומקיף של המושג נמצא לראשונה אצל הצמח צדק{{הערה|ד"ה ובהגיע תור אסתר באור התורה על מגילת אסתר.}}, ומשם נעתק עם הסברים נוספים בדרושי רבותינו כמה פעמים{{הערה|כדוגמת המאמר דש"פ וישלח תרע"ג שבהמשך תער"ב.}}:


{{הערה|להקל על ריצת הקורא ערכנו קצת את הלשון והוספנו פיסוק.}}"בזמן הגלות כנסת ישראל היא בבחינת נפילה והוא עניין סוכת דוד הנופלת. כי הנה במתן תורה היה הקב"ה עם כנסת ישראל בבחינת פנים בפנים וכן היה כל זמן שבית המקדש קיים. ובחינת פנים של הנפש נקרא מה שהוא עיקר השפעת חיותה רצונה וחפצה האמיתי (כמו שבפנים הוא עיקר גילוי חיות הנפש וגילוי כל החושים ראיה ושמיעה) - מה שאין כן מה שאינו חפץ ורצון הנפש (אלא על צד ההכרח או אגב גררא או בקרירות) הם בחי' אחוריים של הנפש שאין שם אלא חיות מועט.
{{הערה|להקל על ריצת הקורא ערכנו קצת את הלשון והוספנו פיסוק.}}"בזמן הגלות כנסת ישראל היא בבחינת נפילה והוא עניין סוכת דוד הנופלת. כי הנה במתן תורה היה הקב"ה עם כנסת ישראל בבחינת פנים בפנים וכן היה כל זמן שבית המקדש קיים. ובחינת פנים של הנפש נקרא מה שהוא עיקר השפעת חיותה רצונה וחפצה האמיתי (כמו שבפנים הוא עיקר גילוי חיות הנפש וגילוי כל החושים ראיה ושמיעה) - מה שאין כן מה שאינו חפץ ורצון הנפש (אלא על צד ההכרח או אגב גררא או בקרירות) הם בחי' אחוריים של הנפש שאין שם אלא חיות מועט.
3,078

עריכות