שיחה:דיוני הרשימות: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 59: שורה 59:
::::היה מותר לחסיד כשמחק את גירסתי להסביר את עצמו בדף השיחה כמקובל, בשונה ממנו את עריכתי טרחתי לנמק בדף השיחה ומשלא נעניתי נאלצתי לגרום לחסיד להגיב על דברי ע"י עריכות חוזרות ונשנות, מה שאכן הועיל סוף סוף.
::::היה מותר לחסיד כשמחק את גירסתי להסביר את עצמו בדף השיחה כמקובל, בשונה ממנו את עריכתי טרחתי לנמק בדף השיחה ומשלא נעניתי נאלצתי לגרום לחסיד להגיב על דברי ע"י עריכות חוזרות ונשנות, מה שאכן הועיל סוף סוף.


בקשר לסמכותו של הרחי"ק, צייר בדימיונך כי הרבי נותן לאחד מהמוסדות כמתנה כתבי יד של אחד מרבותינו, לשם הדוגמא - ארגון אש"ל, וממנה את ש"י חזן לממונה על הכתבים, מי לדעתך מוסמך חוקית וכמובן גם מעשית, להחליט האם וכיצד להדפיסם? לאחר שהגעת למסקנה החלף את ארגון אש"ל באגו"ח ואת חזן ברח"י קרינסקי. האם כעת התשובה משתנה? אגב, אם אכן תשתנה התשובה, תהיה זו הוכחה ניצחת לטענתי לעיל כי ההתנגדות '''בדרך כלל''' אינה עניינית, ונובעת מההתנגדות הכללית בקרב חוגים מסויימים לדרכו ומעשיו של הרחי"ק מה שגם גרם לאנשים כמוך לחשוב שיצא עליו כתב סירוב דבר שלא היה מעולם.
::::בקשר לסמכותו של הרחי"ק, צייר בדימיונך כי הרבי נותן לאחד מהמוסדות כמתנה כתבי יד של אחד מרבותינו, לשם הדוגמא - ארגון אש"ל, וממנה את ש"י חזן לממונה על הכתבים, מי לדעתך מוסמך חוקית וכמובן גם מעשית, להחליט האם וכיצד להדפיסם? לאחר שהגעת למסקנה החלף את ארגון אש"ל באגו"ח ואת חזן ברח"י קרינסקי. האם כעת התשובה משתנה? אגב, אם אכן תשתנה התשובה, תהיה זו הוכחה ניצחת לטענתי לעיל כי ההתנגדות '''בדרך כלל''' אינה עניינית, ונובעת מההתנגדות הכללית בקרב חוגים מסויימים לדרכו ומעשיו של הרחי"ק מה שגם גרם לאנשים כמוך לחשוב שיצא עליו כתב סירוב דבר שלא היה מעולם.
 
:::::אכן, היה מותר לו ואף היה מומלץ שיעשה זאת. הדרך שבה נקטת בכדי לרמוז לו שינמק את עריכתו, היית הדרך הפחות מובנת. בנוגע לסמכות, זאת שאלה עניינית בהחלט וכל אחד עם ה"בדרך כלל" שלו. וכפי שאתה בעצמך, לצורך ה"דוגמא", שינית מהמינוי ל"אפוטרופוס" ל"ממונה" ו"מתנה". מה שאומר שאתה בעצמך מבין שחזן הוא "ממונה" שמקבל ב"מתנה" (בהשאלה), בשונה מי"ק. ואי"צ להאריך בדבר הפשוט שכל משפיע יגיד לך האם י"ק מוסמך לעניין וככל הנראה גם הוא, בשונה ממעריציו הנלהבים, מבין שהחלטות מסוג זה הן מחוץ לתחומו ולא לחינם הוא זימן את מיטב משפיעי חב"ד להחלטה בנושא (ראה בערך). כתב סירוב יצא עליו והיה תלוי ב-770 במשך כעשור שנים! אכן, לא זכרתי על איזה פרשייה ספציפית, רק זכרתי בכללות שזה היה על הצוואה (ולכן ציינתי זאת בסוגריים). --בהצלחה! [[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שוחח עימי''')</span>]] 21:11, 2 בפברואר 2010 (UTC)

תפריט ניווט