שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,325 בתים ,  23:33, 2 בפברואר 2010
:::נקודת הדיון על המשפט הנידון, נסוב סביב המילה "מוסמך", בעל המשמעות הסמכותית ולא עובדתית, כך שלא שייך להגיד "משפט שאינו נכון עובדתית". אתה רוצה לטעון שהכרעת י"ק בנושא מהווה הכרעה מוסמכת בנושא, עליך להוכיח זאת. במילים אחרות: הגירסא הנוכחית, גם באם אינה מדוייקת (כדבריך), היא אינה שגויה. הגירסא שלך, באם היא לא מדוייקת - היא שגויה ולכן יש דין קדימה לגירסה הנוכחית על פני הגירסא המוצעת שלך, עד שתוכיח. גופא: "אפוטרופוס" משמעו, הסמכות המחליטה בתחום אפוטרופוסיותו. בנידוננו, הרי כשם שאין חולק שלמרות שי"ק הוא האפוטרופוס (החוקי) על הזאל הגדול ב-770, זה לא מקנה לו זכויות להחליט על מדיניות ואופי המקום (אגב, זהו גם גדר אפטרופוס בהלכה), כך גם אפוטרופוסיותו על חפצי הרבי הפרטיים אינו מקנה לו את הזכות להכריע בענייני השקפה חב"דיים. למרות שהמושא-הנידון מוחזק פיזית באחריותו. '''אגב''', שמתי לב שאין הרחבה בנוגע להחלטת אסיפת אגו"ח הראשונה בנוגע לרשימות. בהחלט נראה ששם המקום למידע שלך ו(אולי)בא לציון גואל. --בהצלחה! [[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שוחח עימי''')</span>]] 22:10, 1 בפברואר 2010 (UTC)
::::היה מותר לחסיד כשמחק את גירסתי להסביר את עצמו בדף השיחה כמקובל, בשונה ממנו את עריכתי טרחתי לנמק בדף השיחה ומשלא נעניתי נאלצתי לגרום לחסיד להגיב על דברי ע"י עריכות חוזרות ונשנות, מה שאכן הועיל סוף סוף. בקשר לסמכותו של הרחי"ק, צייר בדימיונך כי הרבי נותן לאחד מהמוסדות כמתנה כתבי יד של אחד מרבותינו, לשם הדוגמא - ארגון אש"ל, וממנה את ש"י חזן לממונה על הכתבים, מי לדעתך מוסמך חוקית וכמובן גם מעשית, להחליט האם וכיצד להדפיסם? לאחר שהגעת למסקנה החלף את ארגון אש"ל באגו"ח ואת חזן ברח"י קרינסקי. האם כעת התשובה משתנה? אגב, אם אכן תשתנה התשובה, תהיה זו הוכחה ניצחת לטענתי לעיל כי ההתנגדות '''בדרך כלל''' אינה עניינית, ונובעת מההתנגדות הכללית בקרב חוגים מסויימים לדרכו ומעשיו של הרחי"ק מה שגם גרם לאנשים כמוך לחשוב שיצא עליו כתב סירוב דבר שלא היה מעולם.
משתמש אלמוני

תפריט ניווט