שיחה:דיוני הרשימות: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 62: שורה 62:


:::::אכן, היה מותר לו ואף היה מומלץ שיעשה זאת. הדרך שבה נקטת בכדי לרמוז לו שינמק את עריכתו, היית הדרך הפחות מובנת. בנוגע לסמכות, זאת שאלה עניינית בהחלט וכל אחד עם ה"בדרך כלל" שלו. וכפי שאתה בעצמך, לצורך ה"דוגמא", שינית מהמינוי ל"אפוטרופוס" ל"ממונה" ו"מתנה". מה שאומר שאתה בעצמך מבין שחזן הוא "ממונה" שמקבל ב"מתנה" (בהשאלה), בשונה מי"ק. ואי"צ להאריך בדבר הפשוט שכל משפיע יגיד לך האם י"ק מוסמך לעניין וככל הנראה גם הוא, בשונה ממעריציו הנלהבים, מבין שהחלטות מסוג זה הן מחוץ לתחומו ולא לחינם הוא זימן את מיטב משפיעי חב"ד להחלטה בנושא (ראה בערך). כתב סירוב יצא עליו והיה תלוי ב-770 במשך כעשור שנים! אכן, לא זכרתי על איזה פרשייה ספציפית, רק זכרתי בכללות שזה היה על הצוואה (ולכן ציינתי זאת בסוגריים). --בהצלחה! [[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שוחח עימי''')</span>]] 21:11, 2 בפברואר 2010 (UTC)
:::::אכן, היה מותר לו ואף היה מומלץ שיעשה זאת. הדרך שבה נקטת בכדי לרמוז לו שינמק את עריכתו, היית הדרך הפחות מובנת. בנוגע לסמכות, זאת שאלה עניינית בהחלט וכל אחד עם ה"בדרך כלל" שלו. וכפי שאתה בעצמך, לצורך ה"דוגמא", שינית מהמינוי ל"אפוטרופוס" ל"ממונה" ו"מתנה". מה שאומר שאתה בעצמך מבין שחזן הוא "ממונה" שמקבל ב"מתנה" (בהשאלה), בשונה מי"ק. ואי"צ להאריך בדבר הפשוט שכל משפיע יגיד לך האם י"ק מוסמך לעניין וככל הנראה גם הוא, בשונה ממעריציו הנלהבים, מבין שהחלטות מסוג זה הן מחוץ לתחומו ולא לחינם הוא זימן את מיטב משפיעי חב"ד להחלטה בנושא (ראה בערך). כתב סירוב יצא עליו והיה תלוי ב-770 במשך כעשור שנים! אכן, לא זכרתי על איזה פרשייה ספציפית, רק זכרתי בכללות שזה היה על הצוואה (ולכן ציינתי זאת בסוגריים). --בהצלחה! [[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שוחח עימי''')</span>]] 21:11, 2 בפברואר 2010 (UTC)
::::::שיניתי לממונה כי לא כתבתי על צוואה אלא על מתנה, הנכסים שייכים כיום לאגו"ח והאפוטרטופוס הוא רחי"ק, ירושה או מתנה זה לא משנה, לצורך העניין אין הבדל בין נכסי הרבי לשאר כתבי רבותינו שנמצאים בספריה שהסמכות האם וכיצד להדפיסם שייכת כמובן לאגו"ח, יתכן ומצד ההרגש של פלוני ישנו הבדל בין שאר כתבי רבותינו נשיאינו לרשימות, אך ברור שאין בהרגש זה או אחר כדי להעיב על סמכותו של הממונה ע"י הרבי, או כדי לחייב אדם אחר, מה גם שהממונה התחשב בהרגש זה וכינס אסיפת משפיעים שהחליטה אכן להדפיס את הרשימות והטענה היחידה על אסיפה זו היא על השתתפותו של אדם זה או אחר באסיפה, לאור זאת כתבתי כי הניסוח הטוען כי "לא הייתה הכרעה מגורם מוסמך" אינו נכון עובדתית ושקרי, ובמילים אחרות ההרגש שלך לא מוריד מסמכותו של רחי"ק שניתנה ע"י הרבי בעצמו. הנוסח שאני הצעתי ש"למרות הכרעת אגו"ח - הגורם המוסמך, ישנם הטוענים כי הדבר עדיין תלוי בהרגש" מדוייק בהרבה, אם כי די תמוה מדוע ההרגש של אותם אנשים גורם להם לאסוף את החוברות והספרים ולגקום לכך שלמרבה הבושה ב770 אין ולו סט אחד של הרשימות.
בעניין הסירוב, למיטב ידיעתי אין לשני רבנים סמכות הלכתית להוציא כתב סירוב ,מה גם שבמכתב הרבנים נכתב "לסיכום לא צייתי לדינא" שום מילה על סירוב וכיו"ב, הכל המצא
משתמש אלמוני

תפריט ניווט