11,694
עריכות
שורה 10: | שורה 10: | ||
אתה טועה ומטעה. לדייק בנושא של כרת על סמך זיכרון של בחורי פאקס א שיחה - כשהחוזרים עצמם מעידים שהם לא זכרו את כל השיחות משבת למוצ"ש - ופה זה מליל יום טוב למוצאי יום טוב - זה פשוט פשע ונבזות. השיחה של הרבי היא שיחה של הרבי - בהנחה שהרבי מלך המשיח שליט"א אכן אמר את הדברים. לא כל טעות הופכת להיות חלק מדבר קודשו - זה פשוט טמטום לטעון כך. מצד שני, למי ששם המשתמש שלו מוכיח שחכם גדול הוא כנראה שאי אפשר להסביר את זה. ואני כבר לא מדבר על השיחה מנשא נ"א - שעד לגילוי החדש של ה'שיחות קודש תשנ"א' איש לא הכיר את הביטוי הזה. וראה במענה שעל נוסחו אין חולק לגרשון סלומון (מופיע בהערה 34) שמשמע ממנו שלא ברור מהם המקומות המותרים. אין לי את הכח למלחמות עריכה - אבל את חובת המחאה שלי אני עושה פה - על דרך המחאה של הרבי מלך המשיח בהתוועדות על זה שאומרים בשמו דברים שהם היפך השולחן ערוך. | אתה טועה ומטעה. לדייק בנושא של כרת על סמך זיכרון של בחורי פאקס א שיחה - כשהחוזרים עצמם מעידים שהם לא זכרו את כל השיחות משבת למוצ"ש - ופה זה מליל יום טוב למוצאי יום טוב - זה פשוט פשע ונבזות. השיחה של הרבי היא שיחה של הרבי - בהנחה שהרבי מלך המשיח שליט"א אכן אמר את הדברים. לא כל טעות הופכת להיות חלק מדבר קודשו - זה פשוט טמטום לטעון כך. מצד שני, למי ששם המשתמש שלו מוכיח שחכם גדול הוא כנראה שאי אפשר להסביר את זה. ואני כבר לא מדבר על השיחה מנשא נ"א - שעד לגילוי החדש של ה'שיחות קודש תשנ"א' איש לא הכיר את הביטוי הזה. וראה במענה שעל נוסחו אין חולק לגרשון סלומון (מופיע בהערה 34) שמשמע ממנו שלא ברור מהם המקומות המותרים. אין לי את הכח למלחמות עריכה - אבל את חובת המחאה שלי אני עושה פה - על דרך המחאה של הרבי מלך המשיח בהתוועדות על זה שאומרים בשמו דברים שהם היפך השולחן ערוך. | ||
:מסכים שאי אפשר לדייק משיחה בלתי מוגית כנגד כתב יד ברור ומפורש. ולהדגיש: כשיש שיחה בלתי מוגית שעוסקת בנושא מסויים, ברור שהיא קודש ותוכנה קודש. אבל כאן השיחה אינה עוסקת בנושא העליה להר הבית, אלא עניין זה מוזכר בה בדרך אגב במשפט אחד. והדיוק הוא במילים בודדות. זה בדיוק ההבדל בין מוגה לבלתי מוגה. לדעתי להסיר את הפסקה הנ"ל לגמרי. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"ב בסיוון ה'תשפ"א 08:35, 23 במאי 2021 (UTC) | :מסכים שאי אפשר לדייק משיחה בלתי מוגית כנגד כתב יד ברור ומפורש. ולהדגיש: כשיש שיחה בלתי מוגית שעוסקת בנושא מסויים, ברור שהיא קודש ותוכנה קודש. אבל כאן השיחה אינה עוסקת בנושא העליה להר הבית, אלא עניין זה מוזכר בה בדרך אגב במשפט אחד. והדיוק הוא במילים בודדות. זה בדיוק ההבדל בין מוגה לבלתי מוגה. לדעתי להסיר את הפסקה הנ"ל לגמרי. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"ב בסיוון ה'תשפ"א 08:35, 23 במאי 2021 (UTC) | ||
::מצטרף לאנונימי ולשיע. [[משתמש:אליהו ב.|אליהו ב.]] - [[שיחת משתמש:אליהו ב.|שיחה]], 10:17, י"ב בסיוון, ה'תשפ"א |
עריכות