עצמות ומהות: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 23 בתים ,  23 במרץ 2021
שורה 23: שורה 23:
לפעמים כשמדברים על עצמות מכנים אותו בתואר "מאור", שמבטא את זה שהכל מגיע ממנו, כמו מאור (למשל שמש) שהאור מגיע ממנו.
לפעמים כשמדברים על עצמות מכנים אותו בתואר "מאור", שמבטא את זה שהכל מגיע ממנו, כמו מאור (למשל שמש) שהאור מגיע ממנו.


למרות כל המעלות שבמונח "מאור", עדיין אין זה אמיתית העניין של עצמות אין סוף. שהמשמעות 'מאור' הוא שכל מציאותו הוא רק לתת אור. אבל כשמדברים על עצמות הרי "לא זהו עיקר האלוקות מה שמתהווים ממנו עולמות"{{הערה|תורה אור מגילת אסתר.}}. זה נכון שכל מה שנברא מתהווים ממנו אבל זה לא ענינו ויכול להיות שדברים אחרים יתהוו ממנו.
למרות כל המעלות שבמונח "מאור", עדיין אין זה אמיתית העניין של עצמות אין סוף. שהמשמעות 'מאור' הוא שכל מציאותו הוא רק לתת אור. אבל כשמדברים על עצמות הרי "לא זהו עיקר האלוקות מה שמתהווים ממנו עולמות"{{הערה|תורה אור מגילת אסתר{{מקור}}}}. זה נכון שכל מה שנברא מתהווים ממנו אבל זה לא ענינו ויכול להיות שדברים אחרים יתהוו ממנו.


סיבה נוספת היא שמאור מוכרח בההשפעה, וזה מורה (הגם שכמדברים על אור זה מורה על העדר היחס בין המאור והאור{{הערה|עיין ערך [[אור ושפע]]}}) על יחס כלשהי מהמאור להאור, שהאור הוא חלק בלתי נפרדת ממציאות המאור. אבל לגבי מה שנתהווה מעצמותו יתברך, שזה ברצון ולא בהכרח, אין התייחסות כלל, וח"ו לומר שאי אפשר להיות עצמות בלי עולמות.   
סיבה נוספת היא שמאור מוכרח להאיר, וזה מורה {{הערה|למרות שכשאומרים "אור" זה מורה על העדר היחס בין המאור והאור, עיין ערך [[אור ושפע]]}} על יחס כלשהו מהמאור להאור, שהאור הוא חלק בלתי נפרד ממציאות המאור. אבל מכיוון שעצמותו יתברך מאיר בבחירתו ורצונו, ולא בהכרח, אין התייחסות כלל לעולמות, וח"ו לומר שמציאות  העצמות תלויה בעולמות.   


לפעמים במקום להביא משל מאור השמש, מביאים משל מאבן טובה שמפיצה אור. מה המשמעות? השמש - כל עניינה ומטרתה להאיר. אין לה בחירה בזה, וזהו נוגע לכל עצמותה.
לפעמים במקום להביא משל מאור השמש, מביאים משל מאבן טובה שמפיצה אור. מה המשמעות? השמש - כל עניינה ומטרתה להאיר. אין לה בחירה בזה, וזהו נוגע לכל עצמותה.
474

עריכות