התפצלות חסידות חב"ד (תרכ"ו): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 176: שורה 176:
|תוכן = "צוויתי מכאאמו"ר שליט"א לכתוב לאנ"ש שיחי' בקשה עצומה מלב ונפש חפצה לגבור עצמם בכל עוז, שלא יתקוטטו עם צד השני כלל ועיקר, ובפרט לפני החג הבע"ל כי מי יודע מה שיוכל ליצמח מזה ואף אם ישמעו דברים קשים כגידים לא יטו אוזן כלל וזהו לטובתינו ברוחניות וגשמיות בלי ספק, וכמו"כ לשאר מקומות ימחלו להעתיק זאת ולשלוח לטשערניגוב ולקאמין"
|תוכן = "צוויתי מכאאמו"ר שליט"א לכתוב לאנ"ש שיחי' בקשה עצומה מלב ונפש חפצה לגבור עצמם בכל עוז, שלא יתקוטטו עם צד השני כלל ועיקר, ובפרט לפני החג הבע"ל כי מי יודע מה שיוכל ליצמח מזה ואף אם ישמעו דברים קשים כגידים לא יטו אוזן כלל וזהו לטובתינו ברוחניות וגשמיות בלי ספק, וכמו"כ לשאר מקומות ימחלו להעתיק זאת ולשלוח לטשערניגוב ולקאמין"
|מקור = היכל הבעש"ט חלק ט"ז עמ' 171, בשם כת"י שנמצא
|מקור = היכל הבעש"ט חלק ט"ז עמ' 171, בשם כת"י שנמצא
}}
{{חלונית
|כותרת = מכתב הפיוס של רבי שלמה זלמן
|תוכן = {{ציטוטון|מכתבו קבלתי בבואי מוויטבסק שלום יום ו' עש"ק העבר. מה אומר ומה אדבר, אנחמכם אחר הגבורות הנוראות האלה, וגדול כים שברך מי ירפא לך. הנותן ליעף ינחמנו ממעון קדשו כמאמר רז"ל ברבות סוף א"ב קדמאה דאיכה לקתה בכפלים נחמה בכפלים נחמו נחמו עמי יאמר אלקי' להיות מי רפא לך וכו'
בדבר נסיעתי למחנם באמת הי' רצוני להיות, אך מאחר שנשמע ממאהילוב מהילוך המחלה ר"ל ונוסף לזה כי אינני רואה נחיצות תועלת ענין נכון מנסיעתי, ובפרט כאשר שמעתי ברור שמע' יהי' במחנינו תומ"י אחר שלושים ונוכל להתיישב היטב בענין קביעות וירתך איך להתרחק מנדוד מחלוקת ח"ו בכדי שישכון בפורנו אהבה אמיתית, וה' הטוב ינחנו במעגלי צדק למען שמו לקרב הלבבות באמת ויברך אותנו בתוך עמו ישראל בשלום כחפצם דודם מלונ"ח. שמואל.}}
|מקור = [[ספר התולדות אדמו"ר המהר"ש]] עמ' 37
}}
}}
ניסיונות ליישוב המחלוקת מצינו כמעט אצל כל בני [[הצמח צדק]], בימי השעבה על הצ"צ בחודש ניסן [[תרכ"ו]] כשהגיע [[המהרי"ל]] ל[[ליובאוויטש]] ראה שכל העיירה מלאה במחרחרי ריב ויש מחלוקת גדולה מאוד, הוא ניסה לדבר עם הצדדים וליישב את המחלוקת אך לא הצליח{{הערה|שם=כתר א'|היכל הבעש"ט חלק ט"ז עמ' 170}}, לאחר שראה המהרי"ל שהוא לא מצליח הוא הציע כאמור שיעשו דין תורה בין הבנים, וכשזכה [[אדמו"ר המהר"ש]] תכנן לנסוע עם חסידיו לעיירה [[ליאדי]], וכשחשש שמא הדבר יעורר עוד יותר מחלוקת קבע את מגוריו ב[[קאפוסט]].  
ניסיונות ליישוב המחלוקת מצינו כמעט אצל כל בני [[הצמח צדק]], בימי השעבה על הצ"צ בחודש ניסן [[תרכ"ו]] כשהגיע [[המהרי"ל]] ל[[ליובאוויטש]] ראה שכל העיירה מלאה במחרחרי ריב ויש מחלוקת גדולה מאוד, הוא ניסה לדבר עם הצדדים וליישב את המחלוקת אך לא הצליח{{הערה|שם=כתר א'|היכל הבעש"ט חלק ט"ז עמ' 170}}, לאחר שראה המהרי"ל שהוא לא מצליח הוא הציע כאמור שיעשו דין תורה בין הבנים, וכשזכה [[אדמו"ר המהר"ש]] תכנן לנסוע עם חסידיו לעיירה [[ליאדי]], וכשחשש שמא הדבר יעורר עוד יותר מחלוקת קבע את מגוריו ב[[קאפוסט]].  
12,906

עריכות

תפריט ניווט