התפצלות חסידות חב"ד (תרכ"ו): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 154: שורה 154:
היחס בין החצרות לווה במחלוקת שעיקרה היה בין חב"ד ליובאוויטש ל[[חב"ד קאפוסט|קאפוסט]] בעיקר בשנים [[תרכ"ו]] - [[תר"ס]].
היחס בין החצרות לווה במחלוקת שעיקרה היה בין חב"ד ליובאוויטש ל[[חב"ד קאפוסט|קאפוסט]] בעיקר בשנים [[תרכ"ו]] - [[תר"ס]].


כבר בימי ה[[בשעה]] על [[הצמח צדק]] באו ל[[ליובאוויטש]] מחרחרי ריב והייתה מחלוקתץ עצומה בעיירה בעניין יורשו העתידי של [[הצמח צדק]], ו[[בית רבי]] כתב {{ציטוטון|ובבואו לביתו מצא העיר כמרקחה מתבערת המחלוקת שהתעוררה ולא יכלו להשקיטה בשום אופן}}{{הערה|[[בית רבי]] חלק ג' פרק ח'}}. בין השאר הייתה מחלוקת גדולה ב[[ליבואוויטש]] על [[המרי"ל]] ובנו רבי [[שלמה זלמן שניאורסון]] בטענה שהם אחראים למלוקת והיו מסיתים נגדם{{הערה|היכל הבעש"ט, ט"ז, 169 - 170}}, וזה היה אחד מהסיבות שהמהרי"ל עזב את [[ליובאוויטש]] ועבר עם חסידיו לעיירה [[קאפוסט]]{{הערה|[[בית רבי]] חלק ג' פרק י'}}.
כבר בימי ה[[בשעה]] על [[הצמח צדק]] באו ל[[ליובאוויטש]] מחרחרי ריב והייתה מחלוקת שם עצומה בעניין יורשו העתידי של [[הצמח צדק]], ו[[בית רבי]] כתב {{ציטוטון|ובבואו לביתו מצא העיר כמרקחה מתבערת המחלוקת שהתעוררה ולא יכלו להשקיטה בשום אופן}}{{הערה|[[בית רבי]] חלק ג' פרק ח'}}. בין השאר הייתה מחלוקת גדולה ב[[ליובאוויטש]] על [[המהרי"ל]] ובנו רבי [[שלמה זלמן שניאורסון]] בטענה שהם אחראים למלוקת והיו מסיתים נגדם{{הערה|היכל הבעש"ט, ט"ז, 169 - 170}}, וזה היה אחד מהסיבות שהמהרי"ל עזב את [[ליובאוויטש]] ועבר עם חסידיו לעיירה [[קאפוסט]]{{הערה|[[בית רבי]] חלק ג' פרק י'}}.


באחת הפעמים הגיע חסיד קאפוסט לאדמו"ר המהר"ש ועשה לו סימן של ניצחון, בתגובה הסתכל עליו [[אדמו"ר המהר"ש]] ואותו חסיד נהיה משותק כל ימיו, לא הועילו כל התחנונים של המשפחה החסיד נשאר משותק כל ימיו{{הערה|שם=קובץ דורות ראשונים}}.
באחת הפעמים הגיע חסיד קאפוסט לאדמו"ר המהר"ש ועשה לו סימן של ניצחון, בתגובה הסתכל עליו [[אדמו"ר המהר"ש]] ואותו חסיד נהיה משותק כל ימיו, לא הועילו כל התחנונים של המשפחה החסיד נשאר משותק כל ימיו{{הערה|שם=קובץ דורות ראשונים}}.
12,906

עריכות

תפריט ניווט