שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 642 בתים ,  06:26, 4 ביוני 2020
אין תקציר עריכה
==הווארט==
 
'ווארט' מן התורה מנין? בטקס קשרי השידוכים בין יצחק ורבקה את הפסוק{{הערה|בראשית כד, נ.}}: "ויען לבן ובתואל מה' יצא הדבר", ו"דבר" הוא לשון "דיבור" - ווארט.
אין לקרוא לווארט בשם "אירוסין" אלא "ווארט", או "תנאים", או "חגיגת שידוכים" וכדומה, שכן ב"ווארט" נעשה אך ורק הסכם בעניינים הגשמיים, ועד החתונה אין שום עניין של אירוסין וקידושין{{הערה|שיחת שבת פרשת תשא תשל"ט. ועוד.}}.
===שבירת צלחת===
ואחר כך אם החתן ואם הכלה שוברות צלחת{{הערה|ראה הנישואין כהלכתן חלק א, עמוד קב. התקשרות ושמחת עולם שם.}} עטופההעשויה מחרס, ואז קוראים "מזל טוב! מזל טוב!" ובקניין זה הם מקבלים על עצמם להינשא זה לזו וקובעים זמן חתונה. ומהטעמים לשבירה: א. למעט השמחה, זכר לחורבן ירושלים.
שבירת הצלחת היא על מנת לא לשכוח בשמחה הגדולה את צער חורבן בית המקדשב. וכמו כן לרמז, כשם ששבירת צלחת בעת לאחר הקניין שכמו שלכלי חרס היא דבר בלתי הפיךאין תקנה לאחר שבירה (שלכן שוברים כלי חרס דווקא ולא כלי זכוכית וכיו"ב), כן גם השידוך הוא מצב קבוע שיביא בעז"ה לנישואין ולבנין עדי עד.
ג. משום עין הרע{{הערה|ישמח לב עמוד ל"ב.}}.
 
ד. בכדי להבהיל את ציבור המשתתפים ע"י רעש השבירה ובכך שמחתם לא תהיה שלימה, וכעין הטעם הא'{{הערה|שדי חמד אספת דינים ז, יב.}}.
 
{{הערות שוליים}}
{{חתונה}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:מנהגי חב"ד]]
[[קטגוריה:חתונה]]
1,449

עריכות

תפריט ניווט