איתא במדרש תילים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(נו נו)
אין תקציר עריכה
שורה 10: שורה 10:
ובמקום נוסף:  
ובמקום נוסף:  
'''"כן מהנכון לחזור – הבר-מצווה המאמר דיבור-המתחיל "איתא במדרש תילים", וקל ללומדו בעל-פה, וגם בנו יעשה כן"''' כו' ([[אגרות-קודש]] חלק י"ט עמוד ק'"א [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15892&st=&pgnum=129&hilite=])
'''"כן מהנכון לחזור – הבר-מצווה המאמר דיבור-המתחיל "איתא במדרש תילים", וקל ללומדו בעל-פה, וגם בנו יעשה כן"''' כו' ([[אגרות-קודש]] חלק י"ט עמוד ק'"א [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15892&st=&pgnum=129&hilite=])
== תוכן המאמר ==
המאמר עוסק בביאור מאמר [[רבי אליעזר]] המופיע במדרש תילים (על ספר [[תהילים]].) על הפסוק "כי אם בתורת השם חפצו ובתורתו יהגה יומם ולילה" ([[תהילים]] א, ב). מאמר רבי אליעזר: '''"אמרו ישראל לפני הקב"ה: "ריבונו של עולם, רוצים אנו ליגע בתורה יומם ולילה, אבל אין לנו פנאי", אמר להם הקב"ה: "קיימו מצוות [[תפילין]] ומעלה אני עליכם כאילו אתם יגעים ב[[תורה]] יומם ולילה"'''. נשאלת השאלה אם כן, מהו הקשר בין מצות [[תפילין]] ל[[לימוד תורה]]?
התשובה בקיצור: למצוות ה[[תפלין]] ישנה מעלה על לימוד ה[[תורה]]. לימוד ה[[תורה]] ממשיך רק את [[בחינת]] [[מוחין במידות]], מה-שאין כן לימוד התורה - שממשיך את בחינת [['''מוחין בעצם''']].


==הדפסת המאמר==
==הדפסת המאמר==
משתמש אלמוני

תפריט ניווט