12,050
עריכות
מ (החלפת טקסט – "מתנגדים " ב־"מתנגדים ") |
מ (החלפת טקסט – "בגדי " ב־"בגדי ") |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
על אף שלא היה קשור בגלוי לחסידות, הוא אף לא התנגד אליה, ויעידו על כך ההקבלות שבין "צוואת הריב"ש" לבין ספרו "יסוד ושורש העבודה", וכן ההקבלות המפתיעות שבין צוואתו לבין צוואת מרן רבי אהרן הגדול מקארלין, המלמדות על הקשרים שהיו בין צדיקים אלו. | על אף שלא היה קשור בגלוי לחסידות, הוא אף לא התנגד אליה, ויעידו על כך ההקבלות שבין "צוואת הריב"ש" לבין ספרו "יסוד ושורש העבודה", וכן ההקבלות המפתיעות שבין צוואתו לבין צוואת מרן רבי אהרן הגדול מקארלין, המלמדות על הקשרים שהיו בין צדיקים אלו. | ||
כן נהג בהנהגות הרבה כגדולי המקובלים ומאורי החסידות, כמו טבילה במקוה, לבישת בגדי לבן ב[[שבת]] קודש, וכפי שסיפר לימים הצדיק רבי מנחם נחום קפלן מהוראדנא על מנהגו של מוהרא"ז: | כן נהג בהנהגות הרבה כגדולי המקובלים ומאורי החסידות, כמו טבילה במקוה, לבישת [[בגד|בגדי]] לבן ב[[שבת]] קודש, וכפי שסיפר לימים הצדיק רבי מנחם נחום קפלן מהוראדנא על מנהגו של מוהרא"ז: | ||
בעצת ידידיו הוא הגיע ל[[מגיד ממזריטש]], אך המגיד הסתיר את הנהגתו מרבי אלכסנדר ולא קרבו. אחר כך הסביר לתלמידיו כי ראה בו ברבי אלכסנדר, שלא יוכל להגיע לדרך החסידות אחר שדרכו שונה, רק את דרכו יאבד ולדרך החסידות לא יגיע, ולטובתו לא קירבו. | בעצת ידידיו הוא הגיע ל[[מגיד ממזריטש]], אך המגיד הסתיר את הנהגתו מרבי אלכסנדר ולא קרבו. אחר כך הסביר לתלמידיו כי ראה בו ברבי אלכסנדר, שלא יוכל להגיע לדרך החסידות אחר שדרכו שונה, רק את דרכו יאבד ולדרך החסידות לא יגיע, ולטובתו לא קירבו. |