דוד יצחק אייזיק רבינוביץ': הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
רבי '''דוד יצחק אייזיק מסקאליע''' (נפטר [[תשל"ט]]) היה אדמו"ר בן אחר בן ל[[מגיד מזלוטשוב]].
[[קובץ:Skolya rebbe zatza''l.jpg|שמאל|ממוזער|250px|רבי דוד יצחק אייזיק מסאקליע]]
רבי '''דוד יצחק אייזיק מסקאליע''' (נפטר [[תשל"ט]]) היה אדמו"ר בן אחר בן ל[[המגיד מזלוטשוב]].


נולד בבריד לאביו רבי ברוך פנחס רבינוביץ מסקאליע, נכד הבעש"ט הק' ותלמידיו: ה[[תולדות יעקב יוסף]], [[רב ייבי]] מאוסטרהא, ורבי [[ברוך ממז'יבוז']]. כן היה צאצא של הרב [[יצחק אייזיק יהודה יחיאל מיכל ספרין]] מקאמרנא.  
נולד בבריד לאביו רבי ברוך פנחס רבינוביץ מסקאליע, נכד הבעש"ט הק' ותלמידיו: ה[[תולדות יעקב יוסף]], [[רב ייבי]] מאוסטרהא, ורבי [[ברוך ממז'יבוז']]. כן היה צאצא של הרב [[יצחק אייזיק יהודה יחיאל מיכל ספרין]] מקאמרנא.  
שורה 8: שורה 9:


למרות שלא היה לו קשר עם [[אדמו"ר הריי"צ]], הרגיש אליו קשר נפשי חזק מאוד. בספרו "צמח דוד" הוא מספר על חלום שהיה לו ובו נפגש עם אדמו"ר הריי"צ: את ה' האמרת היום וגו' וה' האמירך  
למרות שלא היה לו קשר עם [[אדמו"ר הריי"צ]], הרגיש אליו קשר נפשי חזק מאוד. בספרו "צמח דוד" הוא מספר על חלום שהיה לו ובו נפגש עם אדמו"ר הריי"צ: את ה' האמרת היום וגו' וה' האמירך  
היום בפ"ק דברכות דרשו חז"ל  
היום, בפ"ק דברכות דרשו חז"ל  
בכאן על פרשיות של תפילין של הקב"ה  
בכאן על פרשיות של תפילין של הקב"ה  
וישראל יעו"ש ונ"ל בעז"ה לרמז בכאן  
וישראל יעו"ש. ונ"ל בעז"ה לרמז בכאן  
על פי מה שחלמתי בליל ר"ה שנת תש"א  
על פי מה שחלמתי בליל ראש השנה שנת תש"א  
שבא אלי הרב וכו' מעוטף בטלית ומעוטר  
שבא אלי הרב וכו' מעוטף בטלית ומעוטר  
בתפילין דר"ח וכו' וגם אני הייתי מעוטף  
בתפילין דרבינו תם, וכו' וגם אני הייתי מעוטף  
בטלית ומעוטר בתפילין דר"ת ושאל  
בטלית ומעוטר בתפילין דר"ת ושאל  
ממני לומר איזה ד"ת ואמרתי כתיב אני לדודי ודודי לי בפסוק זה נרמז מ"ש
ממני לומר איזה דברי תרה, ואמרתי כתיב "אני לדודי ודודי לי", בפסוק זה נרמז מה שכתוב
בתורה קדש לי כל בכור ובזוה"ק כתב  
בתורה קדש לי כל בכור ובזוה"ק כתב  
ע"ז הס' קדש לי כל בכור סודות גדולות  
ע"ז הפסוק קדש לי כל בכור סודות גדולות  
ברמזי תפילין והארכתי בזה ואמרתי  
ברמזי תפילין, והארכתי בזה ואמרתי  
החילוק שבין תפילין דרש"י לתפילין  
החילוק שבין תפילין דרש"י לתפילין  
דר ת דידוע דיש ב' בחי' התעוררות  
דרבינו תם, דידוע דיש ב' בחינות התעוררות  
א' הוא כשיש לאדם אתערוהא דלתתא  
א' הוא כשיש לאדם אתערותא דלתתא  
ואח"כ בא לו אתערותא דלעילא ויש  
ואח"כ בא לו אתערותא דלעילא ויש  
מי שאינו במדריגה זו, אלא אינו מתעורר  
מי שאינו במדריגה זו, אלא אינו מתעורר  
כלל אלא כשמעוררין אותו באתערותא  
כלל אלא כשמעוררין אותו באתערותא  
דלעילא ואני מתעורר אח"כ באתערותא  
דלעילא ואני מתעורר אח"כ באתערותא  
דלתתא. וזהו ענין תפילין דרש"י רומזים  
דלתתא.  
 
וזהו ענין תפילין דרש"י רומזים  
על אתערותא דלתתא מקודם ואח"כ  
על אתערותא דלתתא מקודם ואח"כ  
אתערותא דלעילא ותפילין דר ת רומזים  
אתערותא דלעילא ו[[תפילין דרבינו תם]] רומזים  
על אתערותא דלעילא קודם ואח"כ  
על אתערותא דלעילא קודם ואח"כ  
אתערותא דלתתא, וזהו ענין פ' אני  
אתערותא דלתתא, וזהו ענין פ' אני  
שורה 38: שורה 41:
שתיבת דודי קודם לתיבת לי, וזהו רומז  
שתיבת דודי קודם לתיבת לי, וזהו רומז  
על תפילין דר"ח וזהו שרומז בזוה"ק  
על תפילין דר"ח וזהו שרומז בזוה"ק  
על ד' תיבות קדש לי כל כור שרומזים  
על ד' תיבות קדש לי כל בכור שרומזים  
על ד' בתי דתפילין והסודות הרמוזים  
על ד' בתי דתפילין, והסודות הרמוזים  
בהם וזה בעצם נוכל לרמז בפ' אנ"י  
בהם, וזה בעצם נוכל לרמז בפ' אנ"י  
לדוד"י ודוד"י ל"ו ס"ת ד' יודין  
לדוד"י ודוד"י ל"ו ס"ת ד' יודין  
ומרומזים על ד' בתי דתפילין דהפרשיות  
ומרומזים על ד' בתי דתפילין דהפרשיות  
39,916

עריכות

תפריט ניווט