ברכה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 4 בתים ,  22 ביולי 2016
מ
החלפת טקסט – "הקב"ה " ב־"הקב"ה "
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "הקב"ה " ב־"הקב"ה ")
שורה 3: שורה 3:
הברכה צריכה לאיזה דבר שתאחז בו, וכמו המטר על שדה חרושה וזרועה, או היורה ומלקוש על תבואת השדה והכרם. אבל בשדה בור לא חרושה ולא זרועה, אין המטר יורה ומלקוש מביאים תועלת.{{הערה|1=היום יום ב' אדר ב'.}}
הברכה צריכה לאיזה דבר שתאחז בו, וכמו המטר על שדה חרושה וזרועה, או היורה ומלקוש על תבואת השדה והכרם. אבל בשדה בור לא חרושה ולא זרועה, אין המטר יורה ומלקוש מביאים תועלת.{{הערה|1=היום יום ב' אדר ב'.}}
==שני משמעויות==
==שני משמעויות==
תיבת ברוך יש לה שני משמעויות, האחת לשון הוספת שפע למי שמברכים אותו, הב' המשכת שפע, והנה שני משמעויות אלו נכונות, דאנו מברכים את הקב"ה ומוספים שפע בפמליא של מעלה (כידוע דברי חז"ל בזה) וגם ממשיכים שפע.
תיבת ברוך יש לה שני משמעויות, האחת לשון הוספת שפע למי שמברכים אותו, הב' המשכת שפע, והנה שני משמעויות אלו נכונות, דאנו מברכים את [[הקב"ה]] ומוספים שפע בפמליא של מעלה (כידוע דברי חז"ל בזה) וגם ממשיכים שפע.


בשו"ת הרשב"א הביא את שני הפירושים, ואומר שבאמת שני הפירושים תלויים זה בזה, כי משל הוא למלך, שכאשר אוצרותיו גנוזים וחתומים אזי נראה כאילו המלך עני ואין לו מה לתת, וכשאוצרותיו פתוחים אזי נראה ומתגלה שהמלך יש לו שפע רב, ולכן בכך שאנו ממשיכים ממנו ית"ש שפע בהיותו מקור הברכות אנו כביכול מברכים אותו כי נתגדל ונתקדש שמו.  
בשו"ת הרשב"א הביא את שני הפירושים, ואומר שבאמת שני הפירושים תלויים זה בזה, כי משל הוא למלך, שכאשר אוצרותיו גנוזים וחתומים אזי נראה כאילו המלך עני ואין לו מה לתת, וכשאוצרותיו פתוחים אזי נראה ומתגלה שהמלך יש לו שפע רב, ולכן בכך שאנו ממשיכים ממנו ית"ש שפע בהיותו מקור הברכות אנו כביכול מברכים אותו כי נתגדל ונתקדש שמו.  
14,699

עריכות

תפריט ניווט