12,050
עריכות
מ (החלפת טקסט – "הקב"ה " ב־"הקב"ה ") |
מ (החלפת טקסט – " משל " ב־" משל ") |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
תיבת ברוך יש לה שני משמעויות, האחת לשון הוספת שפע למי שמברכים אותו, הב' המשכת שפע, והנה שני משמעויות אלו נכונות, דאנו מברכים את [[הקב"ה]] ומוספים שפע בפמליא של מעלה (כידוע דברי חז"ל בזה) וגם ממשיכים שפע. | תיבת ברוך יש לה שני משמעויות, האחת לשון הוספת שפע למי שמברכים אותו, הב' המשכת שפע, והנה שני משמעויות אלו נכונות, דאנו מברכים את [[הקב"ה]] ומוספים שפע בפמליא של מעלה (כידוע דברי חז"ל בזה) וגם ממשיכים שפע. | ||
בשו"ת הרשב"א הביא את שני הפירושים, ואומר שבאמת שני הפירושים תלויים זה בזה, כי משל הוא למלך, שכאשר אוצרותיו גנוזים וחתומים אזי נראה כאילו המלך עני ואין לו מה לתת, וכשאוצרותיו פתוחים אזי נראה ומתגלה שהמלך יש לו שפע רב, ולכן בכך שאנו ממשיכים ממנו ית"ש שפע בהיותו מקור הברכות אנו כביכול מברכים אותו כי נתגדל ונתקדש שמו. | בשו"ת הרשב"א הביא את שני הפירושים, ואומר שבאמת שני הפירושים תלויים זה בזה, כי [[משל]] הוא למלך, שכאשר אוצרותיו גנוזים וחתומים אזי נראה כאילו המלך עני ואין לו מה לתת, וכשאוצרותיו פתוחים אזי נראה ומתגלה שהמלך יש לו שפע רב, ולכן בכך שאנו ממשיכים ממנו ית"ש שפע בהיותו מקור הברכות אנו כביכול מברכים אותו כי נתגדל ונתקדש שמו. | ||
[[האדמו"ר האמצעי]]{{הערה|בקונטרס פי' המילות (ע' סג}} ביאר לישב שני הפירושים, משום שממשיכים שפע מהעולם שלמעלה לעולם שלמטה, שהרי השפע בא כידוע מעולם לעולם, נמצא כי מצד אחד אנו ממשיכים שפע לעולם הקדוש שמשם בא השפע, ומצד שני אנו ממשיכים ממנו שפע. | [[האדמו"ר האמצעי]]{{הערה|בקונטרס פי' המילות (ע' סג}} ביאר לישב שני הפירושים, משום שממשיכים שפע מהעולם שלמעלה לעולם שלמטה, שהרי השפע בא כידוע מעולם לעולם, נמצא כי מצד אחד אנו ממשיכים שפע לעולם הקדוש שמשם בא השפע, ומצד שני אנו ממשיכים ממנו שפע. |