שיחה:ירידה לצורך עליה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 7: שורה 7:
==החילוק בין ירידה לצורך עליה לבין חלק מהעליה עצמה==
==החילוק בין ירידה לצורך עליה לבין חלק מהעליה עצמה==
עוד מ"מ: ראה ד"ה דבר אל כל עדת בנ"י קדושים תשכ"א (סה"מ מלוקט ח"ה ע' רנ"ז ואילך) אות ה'. בד"מ כי תשא הרבי מסביר זאת בהרחבה. החילוק בין צמצום בשביל הגילוי להכווה בצמצום עצמו- מאמר ד"ה השם נפשנו בחיים תשח"י - סה"מ מלוקט ח"ג ע' ר"א ואילך. יש גם שיחה מפורסמת על ההבדל בין נחום איש גמזו לרבי עקיבא, בין לטובה לזה עצמו טובה. אפשר לעשות זאת גם בערכים נפרדים - הכל לטובה, גם זו לטובה, צמצום בשביל הגילוי, כל מעשיך יהיו לשם שמים, בכל דרכך דעהו (כידוע החילוק בין כל מעשיך לבכל דרכיך).
עוד מ"מ: ראה ד"ה דבר אל כל עדת בנ"י קדושים תשכ"א (סה"מ מלוקט ח"ה ע' רנ"ז ואילך) אות ה'. בד"מ כי תשא הרבי מסביר זאת בהרחבה. החילוק בין צמצום בשביל הגילוי להכווה בצמצום עצמו- מאמר ד"ה השם נפשנו בחיים תשח"י - סה"מ מלוקט ח"ג ע' ר"א ואילך. יש גם שיחה מפורסמת על ההבדל בין נחום איש גמזו לרבי עקיבא, בין לטובה לזה עצמו טובה. אפשר לעשות זאת גם בערכים נפרדים - הכל לטובה, גם זו לטובה, צמצום בשביל הגילוי, כל מעשיך יהיו לשם שמים, בכל דרכך דעהו (כידוע החילוק בין כל מעשיך לבכל דרכיך).
זה קשור גם לעליה הנפעלת בנשמה על ידי ירידתה לגוף, והחידוש שנעשה בבירור הגוף שבו היא בחירת העצמות - בשיחות ומאמרים רבים, אציין כמה שאני זוכר - קומי אורי תשל"ג - מלוקט ג', לך אמר ליבי תש"כ בסופו - ח"ג, והיה עקב תשמעון תשכ"ז - ח"ב, ציון במשפט תפדה תשמ"א - ח"ב (מדבר שם בכלל על יתרון הבא מן החושך עצמו ולא רק שנעשה על ידי החושך - בענין זה ראה ברוב מאמרי בין המצרים (המוגהים לפחות - את השאר לא מכיר כ"כ)),ויאמר לו יוהנתן תשכ"ח - ח"ה (בארוכה. מבאר שם היתרון בבירור הגוף - א. זה מגלה שהעצמות אינו מוגדר בשום גדר. ב.שורשו יותר גבוה שבו בחירת העצמות).
 
זה קשור גם לעליה הנפעלת בנשמה על ידי ירידתה לגוף, והחידוש שנעשה בבירור הגוף שבו היא בחירת העצמות - בשיחות ומאמרים רבים, אציין כמה שאני זוכר - קומי אורי תשל"ג - מלוקט ג', לך אמר ליבי תש"כ בסופו - ח"ג, והיה עקב תשמעון תשכ"ז - ח"ב, ציון במשפט תפדה תשמ"א - ח"ב (מדבר שם בכלל על יתרון הבא מן החושך עצמו ולא רק שנעשה על ידי החושך - בענין זה ראה ברוב מאמרי בין המצרים (המוגהים לפחות - את השאר לא מכיר כ"כ)),ויאמר לו יוהנתן תשכ"ח - ח"ה (בארוכה. מבאר שם היתרון בבירור הגוף - א. זה מגלה שהעצמות אינו מוגדר בשום גדר. ב.שורשו יותר גבוה שבו בחירת העצמות). מאמרי ויאמר לו יונתן - דווקא עלידי ונפקדת. בלילה ההוא - דווקא בשיא ההעלם - בגלות אזי נדדה שנת המלך.
 
בכלל הענין של צמצום בשביל הגילוי מוסבר בארוכה בהמשכים של כ"ק אדמו"ר מוהורש"ב (אני לא יודע בדיוק היכן, אבל מסתמא במאמרים לעיל הרי מציין לשם).
בכלל הענין של צמצום בשביל הגילוי מוסבר בארוכה בהמשכים של כ"ק אדמו"ר מוהורש"ב (אני לא יודע בדיוק היכן, אבל מסתמא במאמרים לעיל הרי מציין לשם).
ישנם עוד הרבה מאמרים ושיחות שבם הרבי מסביר שדווקא על ידי ההעלם מגיע הגילוי, ולמעלה מזה שהתכלית היא בהעלם עצמו אלא שהוא יתגלה. ואין כאן המקוםל פרט כולם.
טוב. נכנסתי פה להרבה ענינים בחסידות, ואכ"מ להאריך בזה.
טוב. נכנסתי פה להרבה ענינים בחסידות, ואכ"מ להאריך בזה.
מקווה שעזרתי לך קצת בין השאר.
מקווה שעזרתי לך קצת בין השאר.
--[[משתמש:חי גאולה|חי גאולה]] - [[שיחת משתמש:חי גאולה|שיחה]] 01:55, 7 ביולי 2016 (UTC)
--[[משתמש:חי גאולה|חי גאולה]] - [[שיחת משתמש:חי גאולה|שיחה]] 01:55, 7 ביולי 2016 (UTC)

תפריט ניווט