שיחה:ירידה לצורך עליה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 4: שורה 4:
:::לכאורה ירידת הנשמה משמעותה: שאין לה שום ביטוי. כלומר, על ידי ירידתה לא 'נחסר' לה 'פרטים', אלא כל מציאותה בהעלם ונעלם ממנה כל העניין של אהבת ה' וכו' (ואולי במס"נ וכו') אם לא שהאדם יעיר אותה ויעשה אתה משהו, שאז האדם מגלה את ה'פוטנציאל' שנמצא בו. (איני יודע על כך מקור ברור אבל כן הוא בפשטות).--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 13:59, 5 בפברואר 2016 (UTC)
:::לכאורה ירידת הנשמה משמעותה: שאין לה שום ביטוי. כלומר, על ידי ירידתה לא 'נחסר' לה 'פרטים', אלא כל מציאותה בהעלם ונעלם ממנה כל העניין של אהבת ה' וכו' (ואולי במס"נ וכו') אם לא שהאדם יעיר אותה ויעשה אתה משהו, שאז האדם מגלה את ה'פוטנציאל' שנמצא בו. (איני יודע על כך מקור ברור אבל כן הוא בפשטות).--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 13:59, 5 בפברואר 2016 (UTC)
::::יישר כח גדול על המ"מ החשובים שבעז"ה יעזרו לי מאוד. וייש"כ גם אם תמצא את שאר המ"מ... [בנוגע לשני הענינים (א) העליה שלאחרי וכתוצאה מהירידה, (ב) העליה שבירידה עצמה - כך הונח גם אצלי ועולה בבירור מריבוי שיחות ומאמרים וכו'. - למשל: לקו"ש חט"ו עשרה בטבת (שני השלבים בביטול הצומות), דבר מלכות אמור, ויחי-שמות (בדגש על ענין הב' יותר) ועוד. - אם תמצא מ"מ מפורשים יותר, אשמח לדעת. [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] 04:51, 7 בפברואר 2016 (UTC)
::::יישר כח גדול על המ"מ החשובים שבעז"ה יעזרו לי מאוד. וייש"כ גם אם תמצא את שאר המ"מ... [בנוגע לשני הענינים (א) העליה שלאחרי וכתוצאה מהירידה, (ב) העליה שבירידה עצמה - כך הונח גם אצלי ועולה בבירור מריבוי שיחות ומאמרים וכו'. - למשל: לקו"ש חט"ו עשרה בטבת (שני השלבים בביטול הצומות), דבר מלכות אמור, ויחי-שמות (בדגש על ענין הב' יותר) ועוד. - אם תמצא מ"מ מפורשים יותר, אשמח לדעת. [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] 04:51, 7 בפברואר 2016 (UTC)
==החילוק בין ירידה לצורך עליה לבין חלק מהעליה עצמה==
עוד מ"מ: ראה ד"ה דבר אל כל עדת בנ"י קדושים תשכ"א (סה"מ מלוקט ח"ה ע' רנ"ז ואילך) אות ה'. בד"מ כי תשא הרבי מסביר זאת בהרחבה. החילוק בין צמצום בשביל הגילוי להכווה בצמצום עצמו- מאמר ד"ה השם נפשנו בחיים תשח"י - סה"מ מלוקט ח"ג ע' ר"א ואילך. יש גם שיחה מפורסמת על ההבדל בין נחום איש גמזו לרבי עקיבא, בין לטובה לזה עצמו טובה. אפשר לעשות זאת גם בערכים נפרדים - הכל לטובה, גם זו לטובה, צמצום בשביל הגילוי, כל מעשיך יהיו לשם שמים, בכל דרכך דעהו (כידוע החילוק בין כל מעשיך לבכל דרכיך).
זה קשור גם לעליה הנפעלת בנשמה על ידי ירידתה לגוף, והחידוש שנעשה בבירור הגוף שבו היא בחירת העצמות - בשיחות ומאמרים רבים, אציין כמה שאני זוכר - קומי אורי תשל"ג - מלוקט ג', לך אמר ליבי תש"כ בסופו - ח"ג, והיה עקב תשמעון תשכ"ז - ח"ב, ציון במשפט תפדה תשמ"א - ח"ב (מדבר שם בכלל על יתרון הבא מן החושך עצמו ולא רק שנעשה על ידי החושך - בענין זה ראה ברוב מאמרי בין המצרים (המוגהים לפחות - את השאר לא מכיר כ"כ)),ויאמר לו יוהנתן תשכ"ח - ח"ה (בארוכה. מבאר שם היתרון בבירור הגוף - א. זה מגלה שהעצמות אינו מוגדר בשום גדר. ב.שורשו יותר גבוה שבו בחירת העצמות).
בכלל הענין של צמצום בשביל הגילוי מוסבר בארוכה בהמשכים של כ"ק אדמו"ר מוהורש"ב (אני לא יודע בדיוק היכן, אבל מסתמא במאמרים לעיל הרי מציין לשם).
טוב. נכנסתי פה להרבה ענינים בחסידות, ואכ"מ להאריך בזה.
מקווה שעזרתי לך קצת בין השאר.
--[[משתמש:חי גאולה|חי גאולה]] - [[שיחת משתמש:חי גאולה|שיחה]] 01:55, 7 ביולי 2016 (UTC)

תפריט ניווט