הבדלים בין גרסאות בדף "אחדות ישראל"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(עבר יותר משבוע...)
שורה 1: שורה 1:
{| class="toccolours" style="clear: both; margin-left: auto; margin-right: auto; text-align: center; width: 75%;"
 
|-
 
! colspan="1" align="center" bgcolor="pink" |  הערך נמצא בשלבי עריכה
 
|-
 
|
 
הנכם מתבקשים שלא לערוך ערך זה בטרם תוסר הודעה זו, על מנת למנוע התנגשויות עריכה.
 
 
שימו לב! אם דף זה לא נערך כלל במשך שבוע, רשאי כל אחד להסיר את התבנית ולעבד את הערך.
 
|}
 
 
 
משנת [[תשמ"א]] ואילך דיבר [[אדמו"ר שליט"א]] בהזדמנויות רבות אודות '''אחדות ישראל''', ביחד עם מבצע [[אהבת ישראל]]. בתורת החסידות מוסבר במקומות רבים על האחדות המיוחדת שקיימת בכל ישראל, כגוף אחד ממש, מצד שורשם - שכולם קשורים בקדוש ברוך הוא, וכל יהודי הוא כמו איבר בגוף, ובלעדיו - הגוף אינו שלם.
 
משנת [[תשמ"א]] ואילך דיבר [[אדמו"ר שליט"א]] בהזדמנויות רבות אודות '''אחדות ישראל''', ביחד עם מבצע [[אהבת ישראל]]. בתורת החסידות מוסבר במקומות רבים על האחדות המיוחדת שקיימת בכל ישראל, כגוף אחד ממש, מצד שורשם - שכולם קשורים בקדוש ברוך הוא, וכל יהודי הוא כמו איבר בגוף, ובלעדיו - הגוף אינו שלם.
  
שורה 26: שורה 16:
 
==על ידי לימוד התורה וקיום המצוות==
 
==על ידי לימוד התורה וקיום המצוות==
 
אחדות ישראל מתבטאת על ידי לימוד התורה וקיום המצוות, שהרי זהו תכלית ומטרת ביאתם של נשמות ישראל לעולם הזה - לקיים את רצונו של הקדוש ברוך הוא, ובזה מבטאים הם את אחדותם, מצד קיום הוראות הקדוש ברוך הוא השוות לכולם בלי הבדלים.
 
אחדות ישראל מתבטאת על ידי לימוד התורה וקיום המצוות, שהרי זהו תכלית ומטרת ביאתם של נשמות ישראל לעולם הזה - לקיים את רצונו של הקדוש ברוך הוא, ובזה מבטאים הם את אחדותם, מצד קיום הוראות הקדוש ברוך הוא השוות לכולם בלי הבדלים.
 
 
 
  
  

גרסה מ־02:36, 14 ביולי 2009

משנת תשמ"א ואילך דיבר אדמו"ר שליט"א בהזדמנויות רבות אודות אחדות ישראל, ביחד עם מבצע אהבת ישראל. בתורת החסידות מוסבר במקומות רבים על האחדות המיוחדת שקיימת בכל ישראל, כגוף אחד ממש, מצד שורשם - שכולם קשורים בקדוש ברוך הוא, וכל יהודי הוא כמו איבר בגוף, ובלעדיו - הגוף אינו שלם.

מצד האלוקות

האחדות בין יהודים היא מצד האלוקות, זאת אומרת - היות שהקדוש ברוך הוא כולל את כל היהודים, אזי האחדות בין יהודים היא הגדולה ביותר שיכולה להיות, והם אחד ממש, למרות שכלפי חוץ כל יהודי נראה מציאות בפני עצמה וכביכול אינו מחובר ליהודי שני.

כתוצאה מכך, האהבה בין יהודים היא עצמית ולא ניתנת לשינויים, כי כל יהודי הוא ממש כמו יהודי שני מצד מעלתו ושורשו ומקורו.

קומה אחת שלימה

שלימותו של אדם מתבטאת דווקא כאשר כל איברי גופו שלימים, ובאם חסר איבר אחד - הרי שהוא בעל מום. כמו כן, שלימותו של האיבר הפרטי היא דווקא כאשר הוא מחובר לגוף השלם, ובאם יתנתק חלילה מן הגוף - מאבד את חיותו.

כך גם בני ישראל - כל יהודי הוא איבר אחר בגוף השלם, ועל כן האחדות בין יהודים היא כמו האחדות בין אברי הגוף, שלמרות שבחיצוניות נראה שכל אחד הוא איבר לעצמו - מכל מקום הוא חלק משלימותו של הגוף כולו. ובאם חלילה הוא מתנתק מן הגוף - הרי הוא כמו שלא היה כלל. ועל כן, כל ישראל ערבין זה לזה, וכפי הפירוש הידוע בזה - שכל ישראל ערבין ומעורבין זה בזה, משום שהם שייכים זה לזה בקשר נצחי מצד נשמותיהם.

אהבת ישראל ואחדות ישראל - מצוה אחת

הסיבה שאפשר להיות אהבה "לרעך כמוך" היא מצד הענין ד"אחדות ישראל", שפירושה, שכל ישראל הם מציאות אחת, כאיש אחד ממש.

על ידי לימוד התורה וקיום המצוות

אחדות ישראל מתבטאת על ידי לימוד התורה וקיום המצוות, שהרי זהו תכלית ומטרת ביאתם של נשמות ישראל לעולם הזה - לקיים את רצונו של הקדוש ברוך הוא, ובזה מבטאים הם את אחדותם, מצד קיום הוראות הקדוש ברוך הוא השוות לכולם בלי הבדלים..