רחל בולטון

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
גרסה מ־15:12, 27 באוקטובר 2024 מאת ב. שורה (שיחה | תרומות)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

רחל בולטון (ילידת שנת תש"י, 1950) היא קאוצ'רית ואשת חינוך חסידת חב"ד, מפתחת שיטת 'תעצומות'. שימשה בעבר כפרסומאית ישראלית, והקימה את משרד הפרסום המצליח "בולטון פוטנציאל".

תולדות חיים[עריכה | עריכת קוד מקור]

נולדה בח' אב תש"י בתל אביב להוריה בנימין וטובה.

התחנכה במוסדות החינוך בקיבוץ יפתח שבגליל, לאחריו התגייסה לצה"ל ושירתה בצבא במשך שבע שנים, בגיל 22 החלה לחזור בתשובה והתקרבה לחסידות חב"ד.

בשנת תשל"ו נישאה לבעלה ר' טוביה בולטון ובתחילה התגוררו בבני ברק ולאחר מכן קבעו את מגוריהם בכפר חב"ד שם החל בעלה ללמד בישיבת אור תמימים לחוזרים בתשובה.

במשך עשר שנים ניהלה את מחלקת ההפקה של צעירי אגודת חב"ד ארץ הקודש, ועמדה מאחורי הקמפיינים הארציים הראשונים של הארגון, תוך קיום שיתוף פעולה עם רשת כלי הכסף 'הצורפים', ובשנת תש"נ יזמה והוציאה לפועל את הקמפיין "היכונו לביאת המשיח".

לאורך השנים התמחתה במנהל עסקים במסלול האקדמי של המכללה למינהל, וכן בפרסום ושיווק מטעם איגוד המפרסמים.

לאחר פרישתה מניהול מחלקת ההפקה של צא"ח, הקימה את משרד הפרסום 'בולטון פוטנציאל' שדורג במשך שנים רבות כמשרד הפרסום המוביל בציבור הדתי, עם לקוחות המשרד נמנות החברות הגדולות במשק, בהן קבוצת שטראוס, כלל ביטוח, סלקום, איקאה, שופרסל, בנק דיסקונט, מטרנה, מי עדן, ומכבי שירותי בריאות.

בדירוג 'גלובס'[1] נבחרה לאחת מנשות העסקים המצליחות בישראל, ובדירוג העיתון 'דה מרקר' העפילה לרשימת הנשים החזקות והמשפיעות בישראל.

לצד ניהול משרד הפרסום, שימשה כמרצה בכירה בנושאי פרסום ותקשורת באוניברסיטת בר-אילן, כנסים וועידות שונות.

בשנת תשס"ג מונתה לדירקטורית חיצונית בחברת 'אפריקה ישראל'.

בשנת תש"ע מכרה את המשרד פרסום ופיתחה את שיטה לאמון אישי בשם "תעצומות" המבוססת על כלים ותובנות מספר התניא. בין הכלים שעומדים במרכז השיטה היא חתירה לאמת, חיזוק השליטה העצמית, ויתור על שליטה באחרים, חשיבה חיובית, בחירה מודעת להתמקד באושר, נתינה ופרגון ממקום בריא ומאוזן, ועוד.

הערות שוליים

  1. לשנת 2003