חב"דפדיה:אולם דיונים/ארכיון 2
תבניות אזהרה - לשיקול דעתכם!
תבנית אזהרה 1 - השחתה מכוונת, חד פעמית
- שים לב!
- עריכתך בערך {{{ערך}}} חרגה מהכללים הנהוגים בחב"דפדיה ולכן היא שוחזרה על ידי מפעיל מערכת. אנו מאמינים שדבר זה נעשה בתום לב ומקווים שלא ישונה.
תבנית אזהרה 2 - מספר השחתות/השחתות חוזרות ונשנות
- אזהרה!
- עריכותיך החוזרות ונשנות מהוות עבירה על הכללים הנהוגים בחב"דפדיה ונחשבות להשחתה. באם לא תשנה את סגנון כתיבתך בהתאם לרוח המקום, נאלץ לחסום אותך!
- שים לב: הוזהרת כבר בעבר וזוהי אזהרה שניה!
תבנית אזהרה 3 - התעלמות מאזהרות/ריבוי השחתות
- נחסמת זמנית!
- השחתותיך ו/או התעלמותך מאזהרותנו גרמו לחסמיתך באופן זמני ({{{זמן}}})! אנו מקווים שזמן זה יאפשר לך לחשוב ולהתבונן על מעשיך, להתחרט עליהם ולשוב לתרום בהתאם לכללים הנהוגים בחב"דפדיה.
תבנית אזהרה 4 - התעלמות משלוש אזהרות/שם לא הולם/הצהרת כוונות זדוניות בעליל
- נחסימת לצמיתות!
- נחסמת לצמיתות בגין {{{סיבה}}}! מצטערים, התנהגותך מוכיחה שאינך זכאי (במצבך הנוכחי) לתרום לחב"דפדיה.
יפה מאד וערוך בטו"ט ודעת, יישר כח, נהר הידע. חסיד חב"ד (שיחה)
- הייתי מציע לחסום באופן מיידי, משתמש שהשחית, עכ"פ באופן זמני. אא"כ בעבר המשתמש תרם לאתר, לא צריך להתבדות כי משתמש שהשחית יישמע לאזהרות העורך, לענ"ד.--69.114.172.132 18:14, 10 בדצמבר 2009 (UTC)
- דבר ראשון ידוע ש"אין עונשים אלא אם כן מזהירין". נוסף לכך, חלק מההשחתות נעשות אכן בתום לב או בשביל "לבדוק איך זה עובד" וכיוצ"ב ואזהרה כזו בהחלט מעמידה במקום. יתר על כן, רוב המשחיתים אינם עיקביים ועוזבים אחרי השחתה או שתיים ודי לנו שהאזרה תשאר בדף השיחה של האיי. פי. או המשתמש. אין לנו עניין ברשימות של "חסומים", אלא - אדרבה. --בהצלחה! חיים נהר (שיחה) 10:22, 11 בדצמבר 2009 (UTC)
- התבניות עודכנו! תקוותנו שתבניות אלו תעזורנו לניהול המקום מתוך מנוחת הדעת, שלווה ושלום. --בהצלחה! חיים נהר (שיחה) 13:01, 20 בדצמבר 2009 (UTC)
- כמו כן, הוספתי דף חשוב שיעזור בחב"דפדיה:מדיניות חסימות. --בהצלחה! חיים נהר (שיחה) 13:26, 20 בדצמבר 2009 (UTC)
אפשערעניש לחב"דפדיה
לקראת יום הולדתה השלישית של חב"דפדיה (אפשערעניש), בעוד כחצי שנה, ראוי שנציב לעצמנו מטרות-יעד.
- סיום פרוייקט היום יום - לוקח את זה על עצמי.
- עיצוב מחודש של העמוד הראשי - יש לי כבר רעיון ובסיס לעיצוב החדש. עומד גם בקשר עם מעצבי אייקונים.
- להגיע ל-4000 ערכים - רק בעזרת התורמים הקיימים וגיוס תורמים נוספים.
- שיפור ערכים מאסיבי ויסודי - כנ"ל.
רעיונות נוספים, נא להוסיף לרשימה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 11:39, 7 בינואר 2010 (UTC)
- סיום פרויקט תניא
- עריכת ה'מנהגים' למיניהם.
- הרחבה על משפחות שונות בליובאוויטש - משפחת הכט, משפחת גוראריה, משפחת זלמנוב וכו'.
--בהצלחה רבה ומופלגה בשליחות היחידה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
- פרויקט תניא אמור לכלול; מבוא לכל פרק, סיכום לכל פרק (ראה כאן, תחילת העבודה), צילום הפרק ועוד. ולואי ונגמור. בעז"ה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 18:08, 7 בינואר 2010 (UTC)
תורהפדיה
יש כאן נידון אם לפתוח כאן באינטרנט תורה פדיה. למה? ראו בהרחבה בדף משתמש:שלום הגם שמשתמש:חיים נהר טוען שזה מדי מוקדם לפתוח עכשיו תורה-פדיה לפני שמיזם חידושי הרבי על הש"ס מוכן.
אבל בכל אופן הייתי רוצה לשאול את הקהל. יש כאן מישהו שמעוניין בזה? יש מי שיכתוב שאלות או תשובות שם? או שאני יסתובב שם לבד, אני יכתוב את השאלה ואני יכתוב את התשובה?
לדעתי זה דבר טוב מאוד, למי שאין חברותא - אז ניגשים לחידושי הרבי, לומדים גמרא עם חידושי הרבי המוקים מדבש, ואחר כך כותבים שאלות שמתעוררים לכם על הנושא או על חידושי הרבי בתורהפדיה. וככה הסתפקתם ללמוד. איך ההרגשה אחרי לימוד? רש"י בפסחים מט: ללמוד תורה - ולחיות. סאיז א'מחיה. --שלום 03:38, 12 בינואר 2010 (UTC)
- אמנם, חוששני שהמיזם יהי' סופו כאידישעפדיה. עכ"פ אם יהי' - בל"נ אכתוב שם. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
- לא לשכוח שאחרי סיום "מיזם ביאורי הרבי על הש"ס" ע"פ נגלה, שקשה להאמין שניתן לסיימו כ"כ מהר. אפשר להוסיף ביאורים ע"פ קבלה וחסידות. וכן אפשר להוסיף קישורים לשיחות של הרבי, כמו שהציעו, לפי נושאים. זאת אומרת, שבכל ערך יהיה גם הפניה לשיחה של הרבי בנושא ועוד ועוד. לא חסר מה לעשות ולהשקיע. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 10:08, 12 בינואר 2010 (UTC)
דרך אגב, כבר עכשיו חלק גדול מהנכתב שם הוא ע"פ חסידות, ואכן מן הראוי היה לציין זאת לפני כל ביאור שם. בהצלחה --Shalom 13:49, 12 בינואר 2010 (UTC)
ידיד או קשר חד-פעמי
יש המכלילים בקטגוריית "ידידי חב"ד", כאלו אשר היו בקשר רצוף של מכתבים או יחידויות, השתתפות בהתוועדויות ואירועים וכדו', וכאן יש המנסים להכניס כל אחד שאמר כמה מילים או כתב מכתב אחד או שניים, ל"ידידי חב"ד". ניתן לערוך אם רוצים, רשימת אדמו"רים וצדיקים בכל הדורות והתייחסותם לחב"ד, ואז לכתוב כי האדמו"ר רבי אהרן מסאטמר אמר כמה מילים על חב"ד, והגרש"ז אויערבך כתב פעם אחת מכתב, ואמר כמה מילים על הרבי. דעתכם בנידון? פיני 08:49, 15 בפברואר 2010 (UTC)
- בנוגע לגרש"ז אויערבאך - הוגב שם בדף השיחה.
- בנוגע לר' אהרן מסאטמאר - הערך באמצע עבודה. ויש עוד חומר (אם כי אכן לא מאוד הרבה).
- יש לזכור מה המטרה של קטגוריית ידידי חב"ד, כמו גם הספרים שמן ששון מחבריך ושיח שרפי קודש. בעוד שברחוב ישנם כאלו המנסים להכפיש את שמה של חב"ד (ולצערי שמעתי זאת מיותר מבן אדם אחד,) כאילו כל גדולי ישראל היו נגד חב"ד, הרי שההפך הגמור הוא כמו שרואים כאן, שכל גדולי ישראל היו ידידיהם וקרובי חב"ד להוציא ראש ישיבה אחד. בפרט חשוב הדבר כשזה נוגע לחסידות כמו סאטמאר, חשוב להדגיש את דעתו של רבם ר' אהרן. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 14:02, 15 בפברואר 2010 (UTC)
- אכן, יש להפריד בין "ידידי חב"ד" ל"התייחסו לחב"ד". כרגע משקיעים התורמים בעיקר בהוספת הקשרים והיחסים עם חב"ד. הינך מוזמן לסדר את החלוקה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:26, 15 בפברואר 2010 (UTC)
לתשומת ליבנו
לתשומת ליבנו, כותבים נכבדים: עוד פרט לחשבון נפשינו. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
- ודאי שיש ערך על הניגון, שהרי כל ספר הניגונים מופיע בחב"דפדיה. זה סך כל עניין של הפניה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:34, 24 בפברואר 2010 (UTC)
- לא ר' חיים, מדובר בניגונו של ר' בענטשע שמטוב, שאינו מופיע בספר הניגונים. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
- מעניין.. זה הרי ניגון כ"כ מוכר. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:20, 24 בפברואר 2010 (UTC)
- לצערינו עריכת ספר הניגונים נקטעה באיבה, וממילא הספר אינו מושלם כלל. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
- מעניין.. זה הרי ניגון כ"כ מוכר. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:20, 24 בפברואר 2010 (UTC)
- לא ר' חיים, מדובר בניגונו של ר' בענטשע שמטוב, שאינו מופיע בספר הניגונים. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
איחוד ערכים
כחלק ממערכת שיפור ושכלול חב"דפדיה, אני עוסק במחיקת ערכים קצרים ו\או חסרי חשיבות ואיחודם עם ערכים נוספים. דבר זה יש בו מספר יתרונות:
א. מחיקת ערכים קצרים וחסרי משמעות - עליית רמתה של חב"דפדיה.
ב. חשיפת גדולה יותר של המידע - הפצת המעיינות.
ג. האדרת והגדלת ערך ע"י שילוב מספר ערכים יחד - קידום מספר ערכים גדולים, מה שמאפיין כל אנציקלופדיה מכובדת.
כמובן, שהכל לפי העניין והנושא ולא כל ערך קצר יועד לאיחוד. ערכים שאוחדו ולאחר מכן הורחבו עד לכדי ערך מכובד, ודאי שיש מקום להוציאם כ"ערך מורחב".
אשמח לשמוע חוות דעתכם בנידון. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:41, 24 בפברואר 2010 (UTC)
- מקובל וייש"כ. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 20:10, 24 בפברואר 2010 (UTC)
- יש להזהר שלא לשים גם מדי הרבה ערכים בדף אחד, דבר שמקשה על קריאת הדף, בכמה אופנים, לדוגמא הדף עשר ספירות#שלוש אמות ושבע כפולות ארוך מדי.
יש לשמור על דרך הממוצע באורך הדפים. לא קצר מיד, אל גם לא להכניס ספר שלם בתוך ערך אחד... --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 19:24, 25 בפברואר 2010 (UTC)
- זה לא עניין של אורך אלא של נושא אחיד. כל עוד ומדובר באותו נושא, זה צריך להיות באותו ערך, אא"כ ישנו ערך מישני הרחב דיו שיהיה ערך בפני עצמו. הערך "עשר ספירות" הוא בכלל לא ארוך במיוחד. ראה ערך הרבי. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:56, 25 בפברואר 2010 (UTC)
- למה המשתמשים, חבדני"ק, חסיד, שניאור, שמואל מונקס, פיני וכו' לא מביעים דעתם? לדעתי ערך גדול מדי, כמו הנ"ל, או כמו רמב"ם (תקנה) הוא קשה לקריאה מפני כמה סיבות, ודווקא ערכים קצרים הם יותר נחמדים. הביעו דעתכם!!
כמובן שבאם אף אחד לא יביע דעתו, יכריע ר' חיים, מפני שהוא ותיק ובקי יותר, אבל חבל שהמשתמשים האחרים לא מביעים דעתם.... --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 18:09, 26 בפברואר 2010 (UTC)
- אכן, ערכים קטנים הם יותר נוחים לקריאה. ועוד דבר: הם מעוררים יוצתר פוטנציאל להוסיף. אלו גם הקוים המנחים (בדרך כלל) בויקיפדיה. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
- החלוקה לפיסקאות מיועדת בדיוק בשביל להקל על הקריאה. לדעתי צריך יותר להשקיע בניסוח מתומצת וחלוקה נכונה של הפיסקאות. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:48, 27 בפברואר 2010 (UTC)
- ערכים קטנים מעוררים יותר חשק להוסיף, הרבה ערכים שמנוסחים יפה ומכובד נותנים יותר הרגשת 'מכובדות' מערך א' מלא פיסקאות ותתי פיסקאות. וכמאור, גם בויקי הבינו זאת, והם דוגלים כיום בגישת ההפרדה. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
- החלוקה לפיסקאות מיועדת בדיוק בשביל להקל על הקריאה. לדעתי צריך יותר להשקיע בניסוח מתומצת וחלוקה נכונה של הפיסקאות. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:48, 27 בפברואר 2010 (UTC)
- גם אני נשאר בדעתי, ומצטרף לאיש חסיד. מלבד זאת אני סבור שערכים קצרים ונפרדים יותר מסודרים וקלים לקריאה מאשר ערכים ארוכים. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 16:19, 28 בפברואר 2010 (UTC)
- הפרטת הערכים בויקיפדיה נעשית בערכים שאורכם עולה על עשרות קילו-בייטים. וגם שם, קיצור הערך מכיל פיסקה מכובדת, שאצלנו זה כל תוכן הערך. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 00:50, 1 במרץ 2010 (UTC)
- ר' חיים יקר, ההפרדה נעשית שם גם בערכים לא ארוכים - ובלבד שיש חשיבות לערך. ואתן דוגמא אחת מיני רבות: הערך יוסף יצחק אהרונוב היה בתוך צעירי אגודת חב"ד, שאינו ארוך. הוא הפרד - למרות שעם ההפרדה נשארו ב' הערכים קצרים - כי נערך דיון והוחלט שיש לו חשיבות, תוך תקווה שבמשך הזמן יתווסף עוד חומר (מה שאכן קרה). זה לענ"ד צריך להיות גם אצלנו. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
- בויקיפדיה ההחלטה על חשיבות נעשית על פי כללים רגילים. כאן - בחב"דפדיה - הקשר לנשוא הערך עם החב"ד, הוא הקבוע את רמת חשיבות הערך. והוא אשר אמרתי, שככל הנראה, הקשר של רוב מאות גדולי ישראל עם הרבי אינו חשוב דיו לערך נפרד, למעט, לדעתי, רק כמה עשרות. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:27, 1 במרץ 2010 (UTC)
- איני מרבה לדחוק את ראשי בין הרים גבוהים כגון חסיד וחיים נהר אך היות והתבקשתי להביע דעתי, הנני מסכים עם דעתו של חסיד אשר ערכים קטנים טובים יותר, מהסיבות שהוא מביא.--שניאור 20:58, 1 במרץ 2010 (UTC)
- עכשיו נשארה רק השאלה אם אכן בחב"דפדיה מכריע הרוב... או הותיק... למעשה שאלה זו כבר נשאלה ביבמות דף יד ע"א. אך במקרה שלנו יש לנו גם את הרוב, וגם אחד ממפעילי המערכת מהותיקים ביותר. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 21:02, 1 במרץ 2010 (UTC)
- מי שצריך להחליט הוא הרה"ח וכו' חב"דניק הי"ו, הביורקרט וראש המערכת. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
- אין ספק שהחלטת הרוב מכריעה! אך כיון שחב"דניק מכיר את המערכת טוב מכולנו, אני מאמין שהוא יוכל לחדד את הדיון ולהוסיף נימוקים ושיקולים לכאן או לכאן, כך שכולנו נשקול את הדיון מחדש (כך בהיסטוריית הדיונים שלי איתו). --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:37, 1 במרץ 2010 (UTC)
- השאלה היא מה עושים במקרה שחבדני"ק לא יגיב? הרי אין סומכין על הנס... והלא כלל הוא בתורה: הלך אחר הרוב. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 03:18, 2 במרץ 2010 (UTC)
- ככל הידוע לי חב"דניק נכנס כאן מידי פעם וכדאי שנחכה לו. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:22, 2 במרץ 2010 (UTC)
- עכשיו נשארה רק השאלה אם אכן בחב"דפדיה מכריע הרוב... או הותיק... למעשה שאלה זו כבר נשאלה ביבמות דף יד ע"א. אך במקרה שלנו יש לנו גם את הרוב, וגם אחד ממפעילי המערכת מהותיקים ביותר. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 21:02, 1 במרץ 2010 (UTC)
- איני מרבה לדחוק את ראשי בין הרים גבוהים כגון חסיד וחיים נהר אך היות והתבקשתי להביע דעתי, הנני מסכים עם דעתו של חסיד אשר ערכים קטנים טובים יותר, מהסיבות שהוא מביא.--שניאור 20:58, 1 במרץ 2010 (UTC)
- בויקיפדיה ההחלטה על חשיבות נעשית על פי כללים רגילים. כאן - בחב"דפדיה - הקשר לנשוא הערך עם החב"ד, הוא הקבוע את רמת חשיבות הערך. והוא אשר אמרתי, שככל הנראה, הקשר של רוב מאות גדולי ישראל עם הרבי אינו חשוב דיו לערך נפרד, למעט, לדעתי, רק כמה עשרות. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:27, 1 במרץ 2010 (UTC)
- ר' חיים יקר, ההפרדה נעשית שם גם בערכים לא ארוכים - ובלבד שיש חשיבות לערך. ואתן דוגמא אחת מיני רבות: הערך יוסף יצחק אהרונוב היה בתוך צעירי אגודת חב"ד, שאינו ארוך. הוא הפרד - למרות שעם ההפרדה נשארו ב' הערכים קצרים - כי נערך דיון והוחלט שיש לו חשיבות, תוך תקווה שבמשך הזמן יתווסף עוד חומר (מה שאכן קרה). זה לענ"ד צריך להיות גם אצלנו. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
- הפרטת הערכים בויקיפדיה נעשית בערכים שאורכם עולה על עשרות קילו-בייטים. וגם שם, קיצור הערך מכיל פיסקה מכובדת, שאצלנו זה כל תוכן הערך. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 00:50, 1 במרץ 2010 (UTC)
- גם אני נשאר בדעתי, ומצטרף לאיש חסיד. מלבד זאת אני סבור שערכים קצרים ונפרדים יותר מסודרים וקלים לקריאה מאשר ערכים ארוכים. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 16:19, 28 בפברואר 2010 (UTC)
אין כאן ענייין של "מי וותיק יותר" או "עם מי הרוב". אין ספק שכולם רוצים את טובת המיזם שיהיה בנוי נכון ומוצלח יותר.
כאנציקלופדיה חב"דית ברשת, אנו אמורים לחשוב מה הכי מתאים ומכובד לחב"דפדיה. לכן, באופן כללי אני מסכים עם חיים נהר, שערך אחד גדול מכבד יותר מכמה ערכים קטנים (למרות מספר הערכים שיתקטן כתוצאה מכך). לכתוב שלושה ערכים "עשר ספירות", "שלוש אמות" ו"שבע כפולות", מוריד את הרמה. זה קצת כמו לכתוב ערך נפרד על "אדמו"ר הריי"צ", "לידתו" ו"הסתלקותו". יכול להיות שיהיו אלה שזה יהיה להם נוח יותר, אבל זה לא מתאים לאנציקלופדיה, ובשביל זה יש בכל עמוד פסקאות.
לעומת זאת, ישנם נושאים שכן זכאים לערך בפני עצמם, למרות שיש להם 'אב' אליו הם משתייכים. לדגומא: משקה הוא ערך בפני עצמו ותקנת המשקה זהו ערך בפני עצמו. אמנם תקנת המשקה הינה תולדה של משקה, אבל בהחלט מתאים שלתקנת המשקה יהיה ערך בפני עצמו (ובערך 'משקה' יובא עניין תקנת המשקה בכמה מילים כפי שזה עכשיו).
הטענות שערך קטן מעורר כתיבה, יותר קל לקרוא ויותר קל לדפדף בו, הינן נכונות, אבל לא אלו השיקולים שאמורים לקבוע. כל נושא שמגיע לו ערך בפני עצמו, גם אם נכתבו בו 2-3 שורות, לא נשייך אותו לערך אחר (כגון אהרונוב וצעירי חב"ד, שברור ששני עניינים אלו זכאים לערך אישי כל אחד). אבל במקרים אחרים, לערך הקצר אין זכות קיום בפני עצמו, אלא רק בערך האב.
בשורה התחתונה: הדיון צריך להעשות על כל ערך בפני עצמו, בדף השיחה שלו. ישנם ערכים שנדרש למחוק במהירות ולצרף את תוכנם לערך האב, וישנם ערכים שלא נדרש למחוק (אבל יהיה מועיל להוסיף בהם עוד תוכן). חיים נהר, כל ערך שאתה רוצה למחוק, תציין זאת בדף השיחה שלו, עם כמה מילים מדוע לדעתך אין לערך מקום בפני עצמו. אם לאחר שבעה ימים לא תקבל מענה מאף אחד, תהווה שתיקה זו הסכמה.
מקווה שהועלתי. הצלחה רבה.--chabadnik - שיחה 18:34, 2 במרץ 2010 (UTC)
- גם בנוגע לאדמו"רים וידידים, ישנם אדמו"רים שהקשר שלהם עם הרבי לא מספק בכדי שהם יהיו זכאים לערך, לעומת כאלה אחרים שכן זכאים. כל מקרה לגופו. --chabadnik - שיחה 18:41, 2 במרץ 2010 (UTC)
- הבעתי את דעתי בשיחה:חסידות צאנז. א יישר כוח, ומצפה לתגובות. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
תמונות
היסוד הראשון לדעתי ברמתה של כל אנציקפלודיה היא בתמונות בכל ערך. ערך עם תמונה מתאימה, כמו תמונה של האיש או של המקום שווה אלף פעם יותר כפי הכלל הידוע: תמונה אחת שווה אלף מילים. כמדומני שגם ר' חיים מסכים לכך.
אלא שהשאלה היא מה עושים בערך שאין עליו תמונה המסבירה את הערך, אלא רק תמונת רקע, כמו: בליל הסדר - תמונה מליל הסדר, שריפת חמץ - ציור של ר' זלמן של שריפת חמץ, וכן הלאה... האם זה מוסיף לערך, או דווקא מוריד מאיכותו - כדעת ר' חיים? --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 18:13, 26 בפברואר 2010 (UTC)
- לענ"ד מוסיף, בהחלט. מקל מאד על הקריאה וכו'. ובכלל - כל ערך בינוני בארכו ללא לפחות תמונה אחת זהו (לענ"ד) בושה. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
- למה אין תמונה?! שהרבי שורף חמץ, זה לא תמונה?! חדר האוכל של אדמו"ר הריי"צ, המקום בו סעד הרבי את ארוחות החג, אינו תמונה?! --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:49, 27 בפברואר 2010 (UTC)
- היות וכנראה שדעת הרוב היא שצריך וחייבים תמונה בכל ערך, וכנראה שגם ר' חיים מסכים לכך, על כן כנראה שמכאן והלאה הנכון יהיה להוסיף תמונות מהסוג הנ"ל, ואם למישהו יהיה תמונות מתאימות יותר - שיפעל בשיטת הוסף והורד. - מצא את התמונה המתאימה יותר ואחר כך הורד את התמונה שלא מתאימה כמותה.
- למה אין תמונה?! שהרבי שורף חמץ, זה לא תמונה?! חדר האוכל של אדמו"ר הריי"צ, המקום בו סעד הרבי את ארוחות החג, אינו תמונה?! --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:49, 27 בפברואר 2010 (UTC)
[אגב גם אני ראיתי איזה תמונה בחב"ד אינפו המקום שבו הרבי סעד את סעודות חג הפסח (וככל הנראה גם שבועות וסוכות ולג בעומר ושמחת תורה והושענא רבה וחנוכה וזאת חנוכה ופםורים קטן ופורים גדול) כתמונת רקע. מה רואים שם בתמונה שקשור לליל הסדר?] --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 05:11, 1 במרץ 2010 (UTC)
- החלטות מתקבלות רק לאחר מיצוי הדיונים, מה שטרם קרה בדיון הנוכחי. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 10:48, 1 במרץ 2010 (UTC)
- טובה תמונה אחת מאלף מילים - אם היא קשורה ישירות. אין עניין להעמיס על ערכים תמונות ללא קשר. תחשוב מה יגיד אדם מבחוץ שלא יבין את הקשר הישיר בין הערך לתמונה, אם לא תהיה תמונה הוא יוכל לחשוב שהאתר בעריכה תמידית ועוד יוסיפו, אך אם תהיה תמונה לא קשורה זה מוריד מאוד את הרמה.--שניאור 21:03, 1 במרץ 2010 (UTC)
- תמונת רקע לא נחשבת לתמונה שמוסיפה לערך? למה תמונה של שולחן סדר בערך על ליל הסדר נחשבת לתמונה שלא מוסיפה לערך? אם בגלל שכולם יודעים איך נראה שולחן סדר, גם כולם יודעים איך נראה הרבי מליובאוויטש. הבעיה מתחילה בדרך כלל מהתמונה השניה. לתמונה אחת בתחילת הערך, ברור שיש מקום (כמובן תמונה עם קשר ישיר, ולא כזאת שצריך לחפש בה את הקשר). לתמונה השניה כבר צריך שתהיה סיבה טובה. תמונה שניה שלא מוסיפה דבר על התמונה הראשונה בהחלט מיותרת. --chabadnik - שיחה 18:56, 2 במרץ 2010 (UTC)
- יפה מאוד. אז דומה כי בכך הוכרע הענין. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 19:24, 2 במרץ 2010 (UTC)
- אכן. והייתי ממליץ להשקיע בבחירת התמונה שתותאם באופן מירבי לתוכן הערך. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:28, 2 במרץ 2010 (UTC)
- בראשונה הנני להוסיף את שלושת התמונות המצוגים כאן בצד. אם יש לך תמונה מתאימה יותר אמור. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 19:29, 2 במרץ 2010 (UTC)
- אין לי תמונה בפועל, אבל הייתי ממליץ על תמונה של ילדה שמדליקה נרות שבת, מה שיבליט את הדגשתו של הרבי במבצע נש"ק, שגם ילדות ידליקו נרות שבת. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:34, 2 במרץ 2010 (UTC)
- אכן, אם היה ציור של ילדה המדליקה נרות שבת, היה זה מתאים ביותר. בנוגע לתמונה של ילדה, הרי מג' שנים ואילך נפסק בשו"ע שאסור להסתכל בפניה, ואכמ"ל כיון שכבר הארכנו במקום אחר. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 19:37, 2 במרץ 2010 (UTC)
- אין לי תמונה בפועל, אבל הייתי ממליץ על תמונה של ילדה שמדליקה נרות שבת, מה שיבליט את הדגשתו של הרבי במבצע נש"ק, שגם ילדות ידליקו נרות שבת. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:34, 2 במרץ 2010 (UTC)
- יפה מאוד. אז דומה כי בכך הוכרע הענין. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 19:24, 2 במרץ 2010 (UTC)
- תמונת רקע לא נחשבת לתמונה שמוסיפה לערך? למה תמונה של שולחן סדר בערך על ליל הסדר נחשבת לתמונה שלא מוסיפה לערך? אם בגלל שכולם יודעים איך נראה שולחן סדר, גם כולם יודעים איך נראה הרבי מליובאוויטש. הבעיה מתחילה בדרך כלל מהתמונה השניה. לתמונה אחת בתחילת הערך, ברור שיש מקום (כמובן תמונה עם קשר ישיר, ולא כזאת שצריך לחפש בה את הקשר). לתמונה השניה כבר צריך שתהיה סיבה טובה. תמונה שניה שלא מוסיפה דבר על התמונה הראשונה בהחלט מיותרת. --chabadnik - שיחה 18:56, 2 במרץ 2010 (UTC)
- טובה תמונה אחת מאלף מילים - אם היא קשורה ישירות. אין עניין להעמיס על ערכים תמונות ללא קשר. תחשוב מה יגיד אדם מבחוץ שלא יבין את הקשר הישיר בין הערך לתמונה, אם לא תהיה תמונה הוא יוכל לחשוב שהאתר בעריכה תמידית ועוד יוסיפו, אך אם תהיה תמונה לא קשורה זה מוריד מאוד את הרמה.--שניאור 21:03, 1 במרץ 2010 (UTC)
- החלטות מתקבלות רק לאחר מיצוי הדיונים, מה שטרם קרה בדיון הנוכחי. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 10:48, 1 במרץ 2010 (UTC)
הרבי
משפט חכם שמצאתי בעלעול בחב"דפדיה:אולם דיונים/ארכיון 2:
כאשר מזכירים את הרבי בערך על אחד החסידים, לדעתי לא צריך לכתוב מלך המשיח שליט"א, כיון שמספיק שהמילה הרבי היא לינק לערך על הרבי ושם יש את כל החומר וכו'. ככה אתה מצד אחד נותן כביכול לכל אחד להרגיש שזה מקום גם בשבילו ולא צריך להיות משיחיסט קיצוני כדי להיות חלק מהמיזם, ומאידך לא מפסיד כלום כי בסופו של דבר כל אחד שרוצה לדעת מהו --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 23:43, 2 במרץ 2010 (UTC)רבי או כל ערך אחר שיש לו שייכות למשיח וכו' - יהיה לו את כל החומר הנדרש. בהצלחה רבה לכולם. עד כאן לשונו הקוה"ט.
ויש להוסיף, שלדעתי טוב מאוד שזה אכן יהיה הקו שלנו: לכתוב הרבי (כמו שנהוג בחב"ד אינפו כפי ששמתם לב) ולא אדמו"ר שליט"א. זה מוסיף לאבייקטיות של חב"דפדיה, ולא מעצבן אף אחד.
אולי בקרוב אשנה זאת בערכים שאעבוד אליהם, וכן במיזם:חידושי הרבי על הש"ס. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 14:25, 1 במרץ 2010 (UTC)
- מצטרף. ישנה אפשרות להפעיל 'בוט' אוטומטי שיחליף בכל המערכת. בוט כזה בינתיים לא נמצא אצלנו. בעז"ה בעתיד נבנה כזה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:29, 1 במרץ 2010 (UTC)
- מצטרף - ובהוספה. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
- גם אני הקטן מצטרף לכל הנ"ל.--שניאור 21:04, 1 במרץ 2010 (UTC)
- ההחלטה התווספה לחב"דפדיה:מדיניות חב"דפדיה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:04, 2 במרץ 2010 (UTC)
- לפי מה שמוכח בחב"דפדיה:אולם דיונים/ארכיון 1 #בוט ההחלפות נכנס לפעולה אינו מובן כלל למה אומר כבודו שאין לנו בוט החלפה אוטמטית, עי"ש היטב. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 23:45, 2 במרץ 2010 (UTC)
- כפי שהינך נוכח בעליל שהבוט לא עובד אוטומטי, אלא צריך להפעיל אותו. לא אמרתי שאין כאן את האפשרות, אלא שבפועל כרגע הוא לא עובד. מקווה שבשבועות הקרובים אצליח להשיג את הבוט שראית בארכיון. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 23:50, 2 במרץ 2010 (UTC)
- לפי מה שמוכח בחב"דפדיה:אולם דיונים/ארכיון 1 #בוט ההחלפות נכנס לפעולה אינו מובן כלל למה אומר כבודו שאין לנו בוט החלפה אוטמטית, עי"ש היטב. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 23:45, 2 במרץ 2010 (UTC)
- ההחלטה התווספה לחב"דפדיה:מדיניות חב"דפדיה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:04, 2 במרץ 2010 (UTC)
- גם אני הקטן מצטרף לכל הנ"ל.--שניאור 21:04, 1 במרץ 2010 (UTC)
- מצטרף - ובהוספה. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!