שיחת משתמש:חיים נהר

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
בדף שיחה זה אשמח להיות לאחיעזר ואחיסמך לכל המעוניין ובכל נושא שהוא.

למען הסדר הטוב, כיתבו רק בתחתית הדף או לחצו כאן לנושא חדש.

תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

1. סיון ס"ז-חשוון תש"ע

2. חשוון-אדר (תש"ע)



תמונות

ישנן תמונות ידועות שכולם משתמשים בהם, ובוודאי שהזכויות אינן של הויקיפדיה, ולקחתי אותם משם, כגון רבי חיים מבריסק ורבי יצחק מבריסק, נראה לך שצריך לרשום מקור? אפילו הויקפידיה שכותבים בכל תמונה שיש זכויות יוצרים, לא כותבים על תמונה זאת. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 18:43, 19 בפברואר 2010 (UTC)

בויקיפדיה יש רמות של זכויות על כל תמונה וצריך לראות כל תמונה לגופה. הצעתי, שקודם תעשה חיפוש בחב"ד אינפו ולרוב תמצא תמונה מתאימה ואם לא עדיף שבינתיים לא יהיה תמונה ובלבד שלא נעבור על זכויות יוצרים. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 12:23, 21 בפברואר 2010 (UTC)

בכל אופן שמתי כבר ביום שישי את שני התמונות הנ"ל. אולי תברר מה בהמצב עם זכוויות יוצרים על תמונות אלו. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 13:55, 21 בפברואר 2010 (UTC)

תמונות הר הבית

יש בויקישיבה כמה תמונות מוצלחות של הר הבית. אצלי במחשב (ואולי גם אצלך?) נפתחה רק התמונה הראשונה והיא מוצלחת ביותר, במיוחד מפני שכתוב עליה כל דבר מה הוא, למשל - עזרת נשים, וזה יעזור לי לכל מיני ערכים. אולי לא איכפת לך להוריד משם כמה תמונות?

יש לציין שאצלי התמונה נכנסת לחב"דפדיה כשהיא ריקה, כמו שתוכל לראות בשנויים אחרונים של יום ראשון בלילה, אולי תוכל לבדוק מה הבעיה. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 19:40, 22 בפברואר 2010 (UTC)

אגב כבר שלחתי את התמונה לאימייל של חב"דפדיה אתמול בלילה.

ומה דעתך, לשים את התמונה הראשית בחב"דפדיה עכשיו, בערך של פורים? --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 19:51, 22 בפברואר 2010 (UTC)

לא חסרים תמונות של הר הבית. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:24, 22 בפברואר 2010 (UTC)
ראית שאלה זאת? אשמח לקבל את תשובתך, ו- או את הקישור לתמונה. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 18:45, 24 בפברואר 2010 (UTC)
לכאורה כן. את הקישור לתמונה תוכל לראות ב"הצגת מקור" של העמוד הראשי. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:13, 24 בפברואר 2010 (UTC)

היום יום - חודש אדר

יעיל יותר וחכם יותר, לענ"ד, לשים גם את תבנית 'היום יום' של אד"ש, לאור "מנה אנ"ש בזמן האחרון" ללמוד את שני הפתגמים. ועכ"פ רק את של אד"ש, כיוון שהוא-הוא אדר האמיתי, ופתגימו המה אשר נוגעים יותר לשנה רגילה ([כזכור לי] מענה כ"ק לרב מיכאל אהרן זליגסון). --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי! - ההתוועדות מתחילה! המשפיעים מוזמנים...

א"כ אשים רק את של אדר ב', כיון שאין מקום לשני הפתגמים וזה רק יעמיס על הדף הראשי. תודה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:22, 23 בפברואר 2010 (UTC)

זלמן דוכמן

ראיתי שהיה בחב"ד אינפו ידיעה עם תמונה על זלמן דוכמן, ומצאתי לנכון להפנות את תשומת ליבך לכך שאין עליו ערך.

ראיתי את הידיעה וגם שמתי ליבי שאין עליו ערך. הינך מוזמן להוסיף את הערך "זלמן דוכמן". --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 10:55, 24 בפברואר 2010 (UTC)
שניאור זלמן דוכמן. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי! - ההתוועדות מתחילה! המשפיעים מוזמנים...

הצלחה

אילן אילן במה אברכך - הצלח בעבודת הקודש! --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 00:08, 25 בפברואר 2010 (UTC)

תודה רבה. בעזרתך ובעזרת כל התורמים הכבודים. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 00:09, 25 בפברואר 2010 (UTC)

ראה:שיחה:ניגון התוועדות. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 00:30, 25 בפברואר 2010 (UTC)

עניתי שם. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 00:33, 25 בפברואר 2010 (UTC)

ראה:אולם דיונים#איחוד ערכים.

מכל מלמדי השכלתי

שים לב שהמשתמש חסיד כשהוא מעביר דף לשם אחר זה כתוב אצלו ב"יומן העברות", ואילו אתה פשוט מוחק ופותח דף חדש. אולי כדאי שתדבר איתו איך מעבירים דף? --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 02:13, 2 במרץ 2010 (UTC)

למה שחזרת את תיקוני? בערך יואל כהן? --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 15:14, 2 במרץ 2010 (UTC)
הכוונה הייתה לשחזר את המשחית ולא את העריכה שביצעת באנונימיות. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:17, 2 במרץ 2010 (UTC)
מכיון שביצעתי בטעות באנונימיות, ואני יודע את הקו שלך - שכל מי שהוא אנונימי הוא בחזקת משחית, בדיוק לכן הוספתי וציינתי בדף השיחה שם שזה אני. אך למרות זאת לא ראית את מה שכתבתי שם.
מלבד זאת שאיני מבין גם אם היה זה אנונימי, למה שלא תרשה לו לתקן מ"אדמו"ר שליט"א, ל"הרבי"? בפרט אחרי הדיון באולם הדיונים#הרבי. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 15:19, 2 במרץ 2010 (UTC)
אגב הינך מוזמן לראות בדף השינויים האחרונים את השינויים בדף של אברהם טאוב, ועוד כמה דפים, על ידי אנונימי. מה קורה שם? --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 15:25, 2 במרץ 2010 (UTC)
הקו שלי הוא, שעריכות של משתמשים ידועים אני עובר עליהם מלמעלה ועריכות אנונימיות, אני מגיהה בדקדוק. לכן העריכות שהינך עושה באנונימיות זוכות להגהה מדוקדקת ביותר. האנונימי שלפניך לא החליף את "אדמו"ר שליט"א ל"הרבי", אלא ל"הרבי זי"ע" וזה השחתה ממש ולא קשור לדיון הנ"ל. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:46, 2 במרץ 2010 (UTC)

יפה! כמדומני שלמדת זאת. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 19:57, 4 במרץ 2010 (UTC)

האמת היא שלא הבנתי בדיוק למה התכוונת. פעמים שיש צורך להחליף ופעמים שיש גם צורך למחוק את הקודם. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:45, 4 במרץ 2010 (UTC)

תמונות

הכרעתו של המשתמש חבדני"ק היא ההכרעה הסופית בענין, או שברצונך להגיש עדיין ערעורים לפני בית הדין? --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 19:28, 2 במרץ 2010 (UTC)

כאמור, חב"דניק הוסיף את דעתו הותיקה והמנוסה ואנו ניישם, בצוותא, על פי המסקנות שעלו מהדיון המחכים. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:30, 2 במרץ 2010 (UTC)
לפי מה שמוכח בחב"דפדיה:אולם דיונים/ארכיון 1 #בוט ההחלפות נכנס לפעולה אינו מובן כלל למה אומר כבודו שאין לנו בוט החלפה אוטמטית, עי"ש היטב. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 23:45, 2 במרץ 2010 (UTC)

שושלות

אי אפשר להעביר את הכל ל"חסידות" כו'. מכיון שיש כמה מהם שאינם חסידויות כלל אלא שושלות כגון צ'רנוביל (המורכבת מצ'רנוביל ורחמסרייוקא וטולנא והורנסטייפל) ורוז'ין (בויאן וסדיגורא) וקרלין (קרלין ופינסק קרלין), ובריסק (שאינה חסידות כלל). --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 01:03, 5 במרץ 2010 (UTC)

בעריכה נכונה ניתן לפתור את כל הבעיות הטכניות שציינת. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 13:36, 5 במרץ 2010 (UTC)
דבריך סתומים...--ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 13:55, 5 במרץ 2010 (UTC)
לדוגמא: פותחים ערך בשם "חסידות צ'רנוביל" ומציינים בו שישנה הסתעפות לחסידויות שהזכרת תוך סקירה קצרה ומתומצת, עם קישור לערך מורחב ל"חסידות טולנא". בנוגע לבריסק אכן אין טעם לקרוא לערך בשם "חסידות". בסדר? --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 13:59, 5 במרץ 2010 (UTC)
זה לא יעזור במקרה של חסידות רוז'ין שאינה חסידות כלל אלא שושלת. וכן יש עוד בעיות. מה רע ב"שושלות"? --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 14:04, 5 במרץ 2010 (UTC)
רוז'ין נחשבת לחסידות לכל דבר (יחד עם זאת שאדמו"ריהם חיו את העניין של משיח). לדעתי, חסידות יותר מבטא את התוכן. 'שושלת' יכול להיות לכל דבר. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 14:07, 5 במרץ 2010 (UTC)
אודה לך אם תוכל להפנות אותי לשולחנו הטהור של כקש"ת האדמו"ר מרוז'ין שליט"א. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 14:11, 5 במרץ 2010 (UTC)
אכן, אין כיום אדמו"ר מרוז'ין, אבל היא בהחלט הייתה חסידות וגם ישיבות רוז'ין עדיין קיימות. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 14:16, 5 במרץ 2010 (UTC)
בכל זאת נדמה לי שהשם "שושלות" מתאים יותר לקטגוריה. לא אתווכח עמך יותר בנושא, זה לא נ"מ גדולה כ"כ. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 18:42, 5 במרץ 2010 (UTC)
לקטגוריה אכן מתאים יותר השם "שושלות", אבל לערכים, כאמור, נראה לי מבטא יותר "חסידות". זה לא עניין של ויכוח ח"ו. זה עוד דיון משותף בו בכדי שנוכל להגיע להסכמה משותפת בכל החלטה העומדת בפני חב"דפדיה. אשמח להמשך שיתוף פעולה מצידך, אחרת לא אוכל להחליט לבד. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:23, 6 במרץ 2010 (UTC)
דעתי שכן צריך לתת לחסידויות את השם חסידות, אבל לקטגוריה צריך לקרוא שושלות אדמו"רים וחסידויות, או משהו כזה.--שניאור 02:08, 7 במרץ 2010 (UTC)

תבנית:בעלזא

יתכן שצריך לעשות את השם חסידויות על כל מי ששם החסידות היא אחת, כמו ביאלא, אבל למי ששם החסידות מתפצל, כמו צ'רנוביל, רו'ין, צריך לקרות שושלת. כך נ,ל עתה. ואולי נחכים עם דעתם של עוד כמה משתמשים. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 03:03, 7 במרץ 2010 (UTC)
בזה לבטח עריכה חכמה תסייע. קישורים חכמים ותיבת שושלות (באם יהיה צורך) יעשו את העבודה טוב יותר.--שניאור 03:19, 7 במרץ 2010 (UTC)
כבר בניתי דוגמא למערכת תבניות. תוכל לראות את התגובות באולם דיונים תבניות. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 03:25, 7 במרץ 2010 (UTC)
מערכת תבניות זו, חסרה ביותר ואינה נוחה. ושוב, נושא התבניות הוא שולי לעומת התוכן, שעדיף שנשקיע בו קודם. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:32, 7 במרץ 2010 (UTC)
כל הכבוד על ההשקעה בשושלות, אין ברצוני להתערב בבעיות הטכניות, אבל ממליץ בחום לתת דגש על הקשר החב"די, ואולי כדאי ללכת בכיוון של: פחות ערך על אישיות עם קשר חד פעמי, ולהרחיב ערך של אישיות עם קשר רב-פעמי. פיני 07:57, 9 במרץ 2010 (UTC)

חיים נהר

חיים נהר ראשי תיבות: יהודי יקר חכם, חוש הומור מפותח, רוצה משיח נאו! 

לא מדוייק. חסר יו"ד. צריך להיות יהודי יקר. ועוד כמה תיקונים.. ייש"כ. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 14:11, 5 במרץ 2010 (UTC)

תיקנתי. יהודי יקר חכם, חוש הומור מפותח, רוצה משיח נאו! פעמיים מ"ם זה בעיה? אם כן, שים את "מפותח" בסוגריים. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 14:14, 5 במרץ 2010 (UTC)

בראך קטן. צריך להוריד את ה"חכם" כי יש פעמיים "חי"ת". לא אקפיד על זה...--בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 14:17, 5 במרץ 2010 (UTC)

סיפור

האם יש דרך לראות מה היה בערך הנ"ל שמחקת? אולי אוכל להוציא ממנו משהו, זה נראה מעניין. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 19:56, 7 במרץ 2010 (UTC)

זהו תוכן הערך:

אתם חב"דניקים בשנת תש"ל הייתה מלחמה גדולה בין חב"ד לחסידי סאטמר והיה חסיד סאטמר אחד שהיה טכנאי של מזגנים ופעם והיה מתקן לחב"דניקים את המזגנים שלהם ופעם אחת התקלקל המזגן בבית הרבי שליט"א וחפשו את אותו חסיד סאטמר ולא ידע שזה בית הרבי שליט"א אחרי שתיקן שילמה לו הרבנית חיה מושקא את כספו לפני שיצא שאל אותו חסיד סאטמר: אתם חסידי ליובאוויטש כי שאני מתקן מזגן בכל בית של חב"דניקים אני רואה תמונה של הרבי שליט"א פו אני לא רואה למה?...

כי לתת צריך לתת אבל לא צריך לשקר בשביל זה היה איש אחד שרצה לחתן את הבת שלו ולא היה לו מספיק כסף, לקח אותו האיש דף ובו פירט את מצבו ואת מצב ביתו וכתב שיש לו עשרה ילדים למרות שהיה לא בסך הכל שש כדי שאנשים ירחמו עליו עוד יותר ויתרמו גם עוד יותר, אותו האיש הלך לכל גדולי ישראל ולגבאי צדקה וכולם תרמו לו ביד רחבה, עד שהגיע לרבי שליט"א ונכנס ליחידות והביא לרבי את הדף הרבי שליט"א הסתכל וקרא את הדף שהגיע לארבע ילדים אחרונים עשה תנועה בידיו מי זה והרכיב משקפיים והמשיך לעשות תנועות בידיו הקדושות מי זה הארבע הנוספים שכתובים פו? אותו אדם הבין שהרבי שליט"א מה"מ יודע בדיוק כמה ילדים יש לו ובאותו רגע ברח משם.. כמובן שלאחרי כמה זמן קיבל צי'ק מהרבי שליט"א על סכום גדול כי לתת צריך לתת אבל לא צריך לשקר בשביל זה. (סיפור זה סיפר הרב קליינמן)

עכשיו אי אפשר להבין מה זה מלכות מתי שהרגו את צאר רוסיה היה ר' מענדל פוטרפס בישיבה קטנה ולא ידעו הבחורים אם זה טוב או רע ואמרו שבלילה ילכו לישיבה גדולה וישמעו מה אומרים על זה. ובלילה הלכו לישיבה גדולה ושמעו אותם מתדיינים: עד עכשיו היה אפשר להבין מאמר מה זה מלכות כי היה פו דוגמא של מלך וחיילים ועכשיו אי אפשר להבין את זה. (סיפור זה סיפר ר' נחמיה שמערלינג)

סיפורים אלה הם מהעלון השבועי


ייש"כ. בקר באולם הדיונים, יש עדכונים. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 12:54, 8 במרץ 2010 (UTC)

חיים, בבקשה התייחסותך.

כנס בבקשה לארגז החול שלי, ותגיב שם למה שזז. וגם, הייתי רוצה את תגובתך לערכים ישיבה קטנה וישיבה גדולה.--שניאור 13:13, 8 במרץ 2010 (UTC)

כרגע אין לי זמן לבדוק ביסודיות. אעשה זאת היום בערך (בישראל) ועקוב אחר השינויים בערך. בגדול הערכים "ישיבה קטנה וגדולה" יפים מאוד וזמן רב שהמתינו לחלוץ כמוך שירים אותם מה'רחוב'.. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 13:17, 8 במרץ 2010 (UTC)
ולי היו תהיות שהם אולי קצת מיותרים, כי יש את הקטגוריות וכו'.--שניאור 13:19, 8 במרץ 2010 (UTC)
אדרבא! קיומה של קטגוריה ממחיש עד כמה הערך נחוץ. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 13:20, 8 במרץ 2010 (UTC)

שערים

שאקח מהאיברו בוקס תמונות של שערים עם חותמת שלהם, או שיש לך משהו יותתר טוב? (אוצר 770) לא נפתח אצלי כלל. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 13:15, 8 במרץ 2010 (UTC)

בכל תוכנה פשוטה ניתן להסיר זאת. בכל אופן, ודאי שעדיף שיהיה עם חותמת מאשר בכלל לא. הלא כן?..--בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 13:17, 8 במרץ 2010 (UTC)
תוכל לעזור לי בנושא של אוצר 770? --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 23:46, 8 במרץ 2010 (UTC)
בהיברו, כתיב להדיא: כל הזכויות שמורות, ואתם ממליצים פשוט להוריד את החותמת. נו, לפחות תאמר זאת בלחש בשיחה טלפונית לא מזוהה. פיני 07:59, 9 במרץ 2010 (UTC)
אולי תוכל להראות לי היכן כתוב כל הזכויות שמורות? דווקא לפי ידיעתי הם מרשים להפיץ ולהעתיק ספרים וכו' מכיון שהכל לא למטרות רווח רק לש"ש. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 13:40, 9 במרץ 2010 (UTC)
יש שם משהו כמו "חוקת האתר", ואכן אסור להעתיק לשם הפצה תמורת תשלום וכדו', לא נראה שיש בעיה לעלות לאתר--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 04:27, 10 במרץ 2010 (UTC)

הערכים כשרות וחינוך

היש טעם לכותבם? בויקי הערך כשרות הוא מושלם. וחינוך לא תואם אלינו בכלל.--שניאור 15:41, 9 במרץ 2010 (UTC)

מה מושלם שם בערך כשרות כשאין שם פיסקה על "מבצע כשרות". כזכור, איננו ויקישבה והמטרה שלנו להביא את הדברים מנקודת מבט חב"דית. כך שוודאי שיש לכתוב את הערכים הנ"ל, אך לקצר בפרטים הכלליים ולהאריך בהיבט החב"די, היכן שבויקיפדיה וישיבה, מקצרים. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:55, 9 במרץ 2010 (UTC)
קובל, יטופל.--שניאור 21:50, 9 במרץ 2010 (UTC)
הרבה הצלחות. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:52, 9 במרץ 2010 (UTC)

מיזמי ערכים

ראה אולם דיונים#4000 ערכים! --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 19:03, 9 במרץ 2010 (UTC)

הגבתי להסכמה. תודה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:07, 9 במרץ 2010 (UTC)
ב"ה, כבר שלושה ימים שלא באנו להסכמה על שום דבר (כמעט). --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 19:08, 9 במרץ 2010 (UTC)
ותוך כדי שכתבת את ההודעה הזו, רשמתי הודעת חדווה על הסרת התמונות במיזם הש"ס. וחוץ מזה, אסור לשכוח שעל כל מה שלא חולקים - מסכימים! --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:09, 9 במרץ 2010 (UTC)

תיבות משתמש?

ראית פעם אזרח נכנס למדינה בלי שיהיה לו פספורט? --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 06:58, 11 במרץ 2010 (UTC)

עזוב אותו, פשוט אין לו זמן, הוא עוד יגיע לזה. צריך גם לזכור שזה לא העיקר.--שניאור 08:01, 11 במרץ 2010 (UTC)
הפספורט שלי מופיע בדף המשתמש שלי והרי ציטוטו כאן לפניך: השאיפה שלי היא, שחב"דפדיה תהיה אנציקלופדיה מלאה ומהימנה בכל הקשור עולם החסידות בכלל וחסידות חב"ד בפרט. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 08:41, 11 במרץ 2010 (UTC)
לא אכוף אותך לגלות פרטים נוספים. למרות שהייתי שמח לראות את מה אתה מחבב ללמוד (תורת הגאולה, החסידות, או נגלה) ופרטים כאלו שאינם חושפים בפרטיות (כמו:משתמש זה מניח תפילין) כו'.

ראה פסקה חדשה באולם דיונים. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 05:43, 14 במרץ 2010 (UTC)

אוכל לספר לך בפרוטרוט את תביבי התורניים ו"זהיר טפי" שלי. לא חייבים בשביל זה תיבות משתמש שלא ממצות לפעמים את הגישה האינדבדואלית. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 09:29, 14 במרץ 2010 (UTC)
אדרבה.... --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 13:30, 14 במרץ 2010 (UTC)
לכל לראש, חייבים לדעת טוב ללמוד נגלה. מי שלא לומד נגלה, בכלל כלל אינו יודע מזה לימוד (ראה קונטרס ענינה של תורת החסידות). יחד עם זאת, ללמוד נגלה בלי חסידות, זה כמו לאכול בשר בן-דורסאי, ללא תבלינים וללא תוספת. אחרי הכל הרי "גדול תלמוד שמביא לידי מעשה" - חשיבות ללימוד הלכה מהטור, מחבר, רמ"א ש"ך, ט"ז ונושאי כליהם ושו"ע אדה"ז וקיצשו"ע, ספר המנהגים ושבח המועדים וכן להתעניין אצל ידידים מבינים כיצד נהגו "הלכה למעשה" בליובאוויטש. אני, משתדל שיהיה לי אחיזה בכל אחד מהחלקים המוזכרים לעיל ועוד. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 13:39, 14 במרץ 2010 (UTC)
זייער שיין. ועוד משהו, מניח תפילין לאנשים, תמים או כבר לא? (אינך חייב לענות כלל). --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 14:01, 14 במרץ 2010 (UTC)
"וראו כל עמי הארץ כי שם השם נקרא עליך ויראו ממך (פרשת תבוא כ"ח, ו'). דורשת על כך הגמרא (מסכת ברכות דף ו' עמוד א'), "אלו תפילין שבראש" והרבי מביא (התוועדות פורים תשי"ב ובריבוי מקומות) דיוק מאדמו"ר הזקן "תפילין שבראש" ולא על הראש. אם כן, בזה הנני עוסק כרגע בעיקר, נוסף גם על הנחת תפילין שעל הראש, אך בתדירות פחותה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:56, 14 במרץ 2010 (UTC)
אוקיי, אני בדרך ליצור לך תיבת משתמש.--שניאור 00:18, 15 במרץ 2010 (UTC)
סידרנו אותו... --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 00:26, 15 במרץ 2010 (UTC)
(-::-)--שניאור 01:21, 15 במרץ 2010 (UTC)

דוכמן

אם אפתח ערך על שמואל מנחם מנדל דוכמן שליט"א, יהיה לך מידע להוסיף? --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 18:51, 14 במרץ 2010 (UTC)

לא מכירו ובכלל רוב זמני אני מבלה על תיקונים וסידורים הכרחיים לשמירה על רמה בסיסית לחב"דפדיה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:52, 14 במרץ 2010 (UTC)
המשך והצלח. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 18:54, 14 במרץ 2010 (UTC)
רק בעזרתך. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:54, 14 במרץ 2010 (UTC)

תקלה

גם אצלכם הייתה? --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!

עד שאתה משאיל על מי שגר באותו ארץ, שאל עלי שאני גר מעבר השני של האוקיינוס. כן עד שם הגיעה התקלה. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 19:23, 14 במרץ 2010 (UTC)
כן. וגם בחב"ד אינפו חלקי. אולי זה בגלל שהם עושים לפעמים עדכונים במערכת. להוי ידוע שמערכת חב"ד אינפו נמצאת בחו"ל. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:24, 14 במרץ 2010 (UTC)
יש לי סיבה טובה לחשוב שהשרתים כבר לא נמצאים כאן אצלינו, אלא באה"ק, הסיבה נמצאת כאן.--שניאור 00:22, 15 במרץ 2010 (UTC)
אכן, הוכחה ניצחת. לא לחינם נקראת הפיסקה "תקלה"... --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 07:06, 15 במרץ 2010 (UTC)

מסכתא

תבנית:מתוקה מדבש

מתוקה מדבש ונופת צופים

באיזה מסכתא כבודו עוסק?

היות ואיני יודע, אכתוב לך קושיא במסכת יבמות ג' עמוד א.

ת"ר אשה אל אחותה לא תקח לצרור לגלות ערותה עליה בחייה. עליה מה ת"ל, לפי שנאמר יבמה יבא עליה, שומע אני אפי' באחת מכל עריות האמורות בתורה, הכתוב מדבר נאמר כאן עליה, ונאמר להלן עליה, מה להלן במקום מצוה, אף כאן במקום מצוה, ואמר רחמנא לא תקח. ואין לי אלא היא צרתה מנין, ת"ל לצרור. ואין לי אלא צרתה, צרת צרתה מניין, ת"ל לצרור, ולא לצור. ואין לי אלא אחות אשה, שאר עריות מניין? אמרת מה אחות אשה מיוחדת שהיא ערוה, וחייבין על זדונה כרת, ועל שגגתה חטאת, ואסורה ליבם, אף כל שהיא ערוה וחייבין על זדונה כרת, ועל שגגתה חטאת אסורה ליבם.

ואין לי אלא הן, צרותיהן מניין, אמרת מה אחות אשה מיוחדת שהיא ערוה וחייבין על זדונה כרת ועל שגגתה חטאת ואסורה ליבם וצרתה אסורה, אף כל שהיא ערוה וחייבין על זדונה כרת ועל שגגתה חטאת ואסורה ליבם צרתה אסורה. מכאן אמרו חכמים: חמש עשרה נשים פוטרות צרותיהן וצרות צרותיהן מן החליצה ומן הייבום עד סוף העולם.

יכול שאני מרבה אף שש עריות חמורות מאלו, שיהו צרותיהם אסורות, אמרת? מה אחות אשתו מיוחדת שהיא ערוה, וחייבין על זדונה כרת ועל שגגתה חטאת, ואפשר לינשא לאחים ואסורה ליבם וצרתה אסורה, אף כל שהיא ערוה וחייבין על זדונה כרת ועל שגגתה חטאת ואפשר לינשא לאחים ואסורה ליבם צרתה אסורה. יצאו שש עריות חמורות מאלו, הואיל דאי אפשר לינשא לאחים צרותיהן מותרות, שאין צרה אלא מאח. אזהרה שמענו עונש מניין אמר קרא כי כל (איש) אשר יעשה מכל התועבות וגו'.

ופרש"י שאין צרה אלא מאח. הואיל ופטרה הכתוב מזיקתו, הרי היא עליו באיסור אשת אח שיש לה בנים, שהיא בכרת דכתיב ערות אשת אחיך, אבל בעלמא לא רמיא איסור אשת אח עלה ושריא ליה. ע"כ לשון רש"י.

ומשמע מרש"י שאיסור צרה אינו חלות ומין איסור חדש, אלא רק פטור מזיקת יבום, וממילא יש איסור אשת אח.

וקשה: אם כן למה צריך פסוק לצרת צרה, הרי כל צרה היא איסור אשת אח שיש לה בנים שזה ערווה, וממילא למה שלא יפטור הצרה? --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 04:27, 16 במרץ 2010 (UTC)

ועכשיו נפל בדעתי שאפשר שכך הוא הפשט: שלולי הפסוק לצרור הייתי אומר שהאיסור של אשת אח אינו יכול בכלל לפטור ביבום, מפני שבאיסור יבום התירה הכתוב ם שם האיסור של אשת אח, וממילא אשת אח אינו יכול לאסור. ואין הכי נמי זה מוכרח מהכתוב כאן, שאשת אח גם כן יכול לפטור צרה. ועדיין לא עיינתי בזה די, וצ"ע. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 04:31, 16 במרץ 2010 (UTC)

תגובות

ראיתי לנכון להעתיק לך מה שכתב אלי יהודי חכם אחד, ומוםיע בדף השיחה שלי.

ממולץ מאוד להגיב על דברים שנכבתים אליך ולו במילה בודדת "קיבלתי", "תודה", "יסודר" וכל כיו"ב. פשוט עניין של אנושיות ותחושת תקשורת הדדית. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 13:13, 16 במרץ 2010 (UTC)

כמה וכמה תשובות בדבר: א. הנ"ל נכתב אחרי ג' תגובות שלא נענו אחרי ג' ימים. והיינו ג"פ ג"פ חזקה. ב. חשבתי שאתה מחזיק מעצמך קצת יותר. אני מתעמק בסוגיה ועוד יותר בשאלתך ומנסה בכל כוחי למצוא לה תירוץ. וכשיהיה אגיב. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 13:22, 16 במרץ 2010 (UTC)

ייש ר כח גדול על התעמקותך בשאלתי. אשמח לשמוע תשובה. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 13:26, 16 במרץ 2010 (UTC)

תיבות משתמש 2

מכיון שהינך מתגד עקרונית לתיבות משתמש שאינן מותאמות אישית, החלטנו אני ושניאור להתאים לכבודך תיבות משתמש אישיות. כמובן שלא נשים שום תיבה עד שתודיע לאיזה תוכן בכותרת לעיל אתה מסכים לשים בתיבת משתמש.

בכל אופן אני מתכונן לשים כאן לכל אחד תעודת משתמש מה המסכתא שהוא לומד. תגיד רק איפא אתה לומד - כלומר איזה מסכתא. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 15:35, 16 במרץ 2010 (UTC)

היכן ראית את התנגדותי העקרונית ל"תיבות משתמש שאינן מותאמות אישית"? --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:25, 16 במרץ 2010 (UTC)
סליחה. אינך מתנגד כללית, רק פשוט אתה בעצמך איך אוהב כ"כ. ציטוט מדבריך בדף זה: תיבות משתמש אינן ממצות לפעמים את הגישה האינדבדואלית.

(האינדבדואלית. מה אתה ממציא מילים חדשות?) --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 17:28, 16 במרץ 2010 (UTC)

אני שמח לראות שהמצאתי לך מילה חדשה. ובעברית: כל אחד יש לו את גישתו הייחודית לנושאים מסויימים. מטרתם של תיבות משתמש למצוא, לא את הייחודיות, אלא אדרבה, את השיתופיות. בימים הקרובים אצור לעצמי תיבת משתמש. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:21, 16 במרץ 2010 (UTC)
האם תתנגד שאשים לך תיבה ובה תופיע שם המסכתא אותה אתה לומד? --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 18:38, 16 במרץ 2010 (UTC)
ר' שלום היקר. מרוב קדושתך ורוממותך, אינך יורד להבין את שפלות הדור והמצב שלכן אנו עסוקים פה בכתיבת החב"דפדיה. אנחנו פה בשביל לכתוב בשפה פשוטה וברורה לכל באי עולם את העניינים שאתה ואני יודעים מבית המדרש. הם, שלדאבוננו, לא זכו לנשום מאוירה של בית המקדש, עלינו מוטל להביא בפניהם את אותה אוירה, את אותם העניינים מהם אנו יונקים את חיותנו. לכן:
א. עיקר הדגש הוא על פישוט הדברים שיהיה מובן לכל דובר עברית (כן, עברית! לא לשון הקודש. אחרת הם פשוט לא יבינו) וב"ראש" שלהם (וצ"ע ואכ"מ).
ב. העיסוק הוא בהצלת נפשות (לא ממש ב"גדר" (עד שנחלל עליו שבת ח"ו) אלא שקרוב מאוד ל"ספק פיקוח נפש" שלחומרא, כידוע) ולכן או שאעסוק בלהציל נפשות אחרים או שאציל עצמי לבית המדרש, אך לא אעשה אל חוץ בית המדרש בשביל לעסוק בעניינים צדדיים (כמובן, פרט ל"רווח בין פרשה לפרשה" (החומש של אתמול) ב"ארום חב"דפדיע", אבל ממש להיות 'מונח' ולדוש בזה הלוך ונדוש, עד שמי שאינו מצטרף הרי הוא כ"אזרח ללא פספורט" - אֵיני).
--בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:47, 16 במרץ 2010 (UTC)
וכפי שכתב אד"ה בשבועון כפר חב"ד: 'ממתי 'התאזרחנו' באינטרנט עד שיש לנו 'דרכון חב"די'. מישהו מאיתנו חושב להתאזרח באינטרנט (אזרחות=קביעות במדינה כל-שהיא (מילון אבן שושן)'? --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
אתם צודקים, זה לא מתאים כ"כ לעסוק כאן בענינים אלו. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 18:57, 16 במרץ 2010 (UTC)
דווקא כן! צריך לעסוק בהמשכת העניינים העמוקים - כאן למטה בעולם הנחות, "להכניס את האל"ף בתוך הגולה". --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:01, 16 במרץ 2010 (UTC)
תן לי להבין את כוונתך: אסור לשים כאלו תיבות שיעשו את חב"דפדיה "רוחנית" מדי. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 19:09, 16 במרץ 2010 (UTC)
מותר לשים איזה תיבה שרוצים. התיבות נוצרים על ידי המשתמשים לפי צריכיהם האישיים. אך העיסוק המפורז בזה, אינו מצדיק את הביטול תורה שזה גורם, כולל גם הביטול מעריכת עריכות תוכניות בחב"דפדיה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:12, 16 במרץ 2010 (UTC)
ואינך חושש שבשלב מסוים יהיה הרגילות גובר על המצווה, ולא יהיה חיות בעריכת ערכים מכיון שאין חיות גשמית של דברים צדדים כאלו? --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 19:19, 16 במרץ 2010 (UTC)
כל אחד ויצרו הוא "ואין אדם יודע מה בליבו של חברו" ועוד. אני כבר נמצא פה כשלוש שנים (אמנם עם הפסקה) ומירצי רק עולה וגובר ככל שאני רואה שחב"דפדיה מתפתחת. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:27, 16 במרץ 2010 (UTC)
בכל אופן אינך מתנגד לתיבות משתמש אלו. כמדומני שמספר הדקות ביום שאני מקדיש לתיבות משתמש אלו אינם גורעים מהעבודה שאני עושה פה. אם אתה עוסק במסכת כל שהיא, ואין הדבר פוגע בפרטיותך, וכו' כתוב מה המסכת שאכתוב לך בתיבת המשתמש. אם אינך רוצה - אינך חייב. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 19:32, 16 במרץ 2010 (UTC)
שלום, הנח לכל אחד להתעסק ולהניח מה שנחוץ לו. אולי לך זה לא לוקח הרבה זמן, אבל יש משתמשים שזה מוציא אותם מהמיקוד הנכון (למשל אני). --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:03, 16 במרץ 2010 (UTC)

NO PRABLEM. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 20:06, 16 במרץ 2010 (UTC)

חיים נהר מחק את....

כך כתיב להדיא בשינויים אחרונים:

• (יומן מחיקות); 09:03 . . חיים נהר (שיחה | תרומות) מחק את הקדוש ברוך הוא • חיים נהר (שיחה | תרומות) מחק את הקב"ה

פיני · (טובת הזולת) 09:06, 17 במרץ 2010 (UTC)

זה אותו הקב"ה שנוצר בידי אדם שמצווה למוחקו (עיין רמב"ם הלכות ס"ת). --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 09:11, 17 במרץ 2010 (UTC)
כדאי שתראה את התוכן בערך, את הצורה בה הוא מתחיל ובה הוא נכתב, ותשקול אם ההפניה מתאימה או לא. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 15:17, 17 במרץ 2010 (UTC)
לקדוש ברוך הוא מגיע ערך בפני עצמו, הוא מספיק גדול. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 10:44, 18 במרץ 2010 (UTC)
ידעתי בני ידעתי, ולגדלתו אין חקר.

אבל הבעיה היא שעל מידותיו של הקדוש ברוך הוא (עשרת הספירות, יש כבר ערך, ועל מצוותיו יש ערכים קטגוריה-מצוות, גם על התורה והחסידות, אבל הוא בעצמו אין לנו השגה בו כלל כמ"ש אדה"ז רק במידותיו וכו' ועיין בספרי הרמב"ם ואכמ"ל.

מה שכן נותר זה לעשות ערך על המילה "הקדוש" בה מכנים את השי"ת בתוספת השבח "ברוך הוא", ולהסביר כינוי זה נוצר הערך אתה קדוש. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 13:45, 18 במרץ 2010 (UTC)

מחריד!

שיחה:שמיני עצרת תשל"ח. בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!

הלשון "מחריד" לא שייך, כאשר בזמן שהינך כותב זאת אתה יכול להוסיף את הערך בעצמו. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 12:28, 18 במרץ 2010 (UTC)
יותר בעייתי שזה לא רשום כאן. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 12:29, 18 במרץ 2010 (UTC)
המחריד הוא שבשלושנת שנות קיומה של חב"דפדיה איש (גם אני) לא דאג להכניס זאת. בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
הרי אי אפשר לבלוע את כל העולם בבת אחת. אני חושב שבשלושת השנים האחרונות, החב"דפדים עושים כל הזמן עבודה חשובה ונחוצה וכמובן שעדיין נותר עוד עבודה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 12:51, 18 במרץ 2010 (UTC)

שינויים אחרונים

אתה לא מסתכל בדף השינויים אחרונים? --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 20:45, 21 במרץ 2010 (UTC)

למה? --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:46, 21 במרץ 2010 (UTC)
יש שמה כמה דברים שכתבתי לך מקודם מתוך הנחה שאתה קורא את הדף. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 20:48, 21 במרץ 2010 (UTC)
א"כ, אראה אותם כשאגיע אליהם. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:49, 21 במרץ 2010 (UTC)

בקשה מיוחדת

נא לא למחוק קבצים ללא הודעה מראש. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 22:07, 21 במרץ 2010 (UTC)

בסדר. אשתדל. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 22:50, 21 במרץ 2010 (UTC)
תודה. שלחתי לך אימייל. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 22:51, 21 במרץ 2010 (UTC)

האם אתה יכול לערוך תמונות? אולי הגיע הזמן שתלמד אותי איך חותכים תמונות. יש לי למשל תמונ של דוד אוקינוב מחבד אינפו שצריך לחתוך חצי מהתמונה כין שחבד אינפו הדביקו זאת לתמונה אחרת. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 23:18, 21 במרץ 2010 (UTC)

בתוכנה צייר יש כלים פשוטים לחתוך תמונה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 23:23, 21 במרץ 2010 (UTC)
האם זה עורך לך הרבה זמן? כאן יש תמונה כזו. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 23:29, 21 במרץ 2010 (UTC)
ממש לא. עניין של כמה שניות. לא איכפת לי שתפנה אותי לתמונות וציין להיכן להעלותם. אעשה זאת בשמחה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 23:31, 21 במרץ 2010 (UTC)
תודה. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 23:33, 21 במרץ 2010 (UTC)
התמונות הועלו. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 23:44, 21 במרץ 2010 (UTC)

יישר כוחך. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 23:45, 21 במרץ 2010 (UTC)

גם כאן יש תמונה של הספר סיפורי התגלות החסידים. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 02:36, 22 במרץ 2010 (UTC)
זה לא תמונה של הספר והוא גם לא נראה כך. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 10:45, 22 במרץ 2010 (UTC)
אלא מאי? המציאו תמונה חדשה? --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 13:38, 22 במרץ 2010 (UTC)
עיצבו משהו דומה באמצעות תוכנת מחשב. אתה לא מכיר את הספר? --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 13:41, 22 במרץ 2010 (UTC)

כיצד יוצרים תו זה? • --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 14:55, 22 במרץ 2010 (UTC)

זהו תו (סימן) מיוחד. איני זוכר מה הקוד שלו. תוכל למצוא אותו בתוכנות וורד וכדו' או להעתיק. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 14:57, 22 במרץ 2010 (UTC)
כלומר: אתה בעצמך מעתיק. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 15:01, 22 במרץ 2010 (UTC)
כן, באם זה אפשרי. אם לא אני נכנס לוורד ולוקח משם. שים לב, יש בזה גדול וקטן. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:03, 22 במרץ 2010 (UTC)
תודה. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 15:04, 22 במרץ 2010 (UTC)
בקשה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:04, 22 במרץ 2010 (UTC)

שיחזור

האם אני משחית שאתה משחזר את העריכה שלי לפורטול חב"ד? --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 15:05, 22 במרץ 2010 (UTC)

חס ושלום וחס וחלילה. פשוט לא צריך להוסיף על הרשימות הקיימות בפורטלים, אחרת אנשים לא יכנסו לקטגוריות. כיון שביצעת שני שנויים לא הייתי יכול ל"בטל" את עריכתך ונאלצתי ל"שחזר". --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:07, 22 במרץ 2010 (UTC)
ומה איכפת לך שאנשים ימצאו את מבוקשם בקלות?
אל תשחזר לפני שנדון! --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:11, 22 במרץ 2010 (UTC)
שחזרתי מכיון שלא הסברת בדף השינויים האחרונים - ולא כנהוג, ובשעת השזחור שלי עדיין לא נימקת בדף השיחה. למה לך מותר לשחזר ללא נידון ולי אסור? --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 15:14, 22 במרץ 2010 (UTC)
בשחזור לא מופיע אפשרות לנמק. גם לי אסור לשנות ללא דיון, לכן כשיש חילוקי דעות משאירים את המצב הקיים מקדמת דנא ודנים. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:16, 22 במרץ 2010 (UTC)

"בשחזור כן מופיע אפשרות לנמק והא ראיה שאני נימקתי בשזחור שלי --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 15:21, 22 במרץ 2010 (UTC)

אתה "ביטלת" עריכה אחת. "שיחזור" משמעו כל השינויים האחרונים שבוצעו ע"י משתמש מסויים. אופציה זו זמינה רק למפעילי מערכת. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:27, 22 במרץ 2010 (UTC)
אני הולך כעת לשעה אחת. נראה לך שתהיה כאן כשאנ ייחזור? --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 15:28, 22 במרץ 2010 (UTC)
כנראה שלא. מנחה מעריב. אם אתה פה, אני מרגיש רגוע ללכת. במה העניין? --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:30, 22 במרץ 2010 (UTC)
אני יותר אוהב לעבוד כשאני יודע שאתה חוזר לפה היום מפני כו"כ סיבות. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 15:32, 22 במרץ 2010 (UTC)
אחזור, בעז"ה, בלילה הקרוב. לא יודע מתי. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:33, 22 במרץ 2010 (UTC)

כל טוב נפגש. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 15:34, 22 במרץ 2010 (UTC)

דרך צלחה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:35, 22 במרץ 2010 (UTC)

חוצפא יסגי

רציתי להגיד לך, שעד שלא תחסום את דף המשתמש שלך, יכתבו כאן דברי תורה.

הסיבה לכך כתובה כאן. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 22:15, 22 במרץ 2010 (UTC)

איפה הדבר תורה? --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 22:39, 22 במרץ 2010 (UTC)
הגמרא אומרת ביבמות מז ע"ב, שאם קיבל עליו הגר להתגייר מטבילין אותו מיד. מאי טעמא - שהויי מצווה לא משהינן. וצריך עיון על מי המצווה, על המטבילין - איזה מצווה זו? על הטובל? הוא עדיין גוי.

אם כי יש ליישב שהכוונה בכללות שאין משהין אדם מלהכנס תחת כנפי השכינה.

עוד צ"ע במה שכתוב שם ארבע מיתות נמסרו לב״ד - באשר תמותי אמות, ב' קברים נמסרו לב״ד - ושם אקבר, מה הוסיפה לה באמרה "שני קברים נמסרו לבית דין"? וכי זה מצווה? איום? --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 06:21, 24 במרץ 2010 (UTC)

על אף זמנך הקצוב עד להפליא, אשמח אם תגיב לדברי התורה, ולו בשורה. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 14:38, 24 במרץ 2010 (UTC)
גם בתירוצך הדרא קושיא לדוכתא, על מי חל החיוב שלא להשהות - הבי"ד או הגוי? אלא שנראה לומר שאין הכוונה שיש כאן חיוב של מצווה ועליו גדר של "לא משהינן", אלא זהו מצד חביבותא דמילתא, שכאשר מגיע לפנינו אפשרות של מצוה, אזי מזדרזין לקיימה ולא מעכבין ואולי לזה נתכוון מר באומרו "בכללות" ועדיין יש חילוק ונימא תרוויהו איתנהו. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 14:46, 24 במרץ 2010 (UTC)
אשריך חיים שכיוונת לדעתי הקדושה. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 14:53, 24 במרץ 2010 (UTC)
הלוואי תמיד.. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 14:55, 24 במרץ 2010 (UTC)

שליט"א

שלום חיים. אני לא משיחסט ולא אנטי משיחסט, ולא איכפת לי אם כותבים על הרבי - שליט"א - או זצ"ל, ואת דעתי כבר הבעתי כאן.

אבל מתוך רצון לברר את הענין אחת ולתמיד:

מה הענין לכתוב על הרבי שליט"א? קודם כל, במה הוא אחרת מחמיו אדמו"ר הריי"צ?

מי שרוצה יכול להתערב בויכוח. --חי חיים 18:36, 23 במרץ 2010 (UTC)

שאלה כללית מאוד. נתחיל עם זה שהרבי אמר בהתוועדות פורים תשי"א על כך שהוא מודה לאותו חסיד שכתב על אדמו"ר הריי"ץ (לאחר הסתלקותו) "זאל געזונט זיין" ואף הסביר את דבריו ואמר "שכן הוא האמת". עיי"ש. אם-כן מבחינתנו, כחסידים, אנו רואים עניין בכתיבת התואר "שליט"א" על הרבי, למרות ההעלם. אגב, במנהג פנימי זה נוהגים גם הרבה שלא מאמינים בנצחיות חייו של הרבי, במכתבים ופ"נים לרבי ועוד. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:53, 23 במרץ 2010 (UTC)
ובקיצור: אכן אין שום חילוק בין הרבי לאדמו"ר הריי"צ. והרי זה ככל הצדיקים, שהם חיים ממש, וכמו שהבאתי כאן. את דברי הגאון הקדוש רבי עקיבא איגר. --חי חיים 18:56, 23 במרץ 2010 (UTC)
שאלת מה עניין לכתוב על הרבי "שליט"א". עניתי. לגבי החילוק בין הרבי לאדמו"ר הריי"צ, ודאי שיש חילוק וגדול. מקד שאלתך. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:29, 23 במרץ 2010 (UTC)
מבלי להביע דיעה לכאן או לשם. אבל, רוב הרבנים המשיחיסטים הולכים לאוהל, וגם השבועון בי"מ, בתחילת דרכו כתב על האוהל, והפסיק רק בגלל דעת הגביר ר' ר.א., ומי שהולך לאוהל אינו יכול לכתוב שליט"א. אז אולי חב"דפדיה צועדת בנתיב של חוג קטן בתוך המשיחיסטים? ואם תרצה שמות אז אומר: הרב וילישנסקי, הרב וולפא, הרב לוי"צ גינזבורג, הרב שווי, כולם הולכים לאוהל, ואינם מתכוונים רק לאדמו"ר הריי"צ... אז, מי נשאר שלא הולך לאוהל? ומהנהלת ומערכת בית משיח, מי לא הולך לאוהל? ובאינפו מי לא הולך לאוהל? פיני · (טובת הזולת) 06:34, 24 במרץ 2010 (UTC)

מעניין שתוך פחות מחצי שעה יש כאן שני תגובות בחב"דפדיה: האחת טוענת כי חב"דפדיה רח"ל נהיו כופרים ואינם מאמינים דים בנצחיות חייו של הרבי, ואילו השניה (מהמשתמש החשוב המבקר ומחלק הפנינים) טוענת כי חב"דפדיה היא קיצונית ביותר והיא רק חוג קטן בתוך המשיחסטים. מי צודק? --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 06:39, 24 במרץ 2010 (UTC)

מה אתה רוצה לומר בזה שהמאמינים האמיתיים בחייו הנצחיים של הרבי שליט"א מה"מ הם "חוג קטן"? גם היהודים הם "חוג קטן" בייחס לאוכלוסיית העולם וגם שבט לוי היה "חוג קטן" בזמן חטא העגל. -- נכתב ע"י 96.239.42.20 ששכח לחתום את שמו.
רובא דרובא דמתקריא משיחיסטים, הולכים לאוהל, אינם כותבים שליט"א, ומאמינים בנצחיות הרבי. דבריי אינם בכדי להבהיר את דעתי, אלא להעלות את התמיהה כיצד על חב"דפדיה לנהוג. אם חב"דפדיה רוצה לנהוג כדעת מי ממנהליה/חב"דפדים, אז או קי, אבל אם רוצים ללכת לקראת כלל המשיחיסטים, אז צריך לחשוב אחרת.פיני · (טובת הזולת) 07:16, 24 במרץ 2010 (UTC)
חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה ועיסוקה הוא - הפצת המעיינות בשפה השווה לכל נפש. אין עניינינו להיכנס למנהגים והנהגות, סטטיסטיקות והשוואות. אנו מציגים את הדברים כמו שהם מנקודת מבט חב"דית. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 12:23, 24 במרץ 2010 (UTC)
נקודת מבט חב"דית ממוצעת, הכוונה לכתוב שליט"א, ובכך להשתייך למיעוט? (למשל בקטגורית חסידים מדור השביעי כתוב שליט"א ובעצם כל דמות מדור הנוכחי, שגולש רוצה לקרוא, הוא רואה שליט"א. אז תחליט אתה קיצוני או חב"די ממוצע? פיני · (טובת הזולת) 15:09, 24 במרץ 2010 (UTC)
אתה מדבר על שמות טכניים, שאל את מי שפתח את הקטגוריה. מיותר לציין שזהו מיזם משיחיסטי בעליל, שיבוא לידי ביטוי בכל צומת אפשרית, בהגדרות המשייכות, אך הגדרות אלה הן שוליות לעומת משמעותה של המושג "אנציקלופדיה חב"דית". --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:13, 24 במרץ 2010 (UTC)

אהרן וידר

השבת נפטר רבי אהרן וידר, אב"ד צאנז ניו יורק. שלחתי תגובה לחב"דאינפו במערכת התגובות, שיפרסמו עליו בחבדאינפו על הכתבה הכתובה כאן בחבדפדיה במסגרת שושלת צאנז.

חבל שאין עליו ערך, כך היו חבדאינפו אולי כותבים הפניה לערך הזה. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 15:41, 24 במרץ 2010 (UTC)