יסוד דא"ק
יסוד דא"ק הוא ספירת היסוד של אדם קדמון ועל ידה מושפע שם מ"ה שעל ידו תיקון שבירת הכלים.
שורש המצוות
מבואר כי ענין מלכות דא"ק הוא השורש למלכות דאצילות שהוא מקור נשמות ישראל. וענין יסוד דאדם קדמון הוא שורש לענין המצוות.
בבחינת יוסף
ענין יוסף הוא בבחינת יסוד דא"ק, לעומת השבטים שענינם הוא מלכות דא"ק. וזהו ענין "ויוסף הורד מצרימה" שיסוד דאדם קדמון ירד עד בחינת גרון דאריך אנפין דקליפה שהוא ענין פרעה, העורף העליון. וענין שר המשקים ושר הטבחים ושר האופים שהם ג' שרי פרעה הוא שהם יונקים מן העורף. וכשנתעלה יוסף בירר וחתך יניקת ג' שרי פרעה מן העורף, לבלתי יוכלו להמשיך שפע לעורף עוד. וזהו "כי רוממות אל" המשיך בגרון בג' שרים דקדושה, ועל ידי זה היה חרב פיפיות להפריד יניקת ג' שרי פרעה, ולברר בחינת אחוריים דאריך אנפין.
המשכה של עולם התיקון
ענין ז' מלכין קדמאין של עולם התוהו נמשך ממלכות דא"ק[1]. לעומת זאת, המלך השמיני (הדר), נמשך מיסוד דא"ק, ובשל כך לא נאמר בו "וימת". כי מוות רומז על השבירה, ואילו הדר הוא משורש נעלה יותר ובו אין את עניין השבירה אלא דווקא את עניין התיקון, והוא תחילת עולם התיקון.
קישורים חיצוניים
ראו גם
- ↑ שכיוון שהיו מלכים מובן כי ענינם היה המלוכה, כלומר ששורשם הינו מבחינת מלכות.