שיחה:חיים קנייבסקי

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

לימוד הרמבם בקורונה

בענין הלימוד בספר הרמבם בתקופת הקורונה, ההוראה היתה ללמוד 2 הלכות ביום מהל' שמיטה ויובל , כך לפי הפרסומים בחוצות.

משוב

מגוחך לכתוב שהורה ללמוד רמב"ם 'כפי הוראת הרבי', כאשר הוא הורה ללמוד הלכות שמיטה יובל, ובלי שום קשר להוראת הרבי 37.60.47.169 21:25, 19 במרץ 2022 (UTC)

תוקן קצת, אפשר להשמיט לגמרי לדעתי. ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 05:29 • י"ז באדר ב' ה'תשפ"ב
מה שאני שמעתי שהנכדים שלו הוציאו את הסדר יום שלו לפני איזה שנים, כתוב שמה שנוהג ללמוד 3 פרקים רמב"ם כל יום, וכאשר הי' תמונות לאחרונה, ראו שעוסק בפרק של היום. א' מחב"ד - שיחה, 05:55, י"ז באדר ב', ה'תשפ"ב

התנגדותו לחב"ד

צ"ע האם אכן עניינים אלו צריכים להיכתב, או שמא לא יוסיפו בהפצת המעיינות. --מוישע זוכמיר - שיחה, 09:15, י"ז באדר ב', ה'תשפ"ב 09:15, 20 במרץ 2022 (UTC)

אם זה יכתב באופן מכבד ולא באופן נפגע זה לא יגרע מהפצת המעיינות. למשל מכתבו ומענותיו על המשיחיות, הוא לא מתבייש בהם, הוא חתם בריש גלי, רק צריך לנסח את זה נכון שמצד אחד לא נצטרך את ה'רח"ל' ומצד שני תובן הביקורת. ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 09:23 • י"ז באדר ב' ה'תשפ"ב

משכך, להשאיר את סוף פסקת 'עם חסידי חב"ד' ככתבה? --מוישע זוכמיר - שיחה, 09:29, י"ז באדר ב', ה'תשפ"ב 09:29, 20 במרץ 2022 (UTC)

להוסיף

משיח קנייבסקי.png
קנייבסקי 2.png

}} לדעתכם הקטע הנ"ל יש להוסיפו לערך? --שמואל חייםשיחה 18:13, 20 במרץ 2022 (UTC)

לא!!! למחוק גם מפה. א' מחב"ד - שיחה, 18:16, י"ז באדר ב', ה'תשפ"ב
והשני? --שמואל חייםשיחה 18:19, 20 במרץ 2022 (UTC)
לדעתי את הראשון לנסח בעדינות. ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 18:39 • י"ז באדר ב' ה'תשפ"ב
מצטרף לדעתו של א' מחב"ד כל ההתעקשות הזו על פירוט התנגדותם של גדולים (כשלעיתים מקור ההתנגדות הוא שני ושלישי וכלל לא בטוח שזה מדוייק) זה ההיפך מהפצת המעיינות בשיא התוקף ורק גורם לנחשף לזה ממעריכיהם להתנגדות והתרחקות--חייל של המלך - שיחה, 20:35, י"ז באדר ב', ה'תשפ"ב 20:35, 20 במרץ 2022 (UTC)
להיפך, אם אחד שמכיר את התנגדותו לחב"ד יקרא את הערך ממנו יוצא רושם מוטעה כאילו היה ידידם של המשיחיסטים זה יגרום התרחקות עוד יותר מאשר לוּ יובאו רק העובדות שפורסמו בספרים אחרים עם מקור בצורה מכבדת. לא יגרום לי התרחקות אם אראה באחד האתרים את דעת חסידי חב"ד שהרבי משיח כי זוהי דעתי ואני לא מתבייש בה, (אני חושב ש)גם הם לא יתביישו לראות את דעת ר' חיים קנייבסקי במוצהר כי זו דעתו המפורסמת, לאידך, לו יהיה כתבה על הרבי באתר אחר ללא שום איזכור על משיחיותו אני כנראה לא יאהב את זה... אני לא מדבר על נושאים שיש ספק באמיתותם, אלא בנושא משיח עליו חתימתו מתנוססת בגאון ולא פלא שזו תהיה גם תגובתו לבעמ"ס בזאת יבא אהרן ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 00:44 • י"ח באדר ב' ה'תשפ"ב
אני חושב רק לכתוב בשנות המחלוקת של ר"י מסויים, היה נחשב בצד שבעד מחלוקת עם החסידים, אך בשנים שלאחריהם הבהיר את דעתו הפרטית, שהוא בצד של אנשי השלום. א' מחב"ד - שיחה, 03:51, י"ח באדר ב', ה'תשפ"ב 03:51, 21 במרץ 2022 (UTC)
בתחילת אותו הספר מובא מכתבו של ר' חיים בו מזהיר: "חלילה לסמוך עלי למעשה על מה שאני עונה מקופיא". וזאת כי כידוע כל חייו ישב ולמד יומם ולילה והיה שקוע רק באהלה של תורה, ולאלו שהטרידוהו בשאלות היה עונה בקצירת האומר וללא מחשבה יתירה וחוזר לתלמודו. כך שאין פלא שיש בתשובותיו הקצרות סתירות, ענינים תמוהים ועוד ואכ"מ. וממילא, מופרך וחסר טעם להביא מתשובותיו הקצרות כאילו שדעתו היתה נגד או בעד חב"ד. ברור שגם חסידיו המובהקים גם אם יראו תשובתו הנ"ל לא באמת יחששו להתפלל עם חב"דניקים מאמינים ברבי למניין (באותו ספר בע' תא מופיעה תשובתו לרופא מארה"ב שיעלה לארה"ק. וכשנשאל מה עם המטופלים שלו, ענה: "שיבואו לפה!" וכשנשאל מה יהיה בינתיים עד שיבואו, ענה שוב: "שיבואו לפה". מסתבר שגם חסידיו המובהקים ביותר לא חששו להעלות את כל המטופלים מארה"ב, ועדיין הם שם). מופרך וחסר טעם להשוות זאת לאילו ייכתב על הרבי מבלי להזכיר על משיח, שזה כל מהותו; מהותו של ר' חיים היתה התמדתו ובקיאותו העצומה ולא אמירותיו הזניחות או חתימותיו על מכתבים כאלה ואחרים.
סוף דבר: לענ"ד יש להסיר מהערך את כל הזוטות בענייני התנגדותו לחב"ד שאינם מעלים ומורידים מאומה. (ומענין לענין: להסיר גם את הסיפור המגוחך בשם הרב"ש שניאורסון שנראה מופרך בעליל, והמקור מהמבשר כמאן דליתיה דמי). -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 18:25, י"ח באדר ב' ה'תשפ"ב