משתמש:חסיד של הרבי/מדריך ליצירת מיזמים

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
ערך זה נמצא בעיצומה של עבודה ממושכת. הערך פתוח לעריכה.
אתם מוזמנים לבצע עריכה לשונית, ויקיזציה וסגנון לפסקאות שנכתבו, וכמו כן לעזור להרחיב ולהשלים את הערך.

מדריך ליצירת מיזמים זהו מיזם שנועד לתת עצות ותבונות לחב"דפדי המצוי מתי איך וכיצד ניתן ליצור מיזמים - מתי המיזם יעבוד, מתי הוא לא יעבוד, באיזה זמן כדאי להוציא אותו, ועוד עצות ותובנות. משתמש חדש? מסוקרן? קראת ונהנת? לחץ כאן ועשה כפי ההוראות..

מהו מיזם

ערך מורחב – חב"דפדיה:מיזמים

"מיזם" כשמו כן הוא, יוזמה של משתמש או כמה משתמשים שנועד להפנות את תשומת ליבם של משתמשי חב"דפדיה לנושא כלשהו. לדוגמא: יש הרבה נושאים שניתן לכתוב עליהם בחב"דפדיה החל מנושאים סבוכים בחסידות וכלה בדברים פשטניים יותר כגון שלוחים וכדומה. "מיזם" נועד כדי למצוא נושא כלשהו להתמקד בו ולקרוא לשאר המשתמשים לעזור בפיתוח נושא זה.

כך שהמיזם בעצם הוא סוד ההצלחה העיקרי שבעזרתו חב"דפדיה תוכל לגדול ולצמוח! הוא ממקד את המשתמשים בנושא כלשהו וכך לאט לאט עוברים מנושא לנושא וממלאים את חב"דפדיה בעשייה מוברכת.

סוגי מיזמים

במיזמים גופא יש כמה סוגים, יש מיזמים שמתמקדים בנושא כלשהו בלבד, לדוגמא: מיזם דבר מלכות, מיזם תניא וכדומה, ויש מיזמים כלליים יותר שנועדו לזרוק מרץ בשאר המשתמשים לכתוב בכל נושא שהוא ולהרכיב את חב"דפדיה לגווניה, לדוגמא: מיזם הכחלת ערכים של שנת תש"פ.

ובזה גופא יש מיזמים תקופתיים לדוגמא: 120 ערכים יש כאלה שמתרסים ללא זמן ומגבלה וכו' וכו'.

כיצד ליצור מיזם

מה שנותר לעשות זה למצוא נושא שאין עליו מספיק חומר בחב"דפדיה, ופשוט - ליצור עליו מיזם! איך עושים זאת? - מוצאים את הנושא המדובר, כותבים עליו במרחב האישי, מוסיפים בו את כל הערכים היסודיים שיכולים לצאת מנושא זה ועדיין אין עליהם ערך (או שיש עליהם ערך - אך הוא אינו ערוך דיו) ואז וכשהמיזם ירקום עור וגידים להוציאו למרחב הראשי לקול תרועת ההמון!

לאחר שיצרת את המיזם - אפילו אם הוא עדיין במרחב האישי ואתה רוצה שהוא יפותעל כראוי לך תפרסם על-כך שהמשתמשים ידעו שיש מיזם חדש באתר! פרסם זאת באמצעות מיתוגם של משתמשים בדף השיחה של המיזם, פנה אליהם אישית אם צריך, פרסם זאת בלוח מודעות ופשוט תהיה עקבי בפעיל בשטח לכל אורך זמן המיזם, תיתן מוטיבציה למשתמשים לערוך אותו, תגרום לכך שהוא ידובר בשטח האתר ושזה זה היה מרכז העשייה!

כללי מפתח

זמנים
  1. אם המיזם עתיד להיות מיזם גדול שדורש הרבה משתמשים רצוי לפתוח אותו בתקופת בין הזמנים (תקופות חודשים ניסן, תשרי, אב, ואולי אולי גם חנוכה) אז האתר שוקק פעילות יותר מכל זמן אחר.
  2. בזמנים אלה גופא כדאי ליצור אותו מתי שמורגשת התרופפות זמנית בעריכות באתר והמשתמשים לא מוצאים מה לערוך ומשתעממים, אז המיזם יעורר הרבה יותר את סקרנותם והם יסתערו עליו במלוא המרץ.
  3. אפשר לומר גם ההפך: כאשר יש עשייה מבורכת באתר וכולם כותבים ויוצרים ערכים - אז מתי שבמילא יש אווירה של יצירת ערכים ועריכתם ניתן ליצור את המיזם, נתון זה נתון לבחירתכם האישית ורצוי מאוד לבדוק את שני האופציות ולגלות באיזה זמן עדיף..
למיזם פעיל
  1. אם אתה רוצה מיזם פעיל צריך שגם יוצר המיזם יהיה פעיל! זהו כלל מספר אחד: מיזם שיוצרו אינו פעיל יפול מהר מסדר היום באתר, הניסון הוכיח שמיזמים שיוצריהם היו פעילים קצרו עשרות ערכים והצליחו למעלמה מן המשוער.

ראו גם