שיחה:כפירה

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

אולי מוטב למחוק את שמו של מי שגירש אלפי יהודים מארה"ק ובגד ברבי מה"מ כמ"ש שם רשעים ירקב. --שלום 05:54, 26 בינואר 2010 (UTC)

אולי מוטב לא לדבר לשון הרע? בפרט שהדברים לא מדוייקים ו"אל תדון אדם עד שתגיע למקומו" והרבי וודאי ידע את הנעשה והייעשה ובכ"ז קיבלו כמו כל יהודי ש"אע"פ שחטא ישראל הוא" והרבי קיבל גם יהודים שמולו העיזו פניו רח"ל. אין ענייננו בנתינת "פסק"ים על יהודים. אנחנו מפיצים מעיינות וגם זה במאמץ רב. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 12:03, 26 בינואר 2010 (UTC)
מש"כ שהרבי ידוע את כל מה שעתיד להיות מעתה ועד עולם, יש כאן וידיאו בחב"ד אינפו בו אומר יהודי לרבי: דער רעבא וייסט אלעס!! משיב לו הרבי: את שתעשה מחר איני יודע למשל. ומשמע ב' דברים: 1. את מה שעשה כבר הרבי יודע. 2. אתה מה שיעשה הרבי לא יודע. בהצלחה. --שלום 17:34, 26 בינואר 2010 (UTC)
אגב אין איסור לשון הרע במי שפורק עומ"ש ואינו בכלל עמיתך. (חפץ חיים) אלא שיש לדון אם הוא תינוק שנשבה (ראה בש"ות שבט הלוי) וגם אם נאמר שמיקרי תינוק שנשבה צ"ע אם הוי בכלל עמיתך. --שלום 17:37, 26 בינואר 2010 (UTC)
א"כ הרבי אינו נביא? דברי הרבי אכן צריכים לימוד (ומה תעשה עם מאות ואולי אלפי וידיאו בדולרים שבו רואים איך הרבי מריח ומייעץ לאנשים כיצד לעשות, בבטחון גמור וללא שום הסבר הגיוני), אבל הנחה פשוטה אצל כל חסיד שהרבי יודע כל מה שנעשה עימו (מופיע בשיחות אדמו"ר הריי"צ) וייעשה עימו. כל השאלות והחקירות האם הוא בכלל עמיתך וכו' מקומן בבית דין, אבל ודאי שאין עניין להרחיקו בפועל ולפרסם עליו לשוה"ר. ובאם ימצא שאכן היה אנוס וכיוצ"ב, הרי הרחקנו נפש מישראל שהוא עולם מלא ולאידך באם נקרבו ונעודדו אזי "כולי האי ואולי יוכל לקרבן לתורה ועבודת ה' והן לא לא הפסיד שכר מצות אהבת ריעים" (ליקוטי אמרים - פרק ל"ב, עיי"ש בכוונא - לא בעיון!). ואגב (לגבי מה שכתבת ומחקת), הרבי קיבל את אריאל שרון אחרי שניהל את פינוי המתיישבים מסיני והרס יישובי חבל ימית בשנת תשמ"ח. כללו של דבר: כדאי שנאמץ לעצמנו השקפת עולם המבוססת על התורה הקדושה בלבד ולא על פירסומי חוץ (כן, גם של החרדים, החב"דניקים - זה פירסומי חוץ. גם עלולים לטעות ולהיסחב אחרי המיית ליבם).--בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 18:45, 26 בינואר 2010 (UTC)

חבל שאנ"ש אינם יודעים את דברי הרמב"ם על נביא בהל' יסודי התורה: "ואינו מתנבא בכל עת שירצה אלא" כו'. מה שאומר שנביא אינו אחד שאפשר לומר עליו אחד מהי"ג עיקרים "שהבורא ית"ש יודע כל מעשה בני אדם וכל מחשבותם". אלא רק בעיתים מזומנות מתנבא דברים מסוימים ההולכים לקרות. וזאת נאמר על כל נביא שהוא - גם על גדול הנביאים משה רבינו ע"ה. בתקווה שאנ"ש ילמדו את הלכות נבואה במקורם. --שלום 19:08, 26 בינואר 2010 (UTC)

נכון מאד! ועקב כך מתהלכים בשטח שבין 'בית מנחם' ל'770' מאות סברות כרס.... (איני נכנס לשאלה הספציפית ליחס בין אוהב ישראל היותר גדול בדורנו לבין עוקר ארץ ישראל, וד"ל)
אגב, לא הגיע הזמן לנבואה (ראויה לשמה) בחב"דפדיה? --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!