שיחה:גן ישראל ארץ הקודש (קעמפ)

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
גרסה מ־19:23, 21 בפברואר 2021 מאת משהו (שיחה | תרומות)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

קטע מהתוועדות י"ב תמוז תשכ"ד / תרגום חופשי[עריכת קוד מקור]

כיוון שהילד נמצא במשך עשרים וארבע שעות, באותה הסביבה ובאותה ההשפעה, הוא שומע את אותו הנוסח ומרגיש את אותו התוקף, שצריך להיות באמונה ובתורה ובמצוות, הן בבוקר הן במשך היום והן בלילה ובכל משך המעת-לעת.

שזהו מה ש"אין רע בלי טוב", אותו עניין מה שיוצאים מהישיבות (בזמן הקיץ), יש בו את הצד הטוב, [שרק ינצלו אותו במילואו]; וזהו מה שיכולים לשלוח את הילד דווקא לכזה סוג קעמפ שהוא קעמפ ראוי לשמו, (זאת אומרת) שאלו הנמצאים שם ניכר עליהם שהם "זרע ברך הוי'" אם זה ילדים או ילדות, כך שהקיץ ינוצל, להתחזקות אמיתית ביהדות, ובתורה ומצוות.

וכל זה מתחיל בתקופה זו, אותה ניתן לנצל כאמור לעיל דווקא בצד הקדושה, כמו על-דרך מה שאומרים שבעל תשובה יכול לפעול הרבה יותר מצדיק גמור, כמו-כן ניתן לפעול בזמן זה – בו לא נמצאים בישיבה, אם רק שולחים את הילד לקעמפ הראוי לשמו, הרבה יותר ממה שפועלים בזמן בו נמצאים בישיבה

וכפי שכבר ראו בפועל בשנים קודמות, שאותם אלו שעמדו על-כך שילדיהם ילכו דווקא לכזה מין קעמפ, שהיהדות בקיץ חזקה עוד יותר (אצלם) מכפי שהיהדות היא אצלם בחורף בבית, היה להם לאחר-מכן נחת אמיתי מהילדים, בעת שהם שבו מהקעמפ הביתה, נחת לא רק ברוחניות אלא גם בגשמיות שכאמור לעיל אצל יהודים הולכת גשמיות ביחד עם רוחניות. -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

הוספתי לערך קעמפ גן ישראל, תודה --שיעשיחה ו' בסיוון ה'תשע"ג 23:11, 15 במאי 2013 (UTC)

שנוי במחלוקת[עריכת קוד מקור]

ע"פ דעתי יש לפתוח ערך זה, בכך שהוא שנוי במחלוקת (ראה ערך פנסאים), מכיוון שנפתח כמתחרה לקעמפ אורו של משיח.--ירוחם - שיחה 12:03, 12 באוגוסט 2016 (UTC)

תחרות זה לא דבר רע. אך שימוש בשם הארגון צבאות ה' תוך השגת גבול ושימוש בשם הארגון המוכר שפועל בברכת הרבי שנים, היא בהחלט בעיה. הביטוי שנוי במחלוקת צריך להרשם בזהירות רבה, אחרת כל דבר משיחיסטי או אנטי, הוא שנוי במחלוקת.... --שיעשיחה א' בחשוון ה'תשע"ח 20:17, 21 באוקטובר 2017 (UTC)
ביקורת כלפי אירגונים כמו גן ישראל ארץ הקודש (קעמפ) פנסאים ועד תלמידי התמימים תמיד תהיה בערכיהם, אבל לעולם לא תופיע פסקה או אפילו שורת ביקורת כלפי אתר אינפו כי הוקם שלוש שנים לאחר col בכדי להתחרות בו, בטענה ש-col אינו מתאים למשחיסטים בעקבות דעותיהם. וכאן ישאל השואל: האם צבאות השם (ישראל) אורו של משיח (קעמפ) ואת"ה המרכזי 770 כן סיפקו את צורכיהם של האנטים??? והתשובה:לא!! ו"אנטי" שהיה מוכן לשלוח את בניו לצבאות ה' - במקרה הטוב המשיך לשולחם גם לאחר חשוון תש"ע, ובמקרה ה"רע" - היה רושמם גם לפנסאים (ומכיר אני כמה וכמה משפחות כאלו!). וכאן שואג אני מנהמת לבי:עד מתי??!!--קער אַ וועלט היינט! - שיחה 14:33, 22 באוקטובר 2017 (UTC)

אכן ניכר שהכותב כותב מתוך מסכנות אדירה וכאב עצום נוכח המצב העגום אולם ברצוני להעיר נקודה מסוימת: לאורך השנים תשמ"ח - תשנ"ב הרבי מליובאוייטש שינה את תוכן שיחת היום בין חסידיו. בשיחותיו הק' הוא תווה קו ברור ביותר שהתחדד משיחה לשיחה שהיום "הענין הכי עיקרי שהזמן גמא" הוא הבאת הגאולה, כמו"כ בשיח ש"פ וארא נ"ב דרש הרבי ש"בכל אחד ואחד מציאותו וכל עינינו בכל מכל כל נעשים קודש לנשיא הדור.. שעינינו העיקרי "להביא לימות המשיח"" ובשיחת חיי שרה נ"ב קובע הרבי שעבודת השלוחים כעת היא "לקבל פני משיח צדקנו" ובעוד ריבוי מקומות רב ביותר הוא קובע קו מסויים שהוא שכל היום חדור בעיניני גאומ"ש. לדאבון לב קבוצה מסוימת של חסידים הרגישה - וכנראה עדיין מרגישה - שזה "גדול עליה" ו"לא מתאים לכבוד ליובאויטש" וכו' והיא נלחמת בשיטתיות בכל איזכור של הרבי כמלך המשיח ובכלל בכל איזכור של גאומ"ש.אותה קבוצה לא היה יאה לה כלל שבניה יאלצו להמצא במקומות שרח"ל העיסוק שם סביב משיח הוא רב, וע"כ הם הקימו קעמפים, תנועות נוער, הכנסות אורחים וכד' שמטרתם היא להשמיט כל איזכור של גאומ"ש. במקביל החסידים שיישרו קו עם דברי כ"ק אד"ש מה"מ ראו את הצורך הרב שיהיה בנמצא אתר, עיתון וכד' שיהו "שופר" לקו של הרבי וע"כ נאלצו לפתוח אתר נוסף שיענה על הצרכים של בית חסידי וישמש כאתר חדור בשיחותיו הק' של הרבי. כאמור סיבת הקמת האתר והעיתון היא הצורך באתר ועיתון שחיים גאומ"ש.

וכעת, בסיום הדברים שאלה לי אליך, כתבת שצבאות ה' וכד' לא ענו על צרכי ה"אנטים" ושאלתי היא: למה? באיזה נקודה הם לא ענו על צרכך?? האם הם ח"ו דאגו שבנך יכריז את הכרזת הקודש יחי אותה עודד הרבי במס"נ? האם הם רח"ל גרמו לו להאמין שביאת המשיח קרובה ביותר???????. בברכה לאחדות החסידים והתגלות מלכינו משיחנו.