שיחת משתמש:חיים נהר

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
בדף שיחה זה אשמח להיות לאחיעזר ואחיסמך לכל המעוניין ובכל נושא שהוא.

למען הסדר הטוב, כיתבו רק בתחתית הדף או לחצו כאן לנושא חדש.

תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

סיון ס"ז - חשוון תש"ע



אהרן יצחק לייכטר

יפריע אם אערוך בו שינויים קלים? חסיד חב"ד (שיחה)

לא. אדרבא! --בהצלחה. חיים נהר (שיחה) 14:58, 10 נובמבר 2009 (IST)

הידעת

איני יודע אם כאן המקום, אבל לא ידעתי היכן למקם את הטקסט. אני מקווה שזה בסדר תן לי חות דעת הייתי רוצה להכניס לכל פורטל הידעת.

הידעת?

משפחת בית רבי

אדמו"ר הזקן

אדמו"ר הזקן ייסד את שיטת חסידות חב"ד בגיל 22 בלבד בשנת תקל"ב, עוד בחיי רבו המגיד ממזריטש. בגיל 25 בלבד החל לכתוב את ספרו שלחן ערוך (עקב ציווי המגיד ממזריטש).

אדמו"ר האמצעי

אדמו"ר האמצעי נפגש עם ר' עקיבא איגר (מגדולי רבני ישראל בהונגריה תקכ"א - תקצ"ח), והעניק לו במתנה ב' כרכים של שלחן ערוך אדמו"ר הזקן, ספר התניא וספרים נוספים של אדמו"ר האמצעי. בפגישה זו ביקש אדמו"ר האמצעי את ברכת ר' עקיבא איגר. בהמשך הפגישה אמר ר' עקיבא איגר שאין לו חלק בהתנגדות לחסידות וזהו שקר גמור מה שכתבו בשמו.

אדמו"ר הצמח צדק

לאחר פטירת אדמו"ר הצמח צדק, חוץ מבנו הבכור ר' ברוך שלום, כל בניו נהיו לאדמורי"ם בעיירות שונות, כולם נפטרו בגיל צעיר, תוך חמש עשרה שנה לפטירת אביהם (אף אחד מהם לא עבר את גיל 70).

אדמו"ר המהר"ש

אדמו"ר המהר"ש התנהג בעשירות מופלגה, ונהג כלפי חוץ כאחד הגבירים. אך הנהגתו הפנימית הייתה בשיא הפשטות. לדוגמא נעליו שכלפי חוץ היו נראות במצב טוב מאד, אך היו ללא סוליה, דבר שגרם ייסורים עצומים לאדמו"ר המהר"ש.

אדמו"ר הרש"ב

התקופה הכי ארוכה בה לא היה נשיא לתנועת חב"ד באופן רשמי, היה לאחר פטירת אדמו"ר המהר"ש. בנו אדמו"ר הרש"ב קיבל את הנשיאות רק כ-11 שנים לאחר פטירתו. אף שאמירת מאמרים (השייכת דווקא לנשיא) התחילה הרבה קודם לכן, כארבעה חודשים לאחר פטירת אביו. המועמד השני לנשיאות חב"ד היה הרז"א אך הוא סירב בכל התוקף.

אדמו"ר הריי"צ

אדמו"ר הריי"צ נכנס לעבודת העסקנות כבר בגיל 15. התחתן כבר בגיל 17. והתחיל להיות מנהלה בפועל מיום הווסדה, בעת היותו בגיל 17.

נחמד מאוד. השאלה היא, אם אנחנו רוצים שזה יתחלף מידי פעם, צריך מאגר גדול יותר. באם תאגור "קטעים" נוספים אצור מערכת מיוחדת שתאגור את כל הקטעים ותאפשר הכנסת קטעים חדשים. --בהצלחה. חיים נהר (שיחה) 00:15, 15 נובמבר 2009 (IST)

מתי זה יתחיל להתחלף. אני בעז"ה יעדכן מידי כמה ימים. האם אכן לדעתך אפשר לעדכן 'הידעת?' מתוך ערכים קיימים, זה קצת נותן טעם לפגם, אני גם קצת חלוק עליך שכל 'הידעת' אמור להכנס בערך מסוים ראה 'הידעת-7' --Shalom 21:02, 19 נובמבר 2009 (IST)

בינתיים אחליף כל תחילת שבוע, כשאראה שיש מאגר גדול יותר, נחליף פעמיים בשבוע וכן הלאה לפי המאגר. מדור "הידעת?" אמור להיות עובדות מעניינות מתוך מאגר הידע. הסברה אומרת, שאם העובדה מעניינת ברמה של "הידעת?", אין שום סיבה שלא יופיע בערך כלשהו (לגבי תבנית:הידעת?/7, יש לזה מקום בערך כלשהו, לא יודע היכן בדיוק). בכל-אופן, זה לאו דווקא קשור. תוכל להכין מאגר 'הידעת?' והשילוב בערך ייעשה בהזדמנות. נקודה נוספת: כדאי להביא דברים עם מקור מוסמך (לא חייב לציינו), ראה שיחת תבנית:הידעת?/8. --בהצלחה! חיים נהר (שיחה) 21:13, 19 נובמבר 2009 (IST)

תגובה

שלום Oraytb, תודה על תרומותיך לחב"דפדיה. רציתי להעיר נקודה חשובה. חב"דפדיה אינה אינציקלופדיה סתמית, אלא אינציקלופדיה חב"דית. כל ערך נוסף שמתווסף, לכל לראש חשוב שיופיע בו הקשר לעולם החב"די. בהצלחה.

אני מבקש מחילה על 2 דברים, א' אם אני עשיתי טעות או משהו, ב' אם זה לא המקום לכתוב. לא מבין במערכת הזאת כ"כ, בכל מקרה אני רציתי אולי להגיד שמה שהכנסתי בלי קשר לחב"ד זה קשור בעקיפין.. אני נכנסתי וראיתי בדפים קישור פנימי למושגים שלא קיימים, והיו כמה שידעתי, מה שידעתי אני פשוט הכנסתי.

מחילה אם עשיתי טעות או גרמתי טרחה

עניתי לך בדף השיחה שלך. --בהצלחה! חיים נהר (שיחה) 22:22, 18 נובמבר 2009 (IST)

בדיקה שאכן זה עובד

נראה לכאורה שזה עובד כראוי. --בהצלחה! חיים נהר (שיחה) 16:51, 22 בנובמבר 2009 (UTC)

החסיד אהרן יצחק לייכטר

== החסיד הנ"ל הקים משפחה חשובה ב"ה להלן ילדיו וחתניו לפי סדר לידתם אשמח אם תעדכן את הערך: חתנו וביתו יעקב ומאשה וובר צפת שיח' חתנו ובתו שבתאי ומרי פרידמן משיב בישיבת תות"ל חב"ד צפת שיח' חתנו ובתו יהודה ושושנה רוזנברג צפת שיח'. בתו וחתנו אברהם חיים ודבורה זילבר צפת שיח' בנו מנחם מענדל לייכטר שליח ראשיבעיר סומגאיט אזרביג'אן שיח' חתנו ובתו אהרן ואיטה דרוק צפת שיח' חתנו ובתו יצחק ושרה קניג שליח ראשי באלקנה שיח' חתנו ובתו שמואל אהרן ומושקא הגר ביתר שיח' בניו: שניאור זלמן, שלום דב בער ,לוי שיחיו' בתו רותי שתחי'

הוספתי. --בהצלחה! חיים נהר (שיחה) 11:56, 6 בדצמבר 2009 (UTC)

פורטל:ניגוני חב"ד

ברכות לרגל השלמת המלאכה הכבירה והנעלית של פורטל:ניגוני חב"ד - הפורטל שסימן שינוי בדרכה של חב"דפדיה. בהצלחה בהמשך! --ונזכה במהרה בימינו לחזות פני מלך - הוא ניהו אד"ש זאל געזונט זיין. חסיד חב"ד (שיחה)

חן חן. עדיין עוד יש דרך לפנינו; הוספת לינקים לשמיעת הניגונים, הוספת והרחבת הסברים לניגונים, ציוני מקורות לערכים ועוד ועוד. בעבודה משותפת. --בהצלחה! חיים נהר (שיחה) 22:52, 19 בדצמבר 2009 (UTC)

"חבר אתה חסר"

וד"ל..ונזכה במהרה בימינו לחזות פני מלך - הוא ניהו אד"ש זאל געזונט זיין. חסיד חב"ד (שיחה)

אכן כן. אני רואה.. הייתה לך כאן עבודה לא פשוטה בכלל... ובכל אופן, ניצלתי קצת את חג החנוכה לצאת קצת ולהאיר גם את ה"חוץ". --בהצלחה! חיים נהר (שיחה) 22:52, 19 בדצמבר 2009 (UTC)

קיצור תניא

אולי כדאי להשתמש בקיצוריו של אדמו"ר הצמח צדק, במקום לטרוח לכתוב בעצמינו? או בקיצור יתר - בקיצור תניא לרה"ח אברהם צבי ברודנא ע"ה, מזקני חסידי קאפוסט. ונזכה במהרה בימינו לחזות פני מלך - הוא ניהו אד"ש זאל געזונט זיין. חסיד חב"ד (שיחה)

יש אצלי את סימני האמרים בהוצאת אשכול. אסתכל במקורות נוספים המסכמים את התניא, ביניהם המקור שהבאת ויחד עם כולם ננסה להביא לתוצר מושלם, בעז"ה. --בהצלחה! חיים נהר (שיחה) 15:02, 24 בדצמבר 2009 (UTC)

בקשה לי אל מר שי'

יואיל אולי בטובו באר לנבער מדעת שכמותי, מהו עניין 'תור המשימות' המופיע בדף ה'סטטיסטיקות' בלע"ז. עד לאחרונה הוא הי' 0, וכעת הוא 3. ??? ונזכה במהרה בימינו לחזות פני מלך - הוא ניהו אד"ש זאל געזונט זיין. חסיד חב"ד (שיחה)

כלל לא נעם לי הכינוים בהם מכנה מר את עצמו והרי בשם חסיד יכונה?! "תור המשימות" הוא תור של המשימות אותם על השרת לבצע. רוב המשימות מתבצעות ברגע. אך באם ישנם כמות עצומה של כותבים בו זמנים או תבניות שמקושרות לריבוי ערכים, אזי לוקח לשרת זמן לעדכן את המשימות, שאנחנו בעצם, נותנים לו. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 18:08, 29 בדצמבר 2009 (UTC)
תודה על ההסבר. אך לא מובן לי, וכי לא מצינו "חסיד שוטה"? ונזכה במהרה בימינו לחזות פני מלך - הוא ניהו אד"ש זאל געזונט זיין. חסיד חב"ד (שיחה)
"אין חסיד משים עצמו שוטה". אולי כוונתו לניגון שוטה... --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 19:40, 30 בדצמבר 2009 (UTC)
נו....אבל מה יש להתווכח אם 'משים עצמו', לא 'משים עצמו'. פוק חזי מה קורה בשטח....עכ"פ, שוטה שוטה אבל אקווה שבעז"ה לא אהיה כהשוטה הזה. ונזכה במהרה בימינו לחזות פני מלך - הוא ניהו אד"ש זאל געזונט זיין. חסיד חב"ד (שיחה)
עכשיו בדקתי וראיתי שאכן התייחסת מידית להסבר שלי. מצטער, לא שמתי לב. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 21:34, 30 בדצמבר 2009 (UTC)

ג' תמוז תשנ"ד

אשמח אם יתייחס מר לדברי 'בער'ל' בשיחה:ג' תמוז תשנ"ד. ונזכה במהרה בימינו לחזות פני מלך - הוא ניהו אד"ש זאל געזונט זיין. חסיד חב"ד (שיחה)

ראיתי. מיד אתייחס! מה אעשה ויש קודמים בתור המשימות שלי... (אגב, לא כתבת האם ההסבר הניח את דעתך, חסיד). --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 18:16, 29 בדצמבר 2009 (UTC)
התייחסתי. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 18:26, 29 בדצמבר 2009 (UTC)

עריכות

לדעתי יש מדי יותר הפניות לכל מילה ומילה. לדוגמא על המילה "יהודי" או על המילה "איש". למשל הוספתי בערך "אתחלתא דגאולה" ביאור על הערך, אז בא מישהו ומחק את זה בתואנה שאין צריך בשביל זה ערך נפרד רק זה כלול בערך של מדינת ישראל. [איני יודע אם זה טענה אמיתית או שפשוט לא מצא חן בעיניו מה שכתבתי שם.] נראה לי שמוטב קצת לצמצם את ההדגשות ולא לכתוב הדגשות אדומות לדברים שאין מה לכתוב עליהם. בנוגע לערך אתחלתא דגאולה עדיין איני יודע למה נמחק. -- נכתב ע"י [[משתמש:שלום|שלום]] ששכח לחתום את שמו.

אני מחקתי, ומתנצל הנני על שלא הבהרתי עעצמי. הערך במתכונת ההיא הי' דל וחסר קשר לחב"דפדיה, ("חזון אי"ש"), ב רגע שיורחב, שם ערך עליו. אם הוא "בעריכה" (כעכשיו), יכול הוא להישאר ולחכות להרחבה. ונזכה במהרה בימינו לחזות פני מלך - הוא ניהו אד"ש זאל געזונט זיין. חסיד חב"ד (שיחה)
ההפניות ה"אדומות" נעשות לכל ערך פוטנציאלי. הערך אתחלתא דגאולה שכתבת הוא נושא ארוך ומורכב ואתה התייחסת לזוית מאוד ספציפית ושולית שלה ולכן מחקו משתמש חסיד. אך בהחלט יש מקום לערך ונשמח שתיצור ותרחיב אותו. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 19:40, 30 בדצמבר 2009 (UTC)

חיים פוזן

תשאיר את העובדות ותשמיט את מה שאתה חושב, ממתי מוחקים בהחלטה שרירותית בלי דיון?

לדעתי הוא אינו ראויה לערך (ולמרות זאת, באם הערך היה עובדתי לא הייתי מוחקו), הוסף על כך שרוב המידע בו היה שגוי, כך שבכלל אין כאן ערך ולכן הוא נמחק. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 10:13, 31 בדצמבר 2009 (UTC)
להזכירך, דעתך אינה היחידה בעולם, ננהל דיון בהשתתפות חברים אחרים, מחיקתך הינה שרירותית ללא דיון. -69.114.175.252 10:17, 31 בדצמבר 2009 (UTC)
זה לא עניין של "דעה". דבר ברור הוא שאנציקלופדיה היא מקום לערכים ולא לגיבובי מילים. אכן, אנציקלופדיה שומרת בשרירות על אנציקלופדיותה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 10:21, 31 בדצמבר 2009 (UTC)
ר' חיים, מה יש לענות לאנשים מגמתיים שכאלו? העובדות, כפי שראינו ביומיים האחרונים, ובהרחבה יותר לפני כחצי שנה, לא יבלבלו אותם.... ונזכה במהרה בימינו לחזות פני מלך - הוא ניהו אד"ש זאל געזונט זיין. חסיד חב"ד (שיחה)
כל עוד והם כותבים בצורה אנושית מינימאלית (המקסימום שניתן לדרוש מהם..) עדיף לנסות להסביר בנועם וחיבה. וכולי האי ואולי, יערה עליהם ה' רוח ממרום. כללו של דבר, לגשת באהבת ריעים וחסידים ו"הרחמנות מבטלת השנאה ומעוררת האהבה".. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 11:42, 1 בינואר 2010 (UTC)

הערך אדמו"ר שליט"א

לר' חיים שיחי' לעניות דעתי הערך אדמו"ר שליט"א לוקה בחסרון עצום, אדם מן השורה שרוצה לקרוא על אדמו"ר שליט"א יתקשה מאד לקרוא רצף ארוך של שורות מה אדמו"ר שליט"א עשה בכל שנה. כאשר עוד והוא העיקר, לעתים רבות הקורא העומד מן הצד, לא יקבל פורפוציה נכונה. לדוגמא גדלותו התורנית, מאבקיו בשלימות הארץ מיהו יהודי, שאינם מוזכרים כלל (או כמעט ולא.)!!, לעומת חלוקת דולרים בר"ח כסלו תשמ"ח וכו' וכו' ואכ"מ. הצעתי: אולי כדאי לעשות שני ערכים על אדמו"ר שליט"א ערך אחד לפי סדר כרנולוגי, וערך שני נורמלי. חוות דעתך? --Shalom 19:12, 31 בדצמבר 2009 (UTC)

צודק בהחלט. וכן שאר הערכים על רבותינו נשיאינו, לא כתובים בצורה אנציקלופדית מספקת ולא ממצים את אישיותם הכבירה. בנוגע לחלוקת הערכים, צריך לחשוב איך לעשות זאת, שלא יהיה כפילות. בכל-אופן בינתיים אפשר וצריך לשכתב את כל הערכים על רבותינו נשיאינו ומה טוב בצמוד לספר התולדות, ימי מלך ושאר ספרי הביוגרפיה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 11:46, 1 בינואר 2010 (UTC)

שם טוב...

מחרף ומגדף תוקף אותנו היום בפורום חב"ד אינפו על הסדר החדש שמנסים אנחנו לערוך בנושא אגו"ח.

להגיב? ואם-כן, כיצד? --בהצלחה רבה ומופלגה בשליחות היחידה!. חסיד חב"ד - שוחחו עימי!

זו לא תקיפה. זה סתם שיעמום טוטאלי. חב"ד-פדיה היא אכן חב"ד אך בד בבד גם אנציקלופדיה. חב"דפדיה לא מתעלמת מהמציאות ומהחלטות שמתרחשות בעולמנו החומרי. יחד עם זאת משתדלת להציג את הדברים מנקודת מבט חב"דית תוך הדגשה על הצגת הדברים כפי שהם פי תורה. הגבתי שם משהו ובכל אופן אין מה לקחת את זה ברצינות. סך הכל עוד כמה כניסות לערך.. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 18:01, 3 בינואר 2010 (UTC)
כן...בשעתו שציון תקף בשטורעם רף הצפיות קפץ (אמנם לא בהרבה, כי שטורעם זה סוכ"ס שטורעם...). --בהצלחה רבה ומופלגה בשליחות היחידה!. חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
אכן ונקווה שהפעם גם יתווספו תורמים מועילים. אגב, ייש"כ על ההוספה מדף המדיה, בזמנו עשיתי משהו דומה וזה התעדכן ברשימה אחרת. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 18:06, 3 בינואר 2010 (UTC)
גם אני מצטרף. מה לעשות שיש הרבה אנשים משועממים בעולם. ההתקפה אינה שום דבר. שלום

אולי הפעם לא ימחקו...

אחרי שהוספתי הרבה ערכים ומחקו את כולם (או כמעט את כולם) הוספתי ערך חדש "דרך הלימוד". הערך מלא בידע מקיף על דרך הלימוד בחב"ד. לכאורה אין שום סיבה שימחקו את זה, ואני מקווה שאכן לא ימחקו. אגב בנוגע ל"לשון הרע" שכתבו עליכם - כמובא כאן בשיחת משתמש, אולי עליך לפנות לרב לשאול אם עליך לשלם לו דמי פרסום חינם. (לכאורה זה נכנס בדין של זה נהנה וזה לא חסר). מצד שני יש להקל, כי הרי כופין על מידת סדום... שלום

עריכותיך נמחקו בגלל חוסר הסגנון והעריכה (ראה דף שיחתך) ואשחזרם כעת על פי שיחת משתמש:חסיד#אהוב את הביקורת. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 18:46, 5 בינואר 2010 (UTC)

מחיקת ערך

כתבתי ערך "רבי אהרן רוקח מבעלזא". אחרי זה ראיתי שהוא כבר כתוב בהרחבה, ואיני יודע איך מוחקים. ועוד שאלה אליך נהר היוצא מעדן, איך מתקנים טעויות בשם הערך (למשל רבי חיים מוואלזין צריך להיות מוואלאזין.)--שלום 04:07, 6 בינואר 2010 (UTC)

מחיקת ערכים אפשרית רק ע"י מפעילי מערכת. כנ"ל לשינוי שם ערך. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 19:46, 6 בינואר 2010 (UTC)
וואלאזין? חב"דפדיה אינה חב"דפדיע, והכתיב צ"ל עברי. --בהצלחה רבה ומופלגה בשליחות היחידה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
מאה אחוז. אעשה זאת, באם יווצר ממך או שתתמהמה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 19:56, 6 בינואר 2010 (UTC)

ערכים לא מושלמים

הוספתי ערכים שונים. חלק מהם מושלמים לדעתי כמו רבי חיים מבריסק ורבי שמחה בונים אלתר, וחלק יש רק מידע דל. רשמתי את המידע שהיה לי, חבל עליו שלא ירשם כאן. הגם שאינו מושלם, אבל זה עדיף מכלום. אבל אז שלח לי מישהו אז ההודעה המאיימת הבאה, שיחה:שמחה בונם אלתר מגור חיים מוולוז'ין, חיים סולובייצ'יק מבריסק, חיים עוזר גרודזינסקי, יעקב לייב אלתר מגור ושמחה בונם אלתר מגור, יש לערכם במהירות האפשר. לענ"ד להודיע שאם תוך שבוע לא יערכו - אין להם מקום כאן, ושילכו לויקישיבה....--בהצלחה רבה ומופלגה בשליחות היחידה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי! מה דעתך? [1]

מאיימת? לא הייתי מגדיר, אולי בוטה. נכתבה בפזיזות וברגע של, לא-עליכם ח"ו, כעס. לא הייתי קורא להם 'לא משולמים', כי-אם - לא ערוכים, לא מסודרים, ובצורתם הנוכחית: לא מתאימים. --בהצלחה רבה ומופלגה בשליחות היחידה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
בא נגיד שלחלק מהערכים לא יהיה לי בזמן הקרוב מידע משלים.האם זה ילך לפח? לא חבל שאם יהיה מישהו שיש לו עוד מידע שיוכל להשלים? הרי לא בטוח שיהיה לו את המידע שיש לי.--שלום 19:58, 6 בינואר 2010 (UTC)
ר' שלום, לא הבנת את כוונתי. המידע שבערכים הוא יקר, לא יסולא בפז, די והותר בשביל ערך פלוס. הבעי' היא הצורה, העניין הוא שיהי' כתוב יפה ומסודר. --בהצלחה רבה ומופלגה בשליחות היחידה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
אכן, זה לא "איום" ח"ו וחס וחלילה. תורם חשוב כמותך, בערכים בהם הינך מוסיף, כבר לא היה לנו הרבה זמן. המסר היה שערכים אלו אכן ערוכים בסגנון "ויקישיבה" ולא כאנציקלופדיה בכלל וחב"דית בפרט. בימים הקרובים אטפל בהם. רק לתשומת לבך, בדף השמתמש שלך תמצא את רחשי ליבם של חבריך הטובים לחב"דפדיה וביטוי לרצונם הטוב לעזור לך להתקדם ולהשתפר בכתיבה, בסגנון המקובל באנציקלופדיה חופשית. בהצלחה בהמשך ונקווה שנזכה לראותך עמנו זמן רב. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 20:23, 6 בינואר 2010 (UTC)

קיבלתי והבנתי. אשתדל לשפץ את הערכים שהוספתי לפי יכולתי. עליכם להבין, שאתם מתעוררים בארץ ישראל כותבים לי הערות, ואני מתעורר רק 7 שעות אח"כ בניו יורק, ועד סוף היום (אצלכם) איני רואה שום דבר, ובנתיים אתם נלחצים, אז מעכשיו - בלי לחץ... --שלום 22:35, 6 בינואר 2010 (UTC)

צודק וכפי שכבר נאמר "לא בלחץ ה'". אגב, אתה לא היחיד שמתעורר בניו יורק, 7 שעות אחרי. יחד איתך מתעוררים עוד כמה תורמים חשובים. כמו כן ראוי לציין שהשיפור אצלך ניכר ומידי יום ביומו ניתן לראות התקדמות בסגנון הכתיבה והעריכה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 11:47, 7 בינואר 2010 (UTC)

חובה לפרסם: הגאון רבי מנחם מנדל שניאורסהן, הוא הוא גדול התורה בדורנו וגדול כל הדורות

יש לי תוכנית ישנה מזה זמן רב, לחבר ספר המלקט את כל חידושיו של רבנו אדמו"ר שליט"א על הש"ס, למען ידע כל פעול כי הגאון רבי מנחם מנדל שניאורסהן - האדמו"ר מליובוויטש ומלך המשיח, הוא הוא גדול דורנו וגדול כל הדורות, ממשיך דרכו הלימודית של הגאון רבי יוסף רוזי'ן - הרוגוטשובר. בהקדם לכך בכוונתי ליצור מיזם בחב"דפדיה קישורים בכל מסכתות הש"ס לשיחותיו של הרבי בכל מסכתא ומסכתא, על כל הסוגיות שיש עליהם ביאורים מהרבי. מה דעתכם?--שלום 19:37, 7 בינואר 2010 (UTC)

רעיון חשוב וכביר וכבר קראתיו בדף השיחה שלכם ושם הגבתי. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 19:47, 7 בינואר 2010 (UTC)
חיובי! חשוב והכרחי! ואם נזכה להיות אכסניא נאה לספר זה, הרי שזה יקפיצנו עשרות מונים! אשמח להיות לעזר. --בהצלחה רבה ומופלגה בשליחות היחידה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
ראו שיחת משתמש:שלום#דף מיזם. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 21:10, 7 בינואר 2010 (UTC)

ידיעה בחב"ד אינפו

משום-מה אין רואים הידיעה השבועית של ימי חב"ד בחב"ד אינפו, וכן ידיעה על מיזם חלוקת הש"ס. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!

שלחתי את השבוע בימי חב"ד כבר לפני שעה. כנראה שזה לא עדיין עבר את "דף המפקח" שלא תחת פיקודי. בנוגע למיזם חלוקת הש"ס. לדעתי כדאי לחכות עוד קצת, שיתקדם ואז נעלה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 20:00, 9 בינואר 2010 (UTC)

המיזם החדש

במוצאי שבת ערכת את המיזם החדש. אחר כך קראת ככל הנראה את קריאת שמע שעל המיטה.(שעל פי המבואר במיזם החדש, החילוק בין ק"ש שעל המיטה לקריאת שמע שחרית הוא החילוק בין "בכח" ל"בפועל"; בעוד שבקריאת שמע שחרית האדם מקבל על עצמו עומ"ש, הרי שבקריאת שמע שעל המיטה הוא מתקן למעשה בקבלת עומ"ש את מה שעבר עליו במשך היום על ידי התבוננות וחרטה).

בעוד שקראת קריאת שמע שעל המיטה בארץ ישראל (שבנושא הזה אני מקנא בך, ולא סתם. הלב שלי יוצא מקנאה - וקנאת סופרים תרבה חכמה), ערכתי את המיזם החדש, הוספתי את המסכתות לסדר טהרות (מכיון שרובם לא נערכו על ידי לפני שבת), והוספתי עוד עשרות מראי מקומות.

את אשר עליך לעשות (לענ"ד): 1. להחזיר את סדר המסכתות לסדר קדשים שערכתי לפני שבת, (כבר הוספתי עוד קצת אז תשלב את זה) יחד עם המראי מקומות, 2. להחזיר את מסכת נדה - עם המראי מקומות ביחד - לסדר טהרות, 3. להחזיר את שאר המראי מקומות של סדר טהרות.

בתקווה שזה מובן. --שלום 04:13, 10 בינואר 2010 (UTC)

רציתי לבקש עוד משהו קטן. רצוני לעשות גם קשורים לשיחות הרבי לפי שם הסוגיות, ולפי סדר הא"ב. לדוגמא ראה "מצוות תשובה" ששמתי (בנתיים) ב"שונות". האם זה מתאים שישאר במקומו העכשווי, או שכדאי לפתוח דף מיוחד לזה? --שלום 06:14, 10 בינואר 2010 (UTC)

לא הבנתי למה פתחת דף נוסף למסכתות טהרות וקדשים ובכך יצרת כפילות. איחדתי את שניהם ומקווה שלא נפלט שום דבר, כדאי שתבדוק זאת. באם אתה רוצה לשנות שם, אנא, בקש זאת ממני או ממפעיל מערכת אחר, ותענה. בינתיים אנו עובדים על סוגיות בש"ס ועדיף לא להתפזר. וודאי תמצא מקורות בשיחה בעניין התשובה שמופיעה בסוגיה מסויימת בש"ס ותוכל לשים זאת במסכת הרלוונטית. המשך עבודה נפלאה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 09:01, 10 בינואר 2010 (UTC)

הסיבה שיצרתי דף חדש הוא מהסיבה הפשוטה שבמוצאי שבת כשרציתי להוסיף מידע ראיתי כי הדפים "קדשים" ו"טהרות" ריקים לגמרי. לא ידוע לי איפא אחסנת את התוכן בנתיים, אבל זאת הברירה היחידה שהיה לי. --שלום 15:15, 10 בינואר 2010 (UTC)

יש מעלה גדולה בזה ששמים סוגיות לפי סדר א"ב, מכיון שלפעמים אדם מסוים אינו עסוק במסכתא כל שהוא בש"ס (אחמנא ליצלן ולישזבן) ומחפש סתם ככה שיחה לימודית מהרבי, לפי נושא שמעניין אותו, מה שלא יוכל למצוא לפי סדר הש"ס.

מלבד זאת העבודה אינה כפולה, אלא אותה עבודה. כאשר הנני מציין שיחה מסוימת לפי סדר הש"ס, אני מעתיק את הקישור גם למדור של נושאים לפי שם הנושא. --שלום 15:18, 10 בינואר 2010 (UTC)

זה עדיין נחשב לכפילות. מידע שמופיע פעמיים הרי זה כפילות. מי שירצה נושא מסויים, יחפש זאת באפשרות החיפוש בחב"דפדיה או במקרה היותר טוב בספרי המפתחות הרבים. חבל שנעבור להיות "ספר מפתחות", אחרי הכל אנחנו אנציקלופדיה ובזה היא שליחותנו והצלחתנו הכבירה (למעלה מ-5000 צפיות בדפים בממוצע ליום). --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 20:06, 10 בינואר 2010 (UTC)

חידושי הרבי על נדה

כדאי שתבדוק בגירסה הקודמת אם לא נפלטו חידושים על מסכת נדה--שלום 14:12, 10 בינואר 2010 (UTC)

בדקתי וב"ה הכל הכל נשאר על מכונו. דבר לא נפלט. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 20:09, 10 בינואר 2010 (UTC)

מבקר למיזמים החדשים

עיין בשיחת משתמש:שלום#עמל תורה, מטבע הדברים מאד קשה לבקר אתר שעף בכזאת צורה מהירה, אבל חובה לדעתי שמישהו יבקר את כל המיזם הזה. ועכ"פ קודם הביקורת, קצת מיותר ההפני' מהדף הראשי. הלוואי ואני טועה. --Shalom 13:46, 12 בינואר 2010 (UTC)

כתבתי לו תשובה לטענות ההבל שלו בדף השיחה שלי.
ואגב, למה שלא יעזור גם למיזם הזה. הסיבה שאני ממהר בזה (לדבריו) היא מפני שאף אחד(!) לא משתתף במיזם הזה, חוץ מחסיד שכבר הוסיף 2 וחצי הפניות. (כנראה עד עכשיו הוא לא הצליח להוסיף כמו שציין בדף השיחה של זרעים.) הרי אם לא נסע בקצב מהיר לא נגמור אף פעם, את העבודה האדירה והכל כך נחוצה הזאת. --שלום 18:53, 12 בינואר 2010 (UTC)
המיזם האמור, יחד עם כל המתעדכן בחב"דפדיה עובר את הביקורת שלי - לוודא שאין השחתות. כמו כן, בגלל ההתקדמות המהירה של המיזם האמור, קישרתי אליו מהדף הראשי. שהרי חב"דפדיה בנויה בדיוק על הרעיון, שכל אחד מוסיף מידיעותיו הוא. זה מוסיף, זה מתקן, ההוא משפץ ופלמוני מסיר טעויות (ראה בקישור שהבאת, איזה דיון תורני התפתח וכמה החכמה הדדית יש שם). כללו של דבר, כולנו עוזרים זה לזה ומשתפרים זה מזה. ואדרבה, על המידע בחב"דפדיה אין זכויות יוצרים, הוסף, שפר ותקן ותזכנו ב"יגיעה" ו"מציאה". --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 21:34, 13 בינואר 2010 (UTC)

יש קישור מיוחד למיזם הזה, או רק יחד עם כל המיזמים? --שלום 19:39, 14 בינואר 2010 (UTC)

בשלישו התחתון של העמוד הראשי תוכל למצוא קישור לכל המיזמים שבחב"דפדיה. בעתיד, לכשיושלם המיזם, יופרט המיזם לערכים פרטניים, אך עוד עבודה לנו קודם לכן. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 23:24, 14 בינואר 2010 (UTC)

צאתכם לשלום

רציתי להודיע לך, כי ככל הנראה בחודש-חודשיים הקרוב אעשה הפסקה קצרה מעבודתי בחב"ד פדיה. אחרי שהקמתי את המיזם הזה והשקעתי בו עשרות שעות של עבודה. כמדומני שכבר עכשיו יש תועלת גדולה מהמיזם הזה, כאשר על רוב המסכתות יש כ10 מראי מקומות לכל אחד.

הפסקתי עכשיו היא לצורך עבודה קטנה שקיבלתי עכשיו למשך חודשיים לעבוד בזמני הפנוי, ובזאת אני מקווה לגמור כמה אלפי דולרים של חובות. מיד בתום העבודה אשוב בל"נ אי"ה להמשיך את עבודתי במיזם חידושי הרבי. --שלום 19:39, 14 בינואר 2010 (UTC)

צאתכם לשלום, שלום. תהיו במת חסרים לנו, רציניים כמוך לא צ=מוצאים בכל יום. שהשי:ת יברך אותך, ושבאמת תחזור אלינו בכוחות מחודשים! --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
מצטרף לברכות של חסיד, אך לא "צאתכם לשלום" חס-ושלום, שלום. אלא "הפסקתכם לשלום" בשלום, שלום ותקוותינו שתחזור אלנו בכוחות מחודשים ומרעננים שתקבלו, שלום, מה' שלום. שלום שלום לך שלום וללא ספק גם shalom מצטרף לברכות השלומים שלנו. היה ברוך! --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 23:24, 14 בינואר 2010 (UTC)

לא התכוונתי לומר שהחל מרגע זה אני יוצא להפסקה, אלא באחד מהימים הקרובים. וגם אז בל"נ ברגע שאמצא זמן פנו אבקר באתר. אבל בכל אופן תודה רבה על ברכותיכם החמות והלבביות. --שלום 23:44, 14 בינואר 2010 (UTC)

הערות שוליים

איך עושים זאת?--שלום 19:49, 18 בינואר 2010 (UTC)

הפיסקה שאותה תרצה שתופיע בהערת השוליים, סמן לפניה את התגית <ref> ובסיומה <ref/>. כל זה בגוף הערך עצמו. התוכנה תדע להעתיק את זה לבד, לצרפה ולספרה ברשימת המקורות בתחתית הדף, שם רשום {{הערות שוליים}} וזה הסימון לתוכנה שכאן מיקומם של הערות השוליים (ראה גם חב"דפדיה:מקורות בחב"דפדיה). --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 20:15, 18 בינואר 2010 (UTC)

רבי משה מרדכי מלעלוב

תיקנתי והוספתי כמה פרטים. לענ"ד יש שם מספיק חומר ערוך ומדוייק באשר לקשריו עם חב"ד. ניתן כבר להעלות לפירסום.

בהצלחה, יעקב

ראיתי. ייש"כ. נשמח באם תמשיך לתרום גם בנוגע לשאר גדולי ישראל. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 17:42, 19 בינואר 2010 (UTC)

פסק הרבנים בעניין תמונות נשים

להלן מספר דיוקים בפסק הרבנים. ובכן, חשוב לדייק בפסיקה ההלכתית בכלל ובפסק דין של בי"ד רבני חב"ד בפרט. אבוא בזה במספר נקודות (לענ"ד):

א. הפניה היא למנהלי אתרי החדשות ולא למיזם תורני זה.

ב. האיסור בהצגת תמונות נשים הוא עדין ורגיש מאוד ואין בזה הכרעה חד משמעית! הכלל הוא שכל עוד ואין בזה שמום "גירוי היצר" אין הדבר אסור. ולצורך העניין, כל האלבומים החב"דיית, שיצאו בהוראת והגההת הרבי, מופיעים בהם גם נשים. ולכן, כיון שאיננו "מפרסמים תמונות של נשים", רק שפעמים ויש ערך על אשה או כיוצ"ב, מופיעה התמונה של ובד"כ גם לא לבד - עדיין זה לא בגדר של "פירסום תמונות נשים".

ג. האיסור ב"קישורים" הוא רק לאתרים חילוניים ממש ולא לאתרים שאינם עומדים בתקנון הבי"ד.

ושוב, דייק ודו"ק. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 12:57, 21 בינואר 2010 (UTC)

תשובה לכבודו:
על א. אין צורך כלל להשיב.
ב. בנוגע לקושיא מהאלבומים אכתוב בהמשך. אבל בראש ובראשונה דבר ברור זה מאמר חז"ל שכל אחד יודע ש"אסור להסתכל באשה ואפילו פנויה..." ואין שום חולק על זה וזה נפסק בשולחן ערוך, ואם כן עלינו להמנע מכל נסיון לעבור על דברי חז"ל, ומי שמביא תמונות של נשים וגורם לעבור על איסור זה אין ידוע לי מה ההיתר שלו.
וידוע מאמר חז"ל בבא בתרא דאי איכא דרכא אחרינא מיקרי רשע, ולכן בכל מקום שאין ברירה (כגון ברחוב) עלינו לעבור, או כגון בשליחות שצריך לזכות את הרבים ואין ברירה אחרת, אבל כל ההפניות וכו' כאן לתמונות של נשים הם דברים שאינם מוכרחים כלל!
ולכן אין מובן ההיתר בזה כלל, ויש לשקול כל מקרה לגופו מידת ההכרח בזה והתמונות וכו' ולכן אין להביא ראיה ממקים שונים ואי אפשר לדמות בזה מילתא למילתא (מלבד זאת שאיני יודע על מה אתה מדבר אולי תואיל להביא הפניות.)
מלבד זאת בנוגע לאלבומים אין ראיה מזה כלל, כי יש חילוק בין נשים שנפטרו לבין אנשים שחיים עדיין, כמבואר בגמרא סנהדרין (מה ע"א) עיין שם היטב. והאלבומים הנ"ל היו ככל הנראה מנשים שנפטרו ולכן אין ראיה כלל. אבל וודאי שאיני צריך להביא ראיה לפסק דין שנכתב על ידי רבני חב"ד שאסור להביא תמונות של נשים , ותוקף פסק דין זה הוא אותו תוקף כמו הפסק דין שנכתב על ידי אותם רבנים בעצמם שהרבי שליט"א מלך המשיח!
זאת מלבד שרבני חב"ד שכבר שקלו ענין זה והם יודעים מה דעת הרבי שליט"א בענינים אלו ועם כל זה פסקו זאת לאיסור גמור!
ג. וודאי שאיני בא לכפות את דעתי ח"ו על אף אחד, אבל כל אחד יודע מה היא דעת ההלכה הפסוקה...--שלום 18:59, 21 בינואר 2010 (UTC)
שלום, שלום. נראה ששורר כאן בלבול מוחלט עם דעות קדומות. ננסה לעשות קצת סדר.
הבטה באשה (לשם נישואין) זה מצווה, כך פוסק הרמב"ם. שונה הדבר כאשר האדם עלול לבוא לידי הרהור וכיו"ב, היינו הבטה ביופיה או בבגדים צבעוניים שעליה וכו', זה אסור ולכן גם שאר ענייני נשים אסור משום זה ובמילא אין כאן שום איסור מצד החפצא של צורת נקבה, כפשוט. אי-לכך, כיון שמיזם הוא א. מיזם תורני-אנציקלופדי ואין עניינו בחדשות ויח"צנות וכיו"ב, כי אם בעובדות בלבד, אין כאן שום חשש הנ"ל והתמונה הרי היא בדיוק כמו שאדם קונה מוצר במכולת (לא בפקוח נפש) והמוכרת נקבה, הרי באם "אינו מתכוון להנות ממנה" הרי אין בזה שום בעיה (דאל"כ היו רבני חב"ד מוסיפים בפסק שלהם להחרים כל ענייני נשים, בחנויות, והרצאות כמנהג המוסלמים ומיני אנשי ירושלים). ב. מיזם זה הוא אף לנקבות העולם, שגם הן גולשות באינטרנט, ממילא להן מותר לראות צורת אישה ודינו כהרה"ר שמותר להלך בו ואינך חייב להביט בהן.
בנוגע לאלבומים, תחלה כתבת שתכתוב בהמשך, בהמשך כתבת שאינך יודע על מה מדובר ואח"כ כתבת שכנראה מדובר בלבומים של אנשים שנפטרו. א"כ א. מהיכן לך שמדובר באנשים שנפטרו ב. בפס"ד של הרבנים אין חילוק בין נפטרו ללא נפטרו ג. רוב התמונות בחב"דפדיה של נשים הן שנפטרו כבר. גופא: מדובר באלבומי תהלוכות ל"ג בעומר, ספר השליחות, אלבומי מבצעים והדברים ידועים ומפורסמים וכל הנשים בהם חיים וקיימים וכולם מדובר ב"יודעים ומכירים" וכאמור, כיון שאי"ז עניינים של פירסום וכדו' כי אם לתאר או לפרסם המציאות אין כאן שום חשש. ואם תאמר והרי סוף סוף אפשר שיבוא לידי הרהור וכנאמר בקיצוש"ע "צריך האדם להתרחק מן הנשים מאוד מאוד, נמצאת שאין לדבר סוף וננהג כמנהג המוסלמים ומידי דירושלים ונסגור הנשים בביתינו עד כי ישחט הקב"ה את יצה"ר ואין ישראל פרים ורבים וכל השלוחות הפועלות בעולם נעולות בבתיהן והעולם חרב והרשעים גוברים.
ובכלל, פס"ד הוא אחד מהדברים שצריכים לימוד ולכן כשהינך מצטט ממנו, עיין בו היטב ודייק, שלא ישמע מפיך דברים שאינם רשומים בפסק. וק"ל. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 15:03, 24 בינואר 2010 (UTC)

שלום ידידי חיים "נהר היוצא מעדן". יש לי מה להשיב על דבריך בהלכה. שהרי וכי מותר לנו לראות נשים ולשמור על הגבול שבין "ראייה" ל"הסתכלות ביופיה"? אולי נקח אתנו מעתה והלאה מכשיר, שיצפצף כשנעבור את הגבול המותר? הרי על כגון דא אמרו חז"ל: "הרחק מדבר עבירה". והאופן היחיד בו התירו לראות אשה בכוונה הוא אך ורק לצורך נישואין כשגם אז כתוב שלא יסתכל בה דרך כו'.

וכשאיוב מתפאר (בסוף פרק ראשון דבבא בתרא דף טז.) שלא הסתכל מעולם על צורת בתולה אומרת הגמרא "עפרא לפומיה דאיוב" וכי שייך להתגאות בדבר כזה? "איהו באחרנייתא, אברהם בדידיה לא הסתכל" אברהם היה זה שיכול היה להתפאר מכיון שלא הסתכל אפילו בצורת אשתו (וכבר הקשו המפרשים שאסור לישא אשה עד שיראנה ואכמ"ל) אבל איוב אין זה התפארות כלל.

וודאי שלא ניתנה תורה למלאכי השרת, אין לנו לסגור את השליחות בביתן ולא להפיץ יהדות בקרב נשים כמ"ש אברהם מגייר את האנשים שרה מגיירת את הנשים, ואין איסור ללכת ברחוב ולראות נשים. אך לכתחילה בכוונה תחילה לשים תמונה של אשה זרה בבית, האם היית עושה זאת בביתך?? וודאי שלא. אין אף בן אדם חרדי מכל החוגים ששם תמונה של אשה בביתו. למה? שיראה ולא יסתכל? התשובה: שלא לצורך כלל - אין מכניסין עצמו לנסיון. (אולי שכשייצרו את המכשיר הנ"ל שכתבתי לעיל יהיה מותר.)

אך כל זאת בנוגע לדעת ההלכה, וכדומני שכתבתי דברים המסתברים. בנוגע לאלבומים איני יכול להפריך אותך כיון שלא ראיתי מעולם את האלבומים.

בכל אופן הייתי מציע לקבוע כללים כאן במיזם בנוגע לתמונות נשים:

א. תמונות נשים שנפטרו - כן. (הגם שיש לדון בזה אם מותר לשים תמונות של נשים שנפטרו שלא לצורך, ושאני התם בסנהדרין שהוא לצורך אבל בכל אופן אי אפשר לאסור עד שמו"ץ יאסור.)

ב. תמונות נשים שחיים עדיין, - לא.

תקוותי שהמשתמשים - חיים נהר, חסיד, חבדני"ק, וכו' יביעו את דעותיהם. --שלום 19:04, 24 בינואר 2010 (UTC)

דעתי: לא ליצור רעש ובעיות על לא כלום. כשנקבל הוראה מהבי"ד או מהוועד הרוחני להסיר תמונות - נסיר. בנתיים לא דיברו איתנו, נמשיך הלאה. דיון מיותר --chabadnik - שיחה 20:38, 24 בינואר 2010 (UTC)
מה יש לדיין?
למיטב ידיעתי, לא חב"דניק, לא חיים, ועל-אחת-כמה-וכמה שלא אני, מכריעים בהחלטות שכאלו. לחב"דפדיה יש ועד רוחני (חזן, הרצל, קסלמן). הרבנים מינו לחב"ד אנינפו מפקח (שווי). יש לשאול אותם ליישם החלטתם. זה הכל. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!

עבודה זרה

כמדומה לי שקצרת יותר מדי את דברי הרבי בנוגע לביקור באפיפיור יש שם פרטי םחשובים מאוד בנוגע להזכרת שם "אפיפיור" ולחיצת אצבעו עליהם מחה הרבי ועוד. כדאי שתשקול עוד הפעם מחדש את עריכת הקטע. --שלום 15:01, 24 בינואר 2010 (UTC)

הוספתי משפט. בדוק עם זה בסדר. תודה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 15:07, 24 בינואר 2010 (UTC)

עכשיו זה בסדר. האם אפשר לדעת כיצד עושים קישור פנימי ליום מסוים במיזם "היום יום", או למסכת מסוימת ב"מיזם חידושי הרבי על הש"ס"?--שלום 19:11, 24 בינואר 2010 (UTC)

כללו של דבר: כל דף יש לו כתובת פנימית שמופיעה בראש העמוד והיא הכותרת הראשית שלו. כאשר היא תופיע (בחב"דפדיה) בתוספת שני חצאי ריבוע משני צדדיו, ה"ה קישור פנימי. (לדוגמא: ה'היום יום' של ט' שבט, הכתובת המופיע בראש העמוד היא "תבנית:היום יום/ט' שבט", היות שכך, כאשר נכניס אותם לשני חצאי ריבוע, נקבל קישור לאותו דף - תבנית:היום יום/ט' שבט). כיוצ"ב אפשר להפנות לפיסקות בתוך דף בתוספת סולמית (#) ושם הפיסקה (לדוגמא: חב"דפדיה:מיזמי חב"דפדיה/חידושי הרבי על הש"ס/סדר זרעים#מסכת ערלה, תקשר ישירות לפיסקה אמורה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 19:18, 24 בינואר 2010 (UTC)
ראה גם את מה שעשיתי פה --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 19:26, 24 בינואר 2010 (UTC)

יישר כח. --שלום 19:30, 24 בינואר 2010 (UTC) אגב, חן חן על עבודתך המיוחדת במיזם היום יום. --שלום 19:40, 24 בינואר 2010 (UTC)

תודה תודה וכן על עבודתך המדהימה במיזם על הש"ס. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 19:53, 24 בינואר 2010 (UTC)

האומנם התרגום ללשון הקודש הוא שלך?--שלום 19:58, 24 בינואר 2010 (UTC)

אכן, לדעתי אין תרגום אחד שהוא מדוייק ולכן הנני מתרגם זאת לבד, על אף שאני יודע שגם התרגום שלי צריך אולי הגהה פה שום, אבל אני נצמד למקור ולא מעבד (מאבד) כמו כל שאר התרגומים. אשמח באם תגיהה את תירגומי, באם אתה שייך לזה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 20:01, 24 בינואר 2010 (UTC)