שיחה:אפיקומן

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
גרסה מ־20:49, 8 בדצמבר 2020 מאת פולע (שיחה | תרומות) (←‏תודה)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

חבר ונרקיס - האם הערך כולל יותר מדי ציטוטים? פולע (שיחה) ▪ ב"ה, היום , כ"א בכסלו ה'תשפ"א , משיח מתגלה! 17:38, 7 בדצמבר 2020 (UTC)

לא. רק הציטוט הגדול ברמצע ארוך מדי, כדאי להשאיר רק את הרלוונטי, ואת השאר להחליף ב"..." בהצלחה!--חב"דפדים חדוריםיוסימ. • 17:50, כ"א בכסלו, ה'תשפ"א
בוצע. חב"דפדים פעילים ‎‏ ‏: האם לדעתכם ערך זה יכול להיכנס לקטגורית ערכים מובחרים או מומלצים (פחות נראה לי מומלצים)? פולע (שיחה) ▪ ב"ה, היום , כ"א בכסלו ה'תשפ"א , משיח מתגלה! 18:05, 7 בדצמבר 2020 (UTC)
כרגע רוב הערך מלא בציטוטים מעותקים, אבל יש סיכוי --שמואל חייםאזהרה: משתמש זה שוהה כעת בפארבריינגען די"ט כסלו חג הגאולה דכ"ק רבינו הזקן הגדול נ"ע - לחיים! 18:47, 7 בדצמבר 2020 (UTC)
וכעת? פולע (שיחה) - הוקלד בתאריך כ"א בכסלו ה'תשפ"א, 18:54, 7 בדצמבר 2020 (UTC)
לא מומלץ ולא מובחר, הציטוט הגדול מאוד בעייתי, ויש לסכמו במקום להביאו ככתבו וכלשונו ¤ חבר (שיחה) נכתב בשעה 19:45 - היום, כ"א בכסלו תשפ"א מגיע משיח.
אנסה לטפל בעז"ה. רק שאלה אחת היא לי: מדוע ערכים מקטגוריה של ערכים מובחרים כגון: משה פיינשטיין, יצחק שפרינגר ועוד כמה, אשר מלאים הם בציטוטים, כן נכנסים לערכים מובחרים? אשמח לשמוע ממך את ההבדל. תודה! פולע (שיחה) - הוקלד בתאריך כ"א בכסלו ה'תשפ"א, 19:59, 7 בדצמבר 2020 (UTC)
אם יורשה לי לענות במקומו, זהו כמו השאלה, למה היום הערכים נדרשים להיות מורחבים הרבה יותר כדי שיזכו להשאר בחב"דפדיה מאשר פעם, שהתשובה לכך היא: "חב"דפדיה של פעם זה לא חב"דפדיה של היום". אם כבר, ברצוני לעורר שיש עוד מלא ערכים שלגבי הערכים שנמצאים ב"מובחרים" (וגם לגבי ערך זה), הם פשוט פצצה, וכדאי להכתירם בראש ובראשונה, (ואולי גם לסלק משם ערכים כ"תומכי תמימים יצהר)--חב"דפדים חדוריםיוסימ. • 20:05, כ"א בכסלו, ה'תשפ"א
יוסי מ. היקר - אתה צודק בכל מילה. אכן - יש צורך לדון ולבדוק מה מתאים לקרטריונים ומה לא. אכן, ישנם ערכים ישנים שמצבם גרוע - אך אין זה אומר שמותר לנו לנהוג כך. דעתי יש לקיים דיון (אתה מוזמן לפתוח אותו) שיסכמו בו מה מתאים למובחר ומה לא. פולע (שיחה) - הוקלד בתאריך כ"א בכסלו ה'תשפ"א, 20:09, 7 בדצמבר 2020 (UTC)
נפלא. זה בדיוק מה שצריך.--חב"דפדים חדוריםיוסימ. • 03:07, כ"ב בכסלו, ה'תשפ"א

תודה[עריכת קוד מקור]

נרקיס - ייש"כ על שיפור הדקדוק והעריכה הלשונית בערך. המשך הצלחה רבה. פולע (שיחה) - הוקלד בתאריך כ"א בכסלו ה'תשפ"א, 18:25, 7 בדצמבר 2020 (UTC)

נרקיס, תוכל לשכתב את פסקת מקור? כתבתי אותה גרוע ¤ חבר (שיחה) נכתב בשעה 16:17 - היום, כ"ב בכסלו תשפ"א מגיע משיח.
שוכתב. לא מספיק? פולע (שיחה) - הוקלד בתאריך כ"ב בכסלו ה'תשפ"א, 16:20, 8 בדצמבר 2020 (UTC)
את השורה שאני כתבתי, ואולי בעצם כדאי לשלב את השורות ¤ חבר (שיחה) נכתב בשעה 16:23 - היום, כ"ב בכסלו תשפ"א מגיע משיח.
ערכתי קצת והשתדלתי לשמור על התוכן הקודם. נרקיס - שיחה, 17:21, כ"ב בכסלו, ה'תשפ"א 17:21, 8 בדצמבר 2020 (UTC)
אגב חבר (כותב פה במקום בדיון), אם יורשה לי לשאול את כבודו - מדוע אתה מתנגד להיות הערך כמובחר? פולע (שיחה) ♦ הוקלד בתאריך כ"ב בכסלו ה'תשפ"א, בשעה 17:30 - 17:30, 8 בדצמבר 2020 (UTC)
למה? ככה. ¤ חבר (שיחה) נכתב בשעה 18:44 - היום, כ"ב בכסלו תשפ"א מגיע משיח.
ידוע האימרה 'ככה זה לא תשובה' - אך אם אין ברצונך לנמק את הצבעתך (למרות שמן הראוי שתנמק) נכבד את רצונך, רק חבל, כי ההסבר שלך יכול להועיל לשיפור הערך. פולע (שיחה) ♦ הוקלד בתאריך כ"ב בכסלו ה'תשפ"א, בשעה 18:49 - 18:49, 8 בדצמבר 2020 (UTC)

גניבת האפיקומן[עריכת קוד מקור]

הקטע עם החינוך אינו ברור. הוא גם נראה כעין חידוש מאולתר המתאים לטור דעה, אך לא לאנציקלופדיה (של מי הרעיון?). גם הציטוט הארוך מדברי הרבי אינו עוסק במישרין בגניבת האפיקומן, והכותב מנסה לקשר אותו באורח עצמאי, אולם גם אם הדברים יפים כשלעצמם, הם אינם מתאימים למתכונת של אנציקלופדיה. אפשר להסתפק בהפניה לקטע המדובר, ולא יותר. נרקיס - שיחה, 21:05, כ"א בכסלו, ה'תשפ"א 21:05, 7 בדצמבר 2020 (UTC)

? פולע (שיחה) - הוקלד בתאריך כ"א בכסלו ה'תשפ"א, 21:16, 7 בדצמבר 2020 (UTC)
הרי ידוע ששלילת המנהג היא משום שאין זה חינוכי - ולכן מובא דברי הרבי וציטוט מספר החינוך בנושא זה. פולע (שיחה) - הוקלד בתאריך כ"א בכסלו ה'תשפ"א, 21:17, 7 בדצמבר 2020 (UTC)
מכתב הרבי כל כולו עוסק בנושא זה. תומהני על השאלה. וסםר החינוך: זה רק חלק מציטוט שההמשך תומצת בקצרה כמו שאתה רואה. אם צריך אביא את המשך הציטוט. פולע (שיחה) - הוקלד בתאריך כ"א בכסלו ה'תשפ"א, 21:19, 7 בדצמבר 2020 (UTC)
שיחת הרבי מליל שני של חג הפסח עוסקת בגניבת אפיקומן? ונניח ששלילת המנהג היא מטעמים חינוכיים, האם ראוי להביא הרצאה חינוכית הכוללת ציטוטים מהרבי ומספר החינוך שאינם קשורים ישירות לנושא. אנציקלופדיה עוסקת בנתונים ולא בפרשנויות.נרקיס - שיחה, 21:35, כ"א בכסלו, ה'תשפ"א 21:35, 7 בדצמבר 2020 (UTC)
ייש"כ על ההערה, אכן אתה צודק מעט, תמצתתי את השיחה של הרבי למשפט לאור כך שהשאר לא היה הכרחי לערך, ולא מובן מאיפה הבאת הרצאה - סה"כ כמה ציטוטים מספר החינוך, אך הורדתי אותם מכיוון שבאמת אין קשר ממשי לערך זה. כעת לאחר שערכתי ושיפרתי -הערך לדעתכם מורחב? פולע (שיחה) - הוקלד בתאריך כ"ב בכסלו ה'תשפ"א, 09:50, 8 בדצמבר 2020 (UTC)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────הנה הכללים בשביל שיהיה ערך מרוחב (מתוך חב"דפדיה:ערך מובחר):

  • עליו להגדיר היטב את נשוא הערך, להיות מסודר וממצה. גם אם חסרים פרטים רבים אך לא עיקריים ובולטים, ניתן יהיה לסמנו כ'ערך מובחר'.
  • עליו להיות כתוב על פי כללי השפה העברית.
  • עליו להיות מעניין ומושך, אך עדיין אנציקלופדי.
  • עליו להיות "כחול". לקשר לערכים נוספים אשר יוכלו להוסיף חומר רקע לנושא הערך. ערך עם קישורים אדומים רבים, או מחסור בקישורים פנימיים יעילים אינו ראוי להיות ערך מובחר.
  • רצוי שיכלול תמונות על נשוא הערך.
  • על הערך להיכתב מנקודת מבט ניטרלית, אך עם זאת מתוך נקודת מבט תורנית וחב"דית.
  • עליו להיות מהימן, עם אסמכתאות לעובדות הכתובות בערך.
  • יש להימנע מלבחור ערכים המכילים תוכן שעלול לפגוע באדם או קבוצה, או ערכים שנויים במחלוקת (זאת גם לאחר שהוחלט שיש להותיר ערכים אלו בחב"דפדיה).

לדעתי זה עומד בקרטריונים אלו. מי שחושב שלא - אנא ציינו באיזה קרטריון הוא אינו עומד. תודה מראש! פולע (שיחה) - הוקלד בתאריך כ"ב בכסלו ה'תשפ"א, 11:39, 8 בדצמבר 2020 (UTC)

בעיקרון יש 3 (כולל אנוכי) בעד כמובחר - כך שאפשר שיהיה ערך מובחר, לא? בכ"מ אשמח אם יהיו עוד כמה שיצביעו בעד. תודה! פולע (שיחה) ♦ הוקלד בתאריך כ"ב בכסלו ה'תשפ"א, בשעה 17:08 - 17:08, 8 בדצמבר 2020 (UTC)