יסוד דא"ק
יסוד דא"ק הוא ספירת היסוד של אדם קדמון.
שורש המצוות
מבואר כי ענין מלכות דא"ק הוא השורש למלכות דאצילות שהוא מקור נשמות ישראל. וענין יסוד דא"ק הוא שורש לענין המצוות.
בבחינת יוסף
ענין יוסף הוא בבחינת יסוד דא"ק, לעומת השבטים שענינם הוא מלכות דא"ק. וזהו ענין "ויוסף הורד מצרימה" שיסוד דא"ק ירד עד בחינת גרון דאריך אנפין דקליפה שהוא ענין פרעה, העורף העליון. וענין שר המשקים ושר הטבחים ושר האופים שהם ג' שרי פרעה הוא שהם יונקים מן העורף. וכשנתעלה יוסף בירר וחתך יניקת ג' שרי פרעה מן העורף, לבלתי יוכלו להמשיך שפע לעורף עוד. וזהו "כי רוממות אל" המשיך בגרון בג' שרים דקדושה, ועל ידי זה היה חרב פיפיות להפריד יניקת ג' שרי פרעה, ולברר בחינת אחוריים דאריך אנפין.
המשכה של עולם התיקון
ענין ז' מלכין קדמאין של עולם התוהו הוא מן מלכות דא"ק. שכיוון שהיו מלכים מובן כי ענינם היה המלוכה ושורש הוא מן מלכות דא"ק. ומלך השמיני שהוא הדר, שבו לא נאמר "וימת" הוא המשכה מיסוד דא"ק, שהוא השורש לעולם התיקון, בבחינת שם מ"ה.