תניא - מפתח ענינים לספר התניא
מפתח עניינים לספר התניא נערך על ידי הרבי.
מפתח ענינים
על סדר הא"ב
אות הראשונה מציינת את החלק. האותיות הבאות אחר זה - הפרק או הסימן (או הפיסקא בקונטרס אחרון).
ח"א: ספר של בינונים. הקדמה ונ"ג פרקים.
ח"ב: שער היחוד והאמונה, הקדמה וי"ב פרקים.
ח"ג: אגרת התשובה י"ב פרקים.
ח"ד: אגרת הקדש, לב סימנים.
ח"ה: קונטרס אחרון ואגרת הקודש, ט' סימנים.
א
שגיאות פרמטריות בתבנית:טורים
פרמטרים [ מספר ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
אב, חכמה:
אבות, האבות הן הן המרכבה:
אביי:
אבן:
- [ב א]
- [ב ז]
אברהם:
- [ה ז]
אברים:
אדם:
א"ק:
- [ב ט]
- ד ך
- [ה ד]
אדה"ר:
- [ב יא]
- [ה ב]
אד' (שם):
- [ב ז]
אהבה:
- [ב הקדמה (אהבה דלעשותה. בחינות באהבה)]
- [ג ט (אהבה למען חייך)]
- ה ח (מצוה ראשונה. שרש למצות עשה, גילוי האהבה הוא בירור ניצוצות)
אכילה:
- ד כו (דחול דשבת)
א-ל (שם):
- ד ז
אל תדין את חברך כו':
אלקים:
- ב ו (גבורה. הטבע. ה' אלקים)
- ג ד (מלאכים נקראים אלקים. ה' אלקים)
- ד יא (אלהים אחרים - תאות הגוף)
- ד כד (אלהים אחרים)
- ד כה (אלהים אחרים. אלקא דאלקיא)
אלו ואלו דא"ח:
אלי':
- ב ו
- ב י (ב' פעמים)
- ד כו
אלמנות חיות:
אלעזר בן דורדיא:
אלעזר, רבי אלעזר בן עזריה:
- ג ב
אם אין חכמה אין יראה אם כו':
אם רץ לבך שוב לאחד:
אם תבקשנה ככסף גו':
אמה:
- ד כו
אמונה:
- ד א
- ד יא
- ד כה
אמות:
אמת:
- ד ו
אני הוי' לא שניתי:
- ב ז
- ד ו
אסף:
אף על גב ראיהו לא חזי כו':
אפיקורס:
אפר:
- ד טו
אפרוחים:
- ג ט
ארור:
א"א:
- ד ך
ארץ:
- ד ח (ארץ החיים)
- ד יד (תמיד עיני ה' אלקיך גו'. ארץ החיים. בחכמה יסד ארץ)
- ד כה (ארץ אומות העולם)
אש:
- ד יב (אש מים חסד וגבורה)
- ד לב
אשרי מי שבא לכאן ותלמודו בידו:
אשת חיל עטרת בעלה:
- ד כט
אתדבקות רוחא ברוחא:
אתה:
- ב ב (א - ת ה)
אתכפיא, אתהפכא:
אתערותא דלעילא אתערותא דלתתא:
- ד ד
- ד ה
- ד ו
- ד יב
- ד יז
- ד כא
- ד לב
- ה ז
אתרוג:
- ה ד
ב
שגיאות פרמטריות בתבנית:טורים
פרמטרים [ מספר ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
- בבל: ד ד
- בגד: עיי"ע לבוש
בהמה:
א לט (מלאכים)
א מו (בהמות הייתי עמך. בהמה רבה)
בוצד"ק:
ב ד
בחירה:
א יד
א לט (אינה במלאכים)
בטול:
א כא (בטול כל הבריאה)
ב ג (כנ"ל)
ב ו (כנ"ל)
בטחון:
ג יא (בטחון בסליחה)
ד יג (בעלי בטחון חוסים בימינך)
בינה:
א יג (מקור הגבורה)
א מד (בינה לבא)
ג ח (בן י')
ג ט (תשובה עילאה)
ד ה (עולם הבא. בינה לבא)
ד כט (עולם הבא)
עיי"ע אב. חב"ד
בינוני:
א א
א יב
א יג
א יד
א טו (עובד ואשר לא עבדו)
א כז
א כט
א לה
א לז
א מא (הכנת לשמה בבינוני)
א נג
בית שמאי, בית הלל:
ג ב (בית שמאי)
ד יג (קולי בית שמאי חומרי בית הלל)
בלעם:
א כד
במקום שבעלי תשובה כו':
א ז
ב"ן (שם):
א מו
ב ז
ה ב
בן:
א ב (נשמות ישראל המשכת הבל ממוח האב)
א י (כברא דאשתדל בתר או"א)
א ם
ב ה (אפרוח)
א מא (בן, עבד)
א מד (אהבתו לאב)
בן דוד:
ד י
ד כב
עיי"ע משיח
בן מלך:
א כט
א לא
בני עלי':
א י
בעלי עסקים:
א כו
ד א
בריאה:
דך (יש מאין נקרא בריאה)
עיי"ע עולמות
בריות:
א לב
בריח התיכון:
א יג
בריחה: אלא
ברכה:
א הקדמה (ברכת חכם הרזים)
א מא (ברכות השחר)
א מט (ברכות קריאת שמע)
ג יא (ספק ברכות להקל. סלח לנו. גואל ישראל. השיבנו)
ברק:
ד טו
בת:
ד יב (הנשמה נקראת בת כהן)
עיי"ע אב
בתחלה עלה במחשבה לברוא כו' מדת הרחמים:
ב ה
ג
שגיאות פרמטריות בתבנית:טורים
פרמטרים [ מספר ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
גאולה:
א לז (צדקה מקרבת הגאולה)
ד י (אין נגאלין אלא בצדקה)
גבורה:
עיי"ע בינה. דין. חו"ג.
גבעונים:
ג יא
גדול:
ב ד (חסד)
ד ג (חשבון ג)
גוף:
עיי"ע נפש
גורל:
ד ז
גזרת הכתוב:
א כד
ג ט
א מא
גידולי גידולין:
ד כז
גיהנם:
א ח (גיהנם של שלג)
ג יב (יסורי עולם הזה וגיהנם)
ד כז (אויר גיהנם)
גילוי ראש:
א לה
גימטריאות:
ב א
גלגול:
א לט
ד ז
ד יט
ד כט
גלגל:
א יט (גלגל הירח)
ב ו (גלגלים)
ג יב (גלגל השמש)
ד כה (גלגלים)
גלגלתא:
ד ך
גלות:
א יז
א לז
א לט
א מה
ג ו
ד ד
ד יח
ד כה (גלות וגאולה שלמה)
ד כו
ה ז
גמליאל, ר"ג:
א לה
גן עדן:
א לט (גן עדן העליון. עמוד שבין גן עדן העליון וגן עדן התחתון)
א מא (עסק הנשמות בגן עדן)
ב ה (ההשגה בגן עדן)
ד ה (כנ"ל)
ד יז (גן עדן ותחית המתים)
ד כז (גן עדן העליון גן עדן התחתון. אויר גן עדן)
ד כט (לבושים בגן עדן העליון בגן עדן התחתון)
עיי"ע עדן
גסות הרוח:
א כב (שקולה כעבודה זרה)
גשמי, רוחני:
ד ך (גשמי מרוחני הוא יש מאין)
ד
שגיאות פרמטריות בתבנית:טורים
פרמטרים [ מספר ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
- דבור:
א ח (דברים בטלים. דבורים אסורים)
א כא (דבור למטה, למעלה)
א כה (דברים בטלים)
ב ב (למעלה)
ב יא (מחשבה ודבור למעלה)
ד ה (אין התינוק יכול לדבר אף שמבין הכל)
ד כה (דבור העליון, התחתון)
עיי"ע אב. מחדו"מ.
- דבר שבקדושה אינו נעקר לגמרי ממקומו:
ד כז
- דברי סופרים:
א א
ד כג
- דוד:
א לב
ג ז
ג יא
ד ה
ד ט
ד יג
ד טו
ד כה
ה ו
- דצח"ם:
א ו (האסורים)
א ז (המותרים)
א לח (חלוק בחיות שבדצח"ם. כנגד ד' אותיות שם ה'. דצח"ם בקיום תומ"צ)
ב א (גם בדומם יש נפש)
ד ך (מדבר ניזון מדצ"ח)
ד כה (גם בדומם יש נפש)
ה ד (אדם חי מדצ"ח)
- דו"ר:
א טז (שבהתגלות. שבתבונות כו'. שכלים, טבעים. גדפין)
א יט (דחילו הנכלל ברחימו)
א לח (כנ"ל. טבעים, שכלים)
א לט (דמלאכים. טבעים, שכלים. בלא דחילו ורחימו לא פרחא כו'. אם בלא דחילו ורחימו לא פרחא כו'. גדפין)
א מד (טבעים. רעותא דליבא. מקומם)
ד ו (מהתבוננות. במתנה)
ה א (טבעים, שכלים. בלא דו"ר כו'. קדם ה' דוקא)
ה ד (טבעים, שכלים)
- דיוקן:
ה א
ה ה
- דין:
א לא (אין הדינים נמתקים אלא בשרשם)
ד כב (יתמתקו הגבורות בשרשן)
עיי"ע בתחלה. חו"ג.
- דיקנא:
ב ט
ד ך
- דניאל:
א כד
- דעת:
א ג
א שב
א מג
א מו
ד טו
- דרך:
ד יז (צדקה)
עיי"ע אורחא
ה
שגיאות פרמטריות בתבנית:טורים
פרמטרים [ מספר ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
- הבל:
א ה (הבל הדבור נעשה אור מקיף)
ב יא (הבל העליון)
ג ד (הבל הדיבור. נפיחה)
ג ה (הבל העליון)
ד ה (הבל הדבור. ז' הבלים)
ה ג (הבל תינוקות של בית רבן)
- הוא המדע והוא כו':
א ב
א ד
א כג
א מב
א מח
ב ז
ב ט
עיי"ע ידיעה.
- הוכחה:
א לב
- הונא, רב הונא:
ג ב
- הוצאת שז"ל:
א ז (שז"ל וביאות אסורות)
א כט
א מב
ג א
ג ג
ג ט
- הוראת שעה:
א מג
- היכלות:
א לט (היכלות ועשר ספירות)
א מ (כנ"ל)
א נב (היכל קדש הקדשים)
ג ו (היכלות הסטרא אחרא)
ד ה
ד יב (היכלות עליונים, תחתונים)
ד ך (היכלות דאצילות)
ה א (היכל וגוף אדם העליון)
ה ג
ה ה (היכל הקליפות)
- היסח הדעת:
ד ד
- היתר:
עיי"ע אומות העולם.
- הלבשה:
א מח (ה. מקיף)
- הליכה:
ב הקדמה (בין מדריגה למדריגה נפילה)
- הלכות:
א ה (חכמה ורצון העליון)
א כג (כנ"ל)
ד כו (גודל בירור הלכה)
ד כט (תנא כל השונה הלכות כו')
ה ד (הלכות ודחילו ורחימו. הלכות ונשמות)
ה ה (פרטי הלכות דלא שכיחי)
- הלל:
א כט א לב (ב' פעמים)
- המנונא, ר' המנונא:
א א
- הנסתרות גו' והנגלות גו':
א הקדמה (דחילו ורחימו ותורה)
א מד (דחילו ורחימו ותורה ומצות)
- הרגל:
א יד
א טו
א לט
א מב
א מד
- הרהור, הרהורים:
א יא (הרהור עבירה)
א יב (כנ"ל)
א כז (הרהור שטות)
א כח (הרהור תאות כו')
א לז (לאו כדבור דמי)
א לח (כנ"ל)
א נג (כנ"ל)
ד כה (אינו יוצא בה)
ד כט (כנ"ל)
ה א (פעולת ההרהור)
ה ב (הרהור לא עביד מידי)
- השגה:
ב ט (מקומה)
ד יט (השגה נבואה)
- השגחה פרטית:
א מג
ב ב
ב ז
ד כה
- השפעה:
ד טו (אופן ההשפעה)
ד יט (יורדים נהי"ם)
- השקט:
ד יב
- השראה:
ד כג (השראה קביעות שכר)
- השתחואה:
א לט (השתחואה שבשמונה עשרה)
א מב (כנ"ל. השתחואת צבא השמים)
- התבוננות, עניני התבוננות:
א ג
א יד
א טז
א כג
א כה
א כט
א לא
א לג
א מא
א מב
א מג
א מו
א מח
ב הקדמה
ג ז
ג יא
ד ו
ד יח
ד כה
- התהות:
ב א (על ידי האותיות. צריך להיות תמיד)
ד כה (צריך להיות תמיד)
- התכללות:
עיי"ע יחוד.
- התלבשות, מעבר:
ה ד
- התקשרות:
ד טו (יסוד)
ד כז (התקשרות להצדיק)
ו
שגיאות פרמטריות בתבנית:טורים
פרמטרים [ מספר ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
- ואהבת:
א מג (בגימטריא ב' פעמים אור).
- ואהבת לרעך כמוך:
א לב
- ואני בער גו' הייתי עמך:
א מו
- ואנכי עפר ואפר:
ד טו
- ואתה מחי' גו' אל תקרי מחי' אלא מהוה:
ב ב
- וידעת היום גו' אין עוד:
ב א
ב ו
- ויהי נועם גו' ידינו כוננהו:
ד כג
- וישק יעקב גו' ויבך:
א מה
- ונוצר:
ד כח (אותיות רצון)
ב ז
ז
שגיאות פרמטריות בתבנית:טורים
פרמטרים [ מספר ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
- זהב, כסף:
א מד (כמעלת הזהב על הכסף)
א ן (כנ"ל)
זהר, ספר הזהר:
ד כו (ביה יפקון מן גלותא)
- זונה:
א ט (משל הזונה)
א כז (ולא תתורו גו' זונים)
א כט (משל הזונה)
- זיו:
א ד
עיין ערך שמש
- זיוג:
ד טו (טעם שהמשילו לזיוג)
ד ך (זיוג זו"ן)
ד כה (זיוג זו"ן דקליפות הרוחנים)
ה ב (זיוג העליון על ידי מעשים טובים)
עיין ערך נשיקין
- זמן, מקום:
ב ז (במלכות)
- זרח בחשך גו' ורחום וצדיק:
ד ח
- זריזות:
ד כא
- זריעה:
ד ו (זורע צדקה שכר אמת)
ד ח (זורע צדקות)
ה ד
ח
- חבוט הקבר:
א ז
א ח
- חבוק:
א ד
א מה
א מו
- חביון עוזו:
א כו
ד כד
- חבל:
ג ה
ג ו
- חבקוק:
א לג
- חגרה בעוז גו' טעמה גו':
ד א
- חולי:
ד לא
- חומר, צורה:
א מ (המלאכים הם בעלי חומר צורה)
ד ה (חומר צורת האותיות)
- חוש המישוש:
ב ט
- חותם המתהפך:
ד ך
- חטא:
עיין ערך עבירה. פגם. שגגה.
- חי':
ד טו
ה ד
- חיות:
א לט (חיות טבעים. שכלים מלאכים).
- חייא, ר' חייא:
א י
- חיים:
ד טז
- חייך קודמין כו':
ד כז (שבק חיים לכל חי. חיי הצדיק אמונה ואהבה ויראה)
ה ד (חיי שעה, עולם)
עיין ערך מיתה.
- חילופים ותמורות:
ב א
ב ז
- חינוך, מצות חינוך:
ב הקדמה
- חכמה:
עיין ערך אב.
- חב"ד
א ב
א ג
ד טו
עיין ערך אב. דעת. מוחין.
- חלום:
א כט
- חלק:
ד ז
- חמץ:
א מו
- חנוך לנער ע"פ גו':
ב הקדמה
- חנני' בן עזור:
ג ד
- חו"ג:
א לא (גבורות דקדושה)
א ם (המתקת הגבורות בחסד)
א מא (כנ"ל)
ב ד (הגדול הגבור)
ב ה (ימין שמאל)
ב ו (גבורה הכלולה בחסד)
ד ב (חסד דאברהם, דישמעאל)
ד ח (חסד או גבורה כפי האתערותא דלתתא)
ד י (אית חסד ואית חסד. חסד וגבורה בתורה ומצות. חס' דלית. חסד עולם רב חסד. חסדי ה')
ד יב (מים אש. מיכאל גבריאל. עושה שלום גו'. המתקת הגבורה בחסד על ידי התפארת. החסד גובר על הגבורה)
ד יג (בנשמות. בעבודה. אית חסד ואית חסד).
- חסדי ה' כי לא תמנו:
ד י
- חסיד:
א י
- חקל תפוחין קדישין:
ד כז
- חשבון:
א כט (מארי דחושבנא)
ב ז (מורה על מיעוט האור)
ג ז (מארי דחושבנא)
ד ל (מקום החשבון. חשבון גדול)
- חשך:
א כט (קליפות)
ד ח (גוף. יגי' חשכי. זרח בחשך גו')
- חשוכא לנהורא ומרירו למיתקא:
א י
א כז
א מט
א נג
ט
- טבע:
א טו
א יט
א כב (טבע אלקי)
ב ד (טבע הטוב להיטיב)
ב ו (אלקים בגימטריא הטבע)
עיין ערך אהבה. הרגל.
- טוב, טוב ורע:
א א (עץ הדעת טוב ורע)
א ט (רע נהפך לטוב)
א י
א יא
א יד (טוב תורה)
א כו (טובה שאינה נגלית)
ב ד (טבע הטוב להיטיב)
ד יא (אין רע יורד מלמעלה. טובה שאינה נגלית)
ד יב (תערובת טוב ורע על ידי חטא אדם הראשון)
ד כב (טובה שאינה נגלית)
- טורי דפרודא:
א כב
א לג
- טיפה:
א ב
ד טו
ד כט
ה ד
- טל:
א לו
ב ה
ד יז
ד כח
- טמטום:
א כט (טמטום הלב)
- טמירא דכל טמירין:
ד יג
- טעמים:
ד יט (טעמי מצות לא נתגלו)
ד כו (טעמי הלכות)
י
- יגיעה:
א ל (יגיעת נפש ויגיעת בשר)
א מ (כנ"ל)
ד יח (יגיעה ביראה)
- ידיעה:
א מב (ידיעה למעלה)
א מח (כנ"ל)
ב ז (כנ"ל)
ד ך (מלמעלה למטה, מלמטה למעלה)
עיין ערך דעת. הוא היודע.
- י"ה (שם):
א כו
- יהודא:
א ח (רבינו הקדוש)
א ל (כנ"ל. יהודא חייטא)
ד כו (רב יהודה. רבינו הקדוש)
- הוי':
א מ
ב ד
ב ו
- ה' הוא האלקים:
ב ז (שילוב ה' ואד')
ג ד (ה' אלקים. ה' וקוצו של י'. עשר ספירות ורצון העליון בנפש)
ג ז (קרבן לה'. זבחי אלקים. כל הפוגם באות יו"ד כו')
ד יב (סתם ה' בתפארת)
- יהושע:
א הקדמה (יהושע)
ג ב (רבי יהושע)
- יוחנן, רבי יוחנן בן זכאי:
א מא
א מב
- יום:
ה ד (ההארה ביום טוב)
עיין ערך משיח
- יוסף:
א יב
- יחוד:
א ה (שעל ידי ידיעת התורה)
א כג (כנ"ל)
א כה (שעל ידי תורה ומצות למעלה נצחי)
א לה (שעל ידי תורה ומצות)
א מ (יחוד העליון מקומו)
א מא (יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה. יחוד נפשו. לשם יחוד כו'. יחוד העליון מקומו)
א מו (יחוד הנפש על ידי תורה ומצות)
ב ו (יחוד המצות למעלה)
ב י (יחוד הספירות במהותו ועצמותו)
ד ג (יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה)
עיין ערך אחד. זווג נשיקין.
- יחודא עילאה יחודא תתאה:
ב ז
- יין:
ג ב (על סתם יינם ע"ג תעניות)
- ימין, שמאל:
ב ה (למעלה)
ד יג (בעבודה)
ד לב (כל הגוף נכלל בימין)
- ינוקא:
א לה
א נא
א נג
- יסודות, ד' יסודות:
א א
א ג (האש, המים)
א ז (המים)
א ח (הרוח)
א ט (המים)
א יט (האש)
א כה (העפר)
ד טו (ד' יסודות)
ד ך (העפר)
- יסורים:
א כו (השמחים ביסורים עליהם כו')
ג א (יסורים ממרקין)
ג יב (טעם לשמחה ביסורים. יסורים דעולם הזה, דגיהינם)
ד יא (אין רע יורד מלמעלה)
ד כב (יפשפש במעשיו)
- יעקב:
א יג
א לב
א מה
ג ה
ג ו
ד ב
ד ו
ד ז
ד כז
ה ז
- יפה שעה אחת בתורה ומעשים טובים בעולם הזה כו':
א ד
- יצחק:
א מו
ד יג
- יציאת מצרים:
א לא
א מז
- יצר הרע:
א ז (יצר לדברים האסורים, המותרים)
עיין ערך לעולם ירגיז.
- יראה:
א ג (הרוממות)
א ד (שרש מצות לא תעשה)
א כג (יראה גדולה בעסקו בתורה. אם אין חכמה כו'.
א ם (בחינת בינה)
א מא (כנ"ל)
א מב
א מב (אטו יראה מילתא זוטרתי היא אין כו')
א מג (יראה עילאה יראה תתתא. קטנות וגדלות ביראה. אם אין יראה אין חכמה אם אין חכמה אין יראה. אהבה ויראה)
ד יח (יראת הרוממות)
עיין ערך אהבה. דחילו ורחימו.
- ירושה:
א לג
- ירמי', ר' י: הה
- יש:
ד ך (ראשית היש. התהותו יש מאין)
ב ב (יש מאין צריך להיות תמיד)
ב ד
ד ך
ד כה (צריך להיות תמיד)
עיין ערך בריאה
- ישועה:
ד ג
ד ח
- ישמעאל:
א יא (רבי ישמעאל)
ד ב (חסד דאברהם, דישמעאל)
- ישראל:
א יט (קרוים אדם)
א לז (עולם וישראל)
ג ו (חיותם בזמן הבית בזמן הגלות)
עיין ערך אומות העולם. נפש.
- יתוש קדמך:
א כד
כ
- כהן:
א ז (כהן לוי)
ד יח (כהני ברעותא דלבא)
- כוכב:
ד כז (שמש מאיר לס' רבוא כוכבים)
- כונה:
א לח (מצוה וכונה ד' מדריגות)
א מ (מצוה וכונה)
א מא (כונת עסק התורה ומצות)
ד כט (מעלת הכונה)
ה ג (כונת התורה התפלה)
- כח:
א לו (תורה)
ב ב (הפועל בנפעל)
- כי גו' ביו"ד נברא העולם הבא בה"א נברא עולם הזה:
ד ה
- כי קרוב אליך גו' לעשותו:
א יז
א יח
א כה
א לה (תיבת לעשותו)
- כי שמש ומגן גו':
ב ד
- כל האומר אין לי אלא תורה כו':
ד ה
- כל עצמותי גו' אם ערוכה כו':
א לז (כליות)
ד טו
- כלים:
ב ד
ד ך
ה ד
עיין ערך אורות וכלים
- כמים הפנים גו' האדם:
א מו
א מט
- כנפים:
א מ (דחילו ורחימו)
- כסא כורסיא:
א לט (עולם הבריאה)
- כסיל:
ד כד
- כסף:
עיין ערך זהב
- כעס:
ג ב (קנ"א תעניות)
ד כו (כאלו עוע"ז)
- כף הקלע:
א ח (כפרה)
ג א (לשון קינוח)
ג ב
- כרת:
א כד
ג ד
ג ה (כשם שמברך על הטובה כו')
א כו
- כתפים:
ה ו
- כתר:
ד יז
ד ד
ד כט
עיין ערך אריך אנפין
ל
- לב, לב ומוח:
א ג (לב ומוח)
א ט (ב' חללים)
א יב (מוח שליט על הלב)
א טז
א יז (מוח שליט על הלב. ליבם ברשותם. הם ברשות ליבם. לב נשבר).
א כט (טמטום הלב. עיקר התשובה בלב)
ד ד (חיצוניות הלב פנימיות הלב. לך אמר ל גו'. עומקא דלבא)
ד לא (לב ואברים, שכינה ונשמות ישראל)
ה ז (נקודת פנימיות הלב)
- לבוש:
א ד (מחשבה דבור ומעשה לבוש הנפש)
א ה (לבוש מזון)
א ו (לבוש נפש הבהמית)
א ט (בגדים צואים)
א י (כנ"ל)
א יט (לבוש שק)
א מב (לבוש דלמעלה. העולמות)
א מג (כנ"ל)
א נב (רצון העליון שבתורה ומצות)
ד ג (מצות. שריון כובע. נקבים בלבוש. קשקשים)
ד כט (מצות. נר"נ זקוקים ללבושים דגן עדן העליון דגן עדן התחתון)
- לוחות:
א נג
ה ו
- לוי:
עיין ערך כהן
- לחם:
א ה (תורה)
- לידה:
ד ך
- לכל תכלה גו' מצותך מאד:
ד יז
- לעולם אל יוציא אדם את עצמו מן הכלל:
א מא
- לעולם ה' דברך נצב בשמים:
ב א
ד כה
- לעולם יעסוק כו' בא לשמה:
א לט
- לעולם ירגיז אדם יצר טוב על יצר הרע:
א כט
א לא
- לעולם ישים אדם עצמו על דברי תורה כשור כו':
א כה
- לעתיד לבא:
א לו (גילוי דלעתיד לבא)
עיין ערך משיח. תורה ומצות. תחיית המתים.
- לה"ק:
ב א
ד יט
ד ך
- לשם יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה כו':
א מא
- לשמה, שלא לשמה:
א ה (לשמה)
א לט (אופני של לשמה)
א מ (מקום תורה ומצות. לשמה או שלא לשמה)
א מא (זמן ההכנה לשמה)
ב ה
ד יב
ה ג
מ
- מאור:
ד ך
- מדות:
א א (מדות רעות, טובות)
א ג (מוחין ומדות. ז' מדות וג' מוחין)
א ו (כנ"ל)
ב ה (מדת הדין, מדת הרחמים)
ב ו (יחוד הם למעלה)
ד יג (התכללותן)
ד טו (ביאור המדות בנפש האלוקית, השכלית. מדות חצוניות, פנימיות).
עיין ערך חסד וגבורה. תפארת.
- מ"ה, (שם):
ה ד
- מה רב טובך גו':
ד יג
- מהות, מציאות:
ה ד
- מוחין:
א ב (מוחין תבונה)
א ג (מוחין ומדות. לב ומוחין. חב"ד)
א ו (מוחין ומדות)
א יב (דגדלות. שליט על הלב)
א יז (שליט על הלב)
א ל (כנ"ל)
א לט (נשמות הן מוחין דגדלות)
א נא (מוחין ואיברים. שליט על הלב)
ב ח (מוחין ומדות)
ד טו (כנ"ל)
ד ך (מוחא סתימאה)
ד כח (כנ"ל)
ה ד (מוחין דקטנות, דגדלות)
- מוסר:
א הקדמה (שמיעת מוסר או קריאה בספרי מוסר)
- מוקצה:
א מו
ד כג
- מושב לצים:
ד כג
- מזון:
א ה (תורה)
ב ה (מזון לנשמה בגן עדן)
- מחיצה:
א יז (קליפות)
ד יח
- מחשבה, דבור ומעשה:
א ד (לבושי הנפש)
א ו (כנ"ל)
א ך (מחשבה ודבור)
ב יא (מחשבה ודבור למעלה)
ד יט (אותיות במחשבה ודבור. מחשבה דבור ומעשה שבמחשבה, בי"ע שבמחשבה)
עיין ערך נפש
- מחשבות זרות:
א כח (העלאת מחשבות זרות. מחשבות זרות בשעת התפלה דוקא)
ג ז
ח ג
- מחשבה טובה הקב"ה מצרפה למעשה:
א טז
א מד
- מט"ט:
א מ
- מטעמים:
א כז
- מטרוניתא:
א נב
ד ח
ד כה
ד כו
- מיאוס ברע:
א י
א יג
א יד
- מילה:
ד ד (מילה פריעה ערלה. ומלתם גו', ומל ה"א גו')
- מים:
א ד (תורה)
א י (מ"ן, מ"ד)
א נג (העלאת מ"ן)
ב י (מים עליונים, מים תחתונים)
ד ה (חסד)
ד ח (חסד)
ד יב (מים אש עושה שלום במרומיו)
ד כז (מ"ן, מ"ד)
ה ב (מ"ן)
ה ד (מ"ן)
עיין ערך יסודות.
- מיתה, מתים:
א יז (רשעים קרואים מתים)
א יט (סטרא אחרא כו')
ג ד (מיתה בידי שמים)
ג ז (רשעים)
ד כח (פרה אדומה מטהרת מטומאת מת)
- מלאכים:
א ו (מלאכים וישראל)
א לט (בחינות במלאכים. מדורם. נקראים בהמות וחיות. מלאכים וצדיקים. מיכאל וגבריאל)
א מ (מקומם)
א מח (בעלי גבול)
א מט (מלאכים ונשמות)
ג ד (כנ"ל. נקראים אלקים)
ד יב (עושה שלום כו' מיכאל גבריאל כו')
ד ך (שכלים נבדלים. נשמות וגופי המלאכים. ניזונים מהקרבנות)
ד כג (מלאך הנמצא במעמד י' מישראל כו')
ד כה (נקראים בשם ה')
ה ג (נבראים על ידי תורה כו'. ביצירה בריאה כו')
ה ד (מלאכים ונשמות. נקראים ה'. עבודתם רק הסתלקות)
עיין ערך מט"ט
- מלוכה:
ב ז ד כד (מלכותא דרקיע כעין מלכותא דארעא)
- מלך:
ב ז
ג ז
ד כט
- מלכות:
א טז (מוחין דנוקבא, דז"א)
א נב (מלכות דאצילות, בריאה, יצירה, עשיה. נקרא דבר ה'. מלכותך מלכותך כל עולמים)
ב ז (אד'. שייכות זמן ומקום)
ד ה (חצוניות הכלים דמלכות דאצילות. נשמה לעשי')
ד ך (ל' כלים דמלכות דאצילות כו'. עיקר התהות היש על ידי המלכות. עלמא דאתגליא. מלכות ושאר הספירות. מלכות וכתר מלכות דאין סוף).
ד כה (דבר מלך שלטון. מלכות דאצילות, דבריאה כו')
ד כו (מלכות פה תורה שבעל פה. מלכות דאצילות, בריאה, יצירה, עשיה. מטרוניתא)
א מה (שפחה. מלכות ז"א. עץ הדעת עץ החיים. מתלבש בקליפת נוגה).
ד ל (מקום החשבון)
- ממלא כל עלמין:
א מא
א נא
ב ז
ד ג
- מנצפ"ך:
ב ד
- מסירת נפש:
א יח (גם בקל שבקלים)
א כה (על קדוש השם)
א מא (מסירת נפש עסק התורה ותפלה)
ה ב (נר"ן נעשים מ"ן על ידי מסירת נפש).
- מסך:
א יז (קליפות)
עיין ערך מחיצה.
- מספרים:
- ג:
א ג (ג' אמות)
ג ג
ג יא
עיין ערך שלשה
- ז:
א ג (ז' כפולות, ימי הבנין)
- י:
א ג (עשר ספירות, י' בחינות בנר"ן)
א ו (י' בחינות בנפש הבהמית)
ב י
ד כג
עיין ערך עשרת הדברות. עשרה מאמרות
- חי:
ג ג
- כב:
ב יא
- ק, קא:
א טו
- רלא:
ב א
- רמח:
א לז
א נא
- שסה:
א לז
א נא
- שע:
ד ג
- ת:
ד כט (ת' עלמין דכסופין)
- תרי"ג:
א ד
א נא
ד ז
ד כט
- תר"ך:
א נג
ד כט
- ס' רבוא:
א לז
ד כו
עיין ערך אותיות.
- מעשה, עשי':
א לה (מעלת מצות מעשיות)
ב ט (בחכמה עשית)
ד ט (עשי' דאלקים, צדקה)
ד י (צדקה)
ד יב (והי' מעשה הצדקה שלום גו'. מעשה עבודה)
ד ך (מעלת מצות מעשיות)
ה ב (כנ"ל. מעשים טובים)
ה ד (מעלת מצות מעשיות)
- מצות:
א טז (עלית מעשה המצות)
א כג (ע"י הם תכלית היחוד)
א לג (תרי"ג מצות כו' והעמידן על אחת)
א לה (תכלית היחוד מה שאין כן נשמות. מעלת מצות מעשיות)
א לז (שכר מצוה מצוה. על ידי המצות גילוי אור אין סוף)
א לח (מצוה וכונתה. ד' מדריגות)
א לט (שכר מצוה מצוה)
א מ (מצוה וכונתה)
א מא (מחיורתא דאריך אנפין)
א מו (אשר קדשנו במצותיו. לקום מפני מקיים מצות)
ג י (אשר קדשנו במצותיו. הרי את מקודשת)
ד ג (שכר מצוה בהאי עלמא ליכא. מצות שאדם אוכל מפרותיהן בעולם הזה)
ד ז (הגילוי שעל ידי מצות. במאי הוי זהיר טפי. כל אחד מוכרח לקיים כל המצות)
ד טז (שכר צדקה גם בעוה"ז)
ד יז (פירותיהן כו' והקרן כו'. לכל תכלה גו' מצותך. צדקה)
ד יט (טעמי מצות לא נתגלו. כל אחד מוכרח לקיים כל המצות)
ד ך (מעלת מצות מעשיות)
ד כו (בטלות לעתיד לבא. לתחית המתים ולא לימות המשיח)
ד כט (כל אחד מוכרח לקיים כל המצות. לבושים. תר"ך עמודי אור. ז' מצות דרבנן נכללות בתרי"ג)
ה ב (פעולת מצות מעשיות)
ה ד (מקום המצות. ידיעת סדר ההשתלשלות ומצות)
ה ה (כל אחד מוכרח לקיים כל המצות)
עיין ערך לבוש, שכר, תורה ומצות.
- מצות עשה, מצות לא תעשה:
א ד
א לז
א נא
ג א
- מצרף לכסף גו' מהללו:
ד יב
- מקדש:
א נג (בית ראשון, בית שני. משחרב בית המקדש כו' ד' אמות של הלכה).
- מקיף:
א מח (מקיף הלבשה)
עיין ערך סובב כל עלמין
- מקרא בעשיה כו' קבלה באצילות:
א ם
א נב
ד כו
- מרגלים:
א כט
- מרה:
א טו (מרה שחורה)
- מרים:
ד כח (למה נסמכה פרשת מרים כו')
- מרירות:
א לא
- מרכבה:
א כג (המקיים מצוה)
א כט (כנ"ל. מטמאה בעשית עבירה)
א לד
א לז (על ידי המצות)
א מו
ד ז (יעקב מרכבה לתורה שלמעלה)
ד טו (אברהם)
ד כד (מרכבה טמאה)
עיין ערך אבות
- משביעין אותו תהי כו':
א א
א יג
א יד
- משה:
א לד (מדריגת משה)
א מב (ישנו בכל אחד ואחד. נקרא רעיא מהימנא. כללות ז"ר ניצוצין בכל דור)
א מד (אתפשטותא בכל דרא ודרא)
ב ה (השגתו)
ד יט (מקום השגתו)
ד ך (כנ"ל)
ד כה (ויקצוף משה)
ד כז (אתפשטותא כו')
ד כט (ויבא בתוך הענן)
ה ד (ביקש לקיים מצות מעשיות)
- משיח:
א לו (ימות המשיח)
ד ד (בא בהיסח הדעת. ביאת משיח בכלל. בכל אחד ואחת)
ד כו (ימות המשיח. לתלמידי חכמים, לעמי הארץ.
עיין ערך בן דוד
- מ"ת:
א לד
א לו
- מתנה:
א יד
א מג
א מז
ד ד
ד ו
ד יח
- מתנים:
ד א
נ
- נבואה, נביאים:
ב ב
ב ה (נפש דמשה רבינו עליו השלום)
ד יט (חכם עדיף מנביא)
ד כב
ד כה
ה ד
- נודע בשערים בעלה גו':
א הקדמה
א מד
- נועם:
ד כט
- נחל:
ה ז (וצדקה כנחל איתן)
- נחת רוח:
א כז (ב' מיני נחת רוח למעלה)
- נידוי:
ד כד
- נס:
ב ב (דקריעת ים סוף ובריאת יש מאין)
ד כה (כנ"ל)
- נסיון:
א יט (בדבר אמונה)
א ל
ד יא
- נעוץ תחלתן בסופן:
ד ך
ד לא (נעוץ תחלתן בסופן וסופן בתחלתן)
- נפיחה:
א ב
ג ד
ג ה
ד יב
ד טו
- נפילת אפים:
ה ב
- נפש, נשמה:
א הקדמה (נפש ותורה)
א א (נפש הבהמית דישראל. נפשות דאומות העולם)
א ב (נפש האלקית. עלו במחשבה. מדריגות בנפש)
א ג (כלולה מיו"ד בחינות)
א ד (הנפש וג' לבושיה)
א ו (נפש הבהמית. נפשות דאומות העולם. בעלי חיים הטמאים כו')
א ז (נפשות דדצח"ם הטהורים)
א ט (משכן נפש האלקית נפש הבהמית. מלחמתם על הגוף)
א יב (מהות הנפש לבושים)
א יח (חכמה שבנפש)
א כג (פעולת תורה ומצות בנפש בלבושיה)
א כד (פעולת העבירה בנפש בלבושיה. גלות נפש האלקית. פגם על ידי עברות)
א כט (נפש האלקית נפש הבהמית הגוף)
א לב (גוף נפש)
א לה (נפש ותורה ומצות. נפש גוף)
א לז (פעולת תורה ומצות בגוף ונפש הבהמית. ירידת הנפש צורך עלי'. אינה צריכה תיקון לעצמה)
א לח (אינה צריכה תיקון לעצמה. גוף נפש)
א לט (מקום עלית נר"נ. נר"נ ותורה ומצות)
א מא (טבע הנפש. פחיתות הנפש. עסקם בגן עדן)
א מב (בכל נפש יש מבחינת משה רבינו עליו השלום. גוף נפש. בחינות בנפש)
א מו (יחוד הנפש על ידי תורה ומצות)
א מו (נפש ומלאכים)
א נא (נפש גוף)
א נג (נפש הבהמית. פתילה)
ב א (גם בדומם יש נפש)
ב ו (נפש גוף. אהללה גו' בעודי)
ב ח (סדר הכחות בנפש. חב"ד מדות מחשבה דבור ומעשה)
ב ט (כנ"ל)
ג ד (נשמות ומלאכים. חלק ה'. ה' שבנפש)
ד א (מתנים ראש זרועות גוף שבנפש)
ד ה (נפש תלמידי חכמים או בעלי מצות. אתערותא דלתתא שלהם)
ד יב (נפש נקרא בת כהן. נמשכה ממדותיו כו')
ד יג (נפש מבחינת ימין שמאל)
ד טו (עשר ספירות בנפש האלקית, השכלית. חי' נשמה)
ד יז (תחיית המתים נשמה בגוף דוקא)
ד יט (ה' מדריגות בנשמה. שכל מדות מדו"מ)
ד ך (נר"נ דאצילות. דעשר ספירות. לידת הנשמות)
ד כא (שכינה נקרא נפש)
ד כה (נשמות דאצילות דבי"ע)
ד כז (נר"נ דצדיק)
ד כט (הנשמה מוכרחת ללבושים ומצות)
ד לא (נשמות ישראל אברי דשכינתא)
ה א (ירידת הנשמה כדי להמשיך כו')
ה ב (נר"נ נעשים מ"ן על ידי מס"נ)
ה ד (נר"נ והבירורים שע"י מדו"מ. נשמות ומלאכים. נשמות והלכות).
- נה"י:
ד יט (נהי"ם שבעליון מתלבשים בתחתון)
עיין ערך ספירות
- נקודה:
א יג (נקודה האמצעית)
ד ה (נקודה בהיכלא)
ד טו
ה ז (נקודה בהיכלא)
- נקודות:
ד ה
- נר:
א יט (נר ה' נשמת אדם)
א לה (אור שמן פתילה. אור השכל. מצות אדם)
- נשיקין:
א מה
א מו
א מט
ד ך
ה ד
ס
- ס"ג (שם):
ה ד
- סובב כל עלמין:
א כג
א מא
א מו
א מח
ב ז
ד ג
ד יז
- סוד:
ד כב
- סוכת דוד:
ד ט
ד כא
ד ל
- סטרא אחרא:
א ו (פירוש לשון סטרא אחרא וצד הקדושה)
א יט (סטרא אחרא סטרא דקדושה)
עיין ערך קליפות.
- ספירות:
א ג (עשר ספירות)
א ו (דמסאבותא. התלבשות עשר ספירות דאבי"ע זה בזה)
א יח (עשר ספירות דאבי"ע)
א לט (ספירות והיכלות)
א נא (מלכות דעשי' שבתוכה מלכות כו')
א נג (כנ"ל)
ב ט (נקרא רזא דמהימנותא)
ב י (כינום בשם אור. יחודם במהותו ועצמותו)
ג ד (עשר ספירות נרמזות בשם ה')
ד ג (עשר ספירות, אור מקיף עליהם נקרא גופא)
ד טו (בי' עשר ספירות בנפש האלקית, השכלית. עשר ספירות מאירות בנשמה)
ד יט (נהי"ם שבעליון מתלבשים בתחתון. אחוריים ופנים דספירות)
ד ך (עילה ועלול. בלי מה. אורות וכלים)
ה ס (ל' כלים דמלכות דאצילות כו'. עיגולים דעשר ספירות. נר"נ דעשר ספירות. מלכות ושאר הספירות. כתר מלכות)
ד כה (עשר ספירות בנפש. י' כתרין דמסאבותא)
ה ד (כלים דאצילות כו')
עיין ערך חסד וגבורה. מלכות. תפארת.
- סתימו דכל סתימין:
א מ
א נא
ב ז
ע
- עב, ענן:
ג ז (עב ענן עברות חמורות קלות)
ד כט (ויבא משה בתוך הענן)
- עבודה:
א יג (עבודה תמה)
א טו (עבד, עובד ואשר לא עבדו. עבודה תמה על ידי מלחמה דוקא)
א טז (אופן העבודה)
א לט (אופנים בעבודה)
א מא (כנ"ל. עבד, בן)
א מב (עבודה לפי הדעת)
א מג (סדר העבודה)
ד ד (עבודה שבלב)
ד ט (עיקר העבודה בזמן הזה צדקה)
ד יב (מעשה, עבודה)
ד יג (ימין שמאל בעבודה)
ה ד (עבודת המלאכים הסתלקות. עבודת נשמות גם המשכה)
ה ח (עיקר העבודה עתה תפלה)
- עבודה זרה:
א יט
א ך
א כד
ד כה
- עבירה:
א כד (בתכלית הפירוד. פגם העבירה עונשה)
א לז (שס"ה לא תעשה)
ג א (פגם העבירה)
ג ב (תקוני תשובה לעבירה)
ג ג (וחטאתך בצדקה פרוק)
ג ה (עונותיכם מבדילים גו')
ג ז (ענן עבירה. עבירות השקולות כעבודה זרה גילוי עריות ושפיכות דמים)
ג ט (פגם הברית)
ד י (תקון עבירה על ידי צדקה בלי הגבלה)
ד כה (חטא עץ הדעת)
עיין ערך שגגה.
- עגולים, יושר:
ד ך
- עדן:
ד ה
ד יא
ד יז
- עוד:
ב ו (לשון טפל. גוף)
- עוז:
א לו (תורה)
ד א (תורה שבעל פה)
ד י (תורה)
- עול:
א מא (עול מלכות שמים)
א מב (קבלת עול מלכות שמים בקריאת שמע בשמונה עשרה)
- עולה, קרבן עולה:
ג ב
ג ג
ג ד
- עולם:
א ו (עולם הזה מעשיו קשים כו')
א יד (עולמך תראה בחייך)
א טז (בריאה יצירה)
א ך (אינם פועלים שינוי למעלה)
א כג (חיותם תלוי במעשה המצות. יחוד בעולמות בנפש האלקית על ידי תורה)
א כד (רע שבעולם הזה כו')
א כו (עלמא דאתכסיא דאתגליא)
א לג (ביטול העולמות עולם הזה מלא קליפות כו'. נקרא רשות הרבים)
א לה (עולמות ותורה ומצות)
א לו (עולם הזה תכלית השתלשלות העולמות. ימות המשיח ותחיית המתים תכלית עולם הזה)
א לז (עלית העולמות על ידי תורה ומצות. עולמות וישראל)
א לט (אבי"ע עולם הפירוד)
א מ (סיבת שינוי מעלת העולם. עולם הזה. עולם היצירה)
א מג (עולמות לבושים לאין סוף)
א מח (השתלשלות העולמות על ידי צמצומים)
א מט (אבי"ע תכלית השתלשלות העולמות)
א נא (הבדל העולמות עוה"ז)
א נב (עלמא דאתגליא. אבי"ע)
א נג (עלמא דאתכסיא)
ב א (התהות העולם על ידי אותיות)
ב ב (יש מאין)
ב ג (בטולו)
ב ד (נראה ליש)
ב ז (תכלית בריאת העולם. גדר שם עולם. בריאת העולם מהמדות בהתלבשותן במלכות)
ב יא (עלמא דאתכסיא דאתגליא)
ג ד (כנ"ל)
ג יב (עולם הזה חסד יבנה. עלית העולמות על ידי הקרבנות)
ד ה (ביו"ד נברא עולם הבא, בה"א נברא עולם הזה. עולם הבא נקרא בינה, חצוניות הכלים דמלכות דאצילות, נשמה לעולם העשי')
ד יב (עולם הזה מעורב טוב ורע)
ד יט (בי"ע שבמחשבה)
ד ך (אצילות בי"ע, עולמות דיתבין בגלגלתא. עלמא דאתגליא)
ד כה (אבי"ע שינוים ע"י צמצומים)
ד כט (ת' עולמות דכסופין)
ה ד (אצילות חי' דעולמות. כלים דאצילות בי"ע)
ה ו (עולמות ותורה)
פ
שגיאות פרמטריות בתבנית:טורים
פרמטרים [ מספר ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
פרמטרי חובה [ תוכן ] חסרים