שיחה:גדול יהיה תשכ"ב

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
גרסה מ־19:59, 10 באוגוסט 2017 מאת כתית למאור (שיחה | תרומות) (הערה)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

ר' הנחה, בעניין איחוד הוי' ואלקים המבואר במאמר, יש לשים דגש מסויים על שלושת השלבים שבמאמר בזה, ואכתוב בקצרה כאן:

  • שם הוי' הוא הנמשל, הגילוי הלא מוגבל. שם אלקים הוא המשל, הגילוי המוגבל.
  1. התלמיד מקבל משל (צמצום), וזה כל מה שיש לו; אבל הרב רואה גם במשל המצומצם את כל עומק שכלו.
  2. כלפי הרב (רק בנמשל - בשמות הוי' ואלקים), גם בשעת הצמצום השכלי אין הסתר. וכמו שיד ימין ויד שמאל אינן מפריעות אחת לשניה.
  3. ומכיוון שבאמת כך הוא הדבר - שזה רק משל ונמשל, הרי שלא זו בלבד שהצמצום (המשל) אינו מעלים, אלא אדרבה - הוא זה שמגלה את האור (הנמשל). [משל לזה - המובא בראה קראתי - ממים עליונים ותחתונים, שאותו דבר נמשך למטה, ולכן על ידו מתגלה]. ולכן, בכל העולם כולו, בשביל שיהיה ניכר איך שהגשם מהווה משל על האלוקות (הנמשל) צריך עבודה במשך כל הגלות, אבל במקום המקדש זה היה לא על ידי עבודה [בכדי שנדע מה צריך לעשות בעולם (ע"ד מתן תורה - פל"ז בתניא)]. וזה מה שאומר המשיח שליט"א "שהגילוי היה מצד המקום עצמו", ודו"ק.

הצלחה רבה ומופלגה, ובפרט שכעת אפשר לקיים את דברי הגמרא אודות אנשי ירושלים (שלא היו יושבים בסעודה כו', וד"ל). • כתית למאורבית הבד 17:59, י"ח באב, ה'תשע"ז (10 באוג' למניינם), ימות המשיח