שיחה:גדול יהיה תשכ"ב

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

ר' הנחה, בעניין איחוד הוי' ואלקים המבואר במאמר, יש לשים דגש מסויים על שלושת השלבים שבמאמר בזה, ואכתוב בקצרה כאן:

  • שם הוי' הוא הנמשל, הגילוי הלא מוגבל. שם אלקים הוא המשל, הגילוי המוגבל.
  1. התלמיד מקבל משל (צמצום), וזה כל מה שיש לו; אבל הרב רואה גם במשל המצומצם את כל עומק שכלו.
  2. כלפי הרב (רק בנמשל - בשמות הוי' ואלקים), גם בשעת הצמצום השכלי אין הסתר. וכמו שיד ימין ויד שמאל אינן מפריעות אחת לשניה.
  3. ומכיוון שבאמת כך הוא הדבר - שזה רק משל ונמשל, הרי שלא זו בלבד שהצמצום (המשל) אינו מעלים, אלא אדרבה - הוא זה שמגלה את האור (הנמשל). [משל לזה - המובא בראה קראתי - ממים עליונים ותחתונים, שאותו דבר נמשך למטה, ולכן על ידו מתגלה]. ולכן, בכל העולם כולו, בשביל שיהיה ניכר איך שהגשם מהווה משל על האלוקות (הנמשל) צריך עבודה במשך כל הגלות, אבל במקום המקדש זה היה לא על ידי עבודה [בכדי שנדע מה צריך לעשות בעולם (ע"ד מתן תורה - פל"ז בתניא)]. וזה מה שאומר המשיח שליט"א "שהגילוי היה מצד המקום עצמו", ודו"ק.

הצלחה רבה ומופלגה, ובפרט שכעת אפשר לקיים את דברי הגמרא אודות אנשי ירושלים (שלא היו יושבים בסעודה כו', וד"ל). • כתית למאורבית הבד 17:59, י"ח באב, ה'תשע"ז (10 באוג' למניינם), ימות המשיח

כתית למאור למה אינך כותב זאת בגוף הערך? הערך זה אינו טיוטה אישית.-- • על מצוות בטלות לעתיד לבוא כבר המלצת?? • הנחה •  לשיחה עימי  •  18:15, כ"ח באב, ה'תשע"ז (20 באוג' למניינם), ימות המשיח 18:15, 20 באוגוסט 2017 (UTC)
כי אין לי זמן וכח לסגנן את זה בגוף הערך... • כתית למאורבית הבד 18:46, כ"ח באב, ה'תשע"ז (20 באוג' למניינם), ימות המשיח