שיחת משתמש:שלום/ארכיון 14

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
ההודעה האחרונה בדף השיחה של שלום/ארכיון 14 התקבלה מהמשתמש שלום בתאריך ט' בכסלו ה'תשע"ז.
Spumoni
משתמש זה הינו מפעיל מערכת בחב"דפדיה
תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

א - ב - ג - ד - ה - ו - ז - ח - ט - י - יא - יב


שאלה

אני עוד לא מכיר מספיק את מנהגי המקום ולכן אשאל: מדוע נמחק הערך אדמו"ר הצמח צדק ותנועת ההשכלה, האם לא צריך קודם להתקיים דיון על כך? אני למשל התנגדתי למחיקתו, אולי יש עוד כמוני. האם התקיים דיון והצבעה? מהו הנוהל בחבד פדיה? באהבת ישראל נביא את הגואל ינון גלעדי - שיחה 04:27, 17 בנובמבר 2016 (UTC)

הכלל הוא כי כאשר מתקיים דיון הולכים לפי רוב דיעות. הצבעה מקיימים רק כאשר יש אכן ספק רציני, דהיינו שיש כמה משתמשים לכל צד, ובאופן שאחד מהצדדים מתעקש על הצבעה. במקרה דידן, שהיה רק תומך 1 בהישארות הערך ו4 תומכים במחיקתו (היינו - שף ויתיב מציב התבנית, כתית למאור בדף השיחה, קרייזי, ואנכי הקטן מוחק הערך), אין צורך לקיים הצבעה. אגב, ליתר דיוק הערך לא נמחק אלא אוחד: כלומר תוכנו הועבר לערך מתאים וממוקד יותר (תנועת ההשכלה). --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ט"ז בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 04:49, 17 בנובמבר 2016 (UTC)

מגן אבות

מה פשר עריכת כת"ר, לכאורה אמור להיות ערך על הספר, או לכל הפחות על מחברו, ואם הערך אינו אדום אף אחד לא יחשוב לכתוב עליו ערך (מלבד שקשה לי להאמין שהמחפש ערך מגן אבות כוונתו לתלמוד תורה בחברון). שף ויתיבקאנפרענץ רום 05:38, 17 בנובמבר 2016 (UTC)

מבדיקה בקישורים שהיו מקושרים לדף ההוא מתברר שחציים היו אכן שייכים לדף מגן אבות חברון. ומכיון שהערך השני עדיין לא נכתב א"כ יש לקשר לישיבה. אודות הבעיה של קישורים אדומים, תיקנתי זאת כמו שתוכל לראות בשינויים אחרונים. ובכל אופן בשעת מעשה אני לא הבנתי כלל את כוונתך ואולי להבא כדאי להסביר בדף שיחה או בתקציר עריכה. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ט"ז בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 06:32, 17 בנובמבר 2016 (UTC)

תבנית לעריכה

אני רואה שאתה עובר להסיר את כל ה{{לעריכה}}, האם זה בשל סיבה? • כתית למאורבית הבד 18:10, ט"ז בחשוון, ה'תשע"ז (17 בנוב' למניינם), ימות המשיח

אני משתדל לערוך את כל הערכים שניתן לערוך אותם בקלות ולשפרם באופן שיהיה להם מראה סביר (גם אם לא יהיו מושלמים בעליל). הערכים שטעונים עבודה יסודית - יחכו לזמן אחר. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ט"ז בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 18:12, 17 בנובמבר 2016 (UTC)

עוד שאלה

קטגוריה:סדר השתלשלות רוקנה ונמחקה תוך בערך 24 שעות משעת יצירתה. מדוע? למה לא התקיים דיון בנושא? ינון גלעדי - שיחה 20:37, 17 בנובמבר 2016 (UTC)

גם אני מתפלא קצת על מהירות המחיקה של ערכים וכו' שמשתמש אחר פעיל יוצר.--הנחה - שיחה 21:08, 17 בנובמבר 2016 (UTC)
כאשר משתמש פעיל ואחראי שם תבנית למחיקה על קטגוריה, אין לי שום דרך לברר מה היה בקטגוריה קודם לכן, להיכן הועברו הערכים, כו'. לכן אני נאלץ להסתמך על העורך ששם עליה תבנית למחיקה שסיכם את הענין עם שאר המשתמשים. בשנה האחרונה הונחו תבניות מחיקה על עשרות או מאות קטגוריות שנמחקו, ומעולם לא היה מי שפוצה פה על כך. אם יש ערעור על מחיקת הקטגוריה, בהחלט ניתן לשחזר וזה מה שנעשה כעת. וכאן המקום לבקש מכל מי שמניח תבנית למחיקה על ערך או קטגוריה, שיעשה זאת רק כאשר המחיקה אינה תלויה בספק, ולא כאשר השתרש לאחרונה בקרב כמה משתמשים להניח תבנית מחיקה על ערכים או קטגוריות שלא מוצאים חן בעיניהם, במקום התבנית המתאימה - תבנית חשיבות. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"ז בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 00:40, 18 בנובמבר 2016 (UTC)‎

השאלה היא רק מה נחשב 'אינו מוטל בספק', לגבי הערך אינטרנט אכן הסתפקתי ולכן הנחתי תבנית חשיבות. אולם התבנית למחיקה שהונחה על הערך נס מבצע פורים תשל"ו הונחה אחרי שיחה בעל פה עם כמה וכמה, וכולם הסכימו שיש למחקו, ובפועל הרבה משתמשים אחרים לא הסכימו לאחר הנחת התבנית. שף ויתיבקאנפרענץ רום 01:24, 18 בנובמבר 2016 (UTC)

"לא מוטל בספק" הכוונה רק לערך הבל ממש, או ערך שמונה שני שורות. ערך לא אנציקלופדי או לא חשוב מספיק וכיו"ב, (בפרט אם הערך קיים גם זמן רב) זה תמיד מושג שמשתמשים שונים חלוקים בו, ולכן צריך להטיל בו תבנית חשיבות ולא "למחיקה מהירה". שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"ז בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 02:08, 18 בנובמבר 2016 (UTC)


בקשה

האם תוכל למחוק את הדף הזה וכן את זה. בתודה מראש! שף ויתיבקאנפרענץ רום 21:27, 20 בנובמבר 2016 (UTC)

האם תוכל למחוק גם את זה. יישר כח מראש! שף ויתיבקאנפרענץ רום 09:38, 7 בדצמבר 2016 (UTC)

הצמח צדק

רוב הדפים המפנים לערך של הצמח צדק הם הפניות כפולות. אם תוכל לתקן אותם כך שיפנו למקום הנכון, וזאת ע"י החלפת בוט של: #הפניה [[רבי מנחם מנדל שניאורסון (אדמו"ר הצמח צדק)]] ב: #הפניה [[רבי מנחם מענדל שניאורסון (אדמו"ר הצמח צדק)]]. תודה! • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 01:03, כ"ג בחשוון ה'תשע"ז

לא הבנתי מה החילוק בין שניהם. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ג בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 14:29, 24 בנובמבר 2016 (UTC)
הע'. שם הערך כרגע עם ע', והדפים כולם מפנים לבלי ע'. תוכל לראות בעצמך אם תכנס לדף הצמח צדק, אדמו"ר ה"צמח צדק" וכד'. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 17:32, כ"ג בחשוון ה'תשע"ז

הגדרת תפקידך

ליתר ביטחון פתחתי שוב בויקי וכתוב שם בפירוש שלמפעילים אין זכויות יתר בנוגע לקבלת החלטות. תפקידו המוגדר הוא להיות הזרוע המבצעת של דעת הרוב. התנהגות כמו שלך בחמדת ימים ובכשרות ‏EK‏ רק תביא להורדת רמת האתר ולפרישת עורכים. אבקש שהתנהגות זו לא תחזור על עצמה. שף ויתיבקאנפרענץ רום 16:18, 4 בדצמבר 2016 (UTC)

תפקידו של מפעיל הוא לבצע את הפעולות הנדרשות לפי הכללים הקבועים. בנוגע לתבניות החשיבות, מתנהל כעת דיון אודות כלליו בדף שיחתך ושם המקום המתאים להמשך השיחה. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ד' בכסלו ה'תשע"ז, למניינם 17:40, 4 בדצמבר 2016 (UTC)

תפקידו של מפעיל הוא כשל כל משתמש אחר, אלא שיש לו יותר אפשרויות. כשם שישנם משתמשים שרשאים להעלות קבצים, יש משתמשים עם הרשאת העברה, כמו כן יש משתמשים עם הרשאה לעוד כמה דברים כגון למחוק גרסאות מהשרת כהמנהג שהתפשט לאחרונה, או מחיקת ערכים. משפט הפותח ב"רק מפעילים מחליטים" הינו שגוי מעיקרו. שף ויתיבקאנפרענץ רום 20:53, 4 בדצמבר 2016 (UTC)

מיקוד פתיח

בכבוד רב אבקשך שכאשר הינך כותב/עורך פתיח של ערך תדאג שבראש ובראשונה יהיה כתוב ענינו העיקרי של הערך ורק לאח"כ פרטים מסתעפים. למשל, בפתיח של מלך ישראל בראש ובראשונה צריך לכתוב "מלך ישראל הוא אחד שמולך על עם ישראל מכח נבואה או ירושה", ורק לאחר כך דינים צדדיים כגון "על המלך להיות מזרע ישראל מצד אביו ומצד אמו". שף ויתיבקאנפרענץ רום 02:01, 7 בדצמבר 2016 (UTC)

פתגם חסידי

בהמשך לערך פתגם חסידי שהעליתי היום, אם אפשר להוסיף לעמוד הראשי תיבה של 'פתגם חסידי', וכן בסיס של תבניות פתגמים (בדיוק כמו שיש ב'הידעת'), ואני אדאג למלא ולהחליף. תודה מראש. להתראות - שיחה 20:33, 8 בדצמבר 2016 (UTC)

דורש דיון מקדים, כמובן וגם פשוט. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 06:16, ט' בכסלו ה'תשע"ז
להתראות תבנית:פתגם חסידי. כמובן שהדבר דורש דיון, אך כמו בהצעות הקודמות שלנו מתברר שהקהל שלנו דורש שיפור והוספה בכל עת, אינו נרתע מחידושים ואינו מסתפק במועט. --שלום - עליכם ט' בכסלו ה'תשע"ז, למניינם 06:20, 9 בדצמבר 2016 (UTC)