שיחה:סעודת שור הבר והלווייתן

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

מסגנון הערך נראה כי הוא נלקח מאתר צא"ח...אם כן הוא הדבר, צריך לבדוק את עניין זכויות היוצרים, לעבד ולסגנן. חסיד חב"ד* אידישעפדיה* פותחים אלף רביעי!

הערך נלקח מעלון הגאולה מעניין ועכשווי (שבועון). מתמיד 03:35, 21 יולי 2009 (IDT)
קיבלתי, מתנצל. האם יש כאן עניין של זכויות יוצרים? חסיד חב"ד* אידישעפדיה* פותחים אלף רביעי!

עלון הגאולה מעניין ועכשווי (שבועון) יו"ל (גם) ע"י מרכז חב"ד העולמי לקבלת פני משיח וחב"דפדיה זה פרויקט נוסף של אותו מוסד.מתמיד 03:33, 24 יולי 2009 (IDT)

אז זה כמו "שבועון בית משיח" לעניין זכויות יוצרים. אוקיי, קיבלתי, מתנצל. חסיד חב"ד* אידישעפדיה* פותחים אלף רביעי!

העיקר חסר?

הערך כתוב ברמה מאד עמוקה. אדם מהשורה שרוצה פרטים לא יבין בכלל מהי הסעודה. מי ישתתף בה וכו'. את השורה בראשונה צריך להרחיב עם עוד כמה פרטים פשוטים -- נכתב ע"י LL ששכח לחתום את שמו.


מה עוד נאכל בסעודה....איך הלוייטן ישחט את השור.???חסר לי פרטים.

ברוכים תהיו על השאלות, וברוכים עוד יותר אם תתגייסו גם לענות עליהם. אתם מוזמנים להוסיף לערוך ולשפר את הערך. חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה חב"דית, חופשית לקריאה, כתיבה ועריכה. --שיע 17:20, 26 ביולי 2012 (IDT)

סעודה רוחנית

יש להוסיף על פי המבואר בהמשך ס"ו (כמדומה ויצא ס"ו (ע' צז?), אג"ק מוהרש"ב חלק א ע' קט, והיה עקב תשכ"ז שעניינה האלוקי של סעודה זו היא התגלות 'תענוג הנעלם' של הקב"ה שבא דווקא באופן 'מורגש' - סעודה.--הנחה - שיחה 19:41, 5 באוגוסט 2015 (UTC)

פיצול

שמתי תבנית לפצל על הערך, כיון שלדעתי יש לחלק בין הדיון על הסעודה, לבין הערך על הקניגיא (בבא בתרא עה, א).• כבושה בגולה הושענאועידת ליובאוויטש 05:51, 24 בדצמבר 2015 (UTC)

בינתיים לא כתוב כלום על הקיניגיא. אם אתה מתכנן להוסיף - תכתוב, שנדע אם יש מה לפצל. --יוסי ג - שיחה 17:27, 26 בדצמבר 2015 (UTC)
קיניגיא זהו שמו של מחזה שהיה נהוג בימי הרומיים, בו הם היו נותנים לשתי חיות להלחם, וכו'. אפילו שזה שטויות, מכל מקום, דוקא זה גורם את התענוג. מהו תוכן השחיטה וכו', זה מתאים לערך על הקיניגיא.
אבל תוכן של מה יהיה בסעודה, האם היא תהיה גשמית או רוחנית, באיזה תקופה, זה מתאים בערך על הסעודה.• כבושה בגולה הושענאועידת ליובאוויטש 04:12, 27 בדצמבר 2015 (UTC)
הקנינגא מורה על 'התפרצות' של שמחה גדולה שבאה באופן של צחוק, דהיינו התפרצות של שמחה בלתי מוגבלת, הנאה מעבודתם של בני ישראל בגלות.-- נכתב ע"י חי גאולה ששכח לחתום את שמו.
אכן, וזה נושא לערך שלם, שיגע גם בנושא של הבחירה וההשגחה. •  מתעקשים  •  ועידת ליובאוויטש 16:32, 21 באוגוסט 2016 (UTC)